Satt oppe for å følge den mulige streiken i Sas, men den ble nok engang forskjøvet! Så jeg rotet rundt i fremtidige bookinger og fant plutselig ut at ANA har byttet maskin på mine flyvninger LHR-HND-LHR i Oktober til 787-9 uten F, Har ikke fått mail om endring ennå, men da blir det sikkert tilbakebetaling av poeng og en CT som må brukes opp innenfor en vis tid. Nok om mine bekymringer, la oss fokusere på 2.Juli istedet! Dette er årets 183. dag og det er 182 dager igjen, noe som gjør denne dagen til årets midterste dag. For 157 år siden ble Frelsesarmeen grunnlagt i London under navnet «The Christian Mission. 1881 Ble den amerikanske presidenten James A. Garfield skutt og drept 1900 Den første Zeppelineren LZ-1 tok sin jomfrutur i Tyskland 1937 Amelia Earhart forsvinner i Stillehavet 1970 Første gang Boeing 747 lander i Amsterdam og Brussel 1976 Nord og Sør Vietnam slås sammen til Den sosialistiske republikken Vietnam 1992 Braniff Airlines går konkurs Vi kan jo også Gratulere Henrik Kristoffersen med 28 års dagen! Hipp hipp hurra for Henrik! Kjartan og Kjellfrid kan spise lapskaus i anledning navnedagen. Kan ikke alle Insideflyers Norge ha en bedre dag enn meg
God lørdag! Ettersom du sjekket dine bookinger tok jeg en titt på mine nå og ser Turkish har byttet ut 787 med 777 både til Cancun i november og Panama i februar. Kjedelig seat map er fortsatt 787 Fortsatt 787 med Turkish på returen ifra Panama inntil videre da den går ifra Atlanta.. Ellers håper vi på en bra lørdag her Jobbe litt i morgen
SAS kansellerte OSL-CPH kl. 06.00. Så dårlig ut for CPH-SFO, neste mulige fly 2 uker senere. nå på bensinstasjon i Sverige, bil ned. Løser seg
Skrev feil i ørska. CPH-LAX (endog hjem fra SFO), fortsatt i spill! Holdt på å få et lite hjerteinfarkt da…
Det ble en tung avskjed med Hr.Krabbe (eremittkreps) og Cozumel. Vi ønsker Hr.Krabbe lykke til videre på ferden og alle en strålende lørdag
God lørdag morgen fra Bangkok hvor en is kaffe inntas på Amazon, Central World. Gårsdagens middag var kanonbra da vi var på https://www.naohbangkok.com/ som er en gourmetrestaurant hvor de har omgjort en L1011 til en skikkelig kul resturant. Kjørte selfølgelig på med en First Class Menu på 8 retter, i realiteten 12 retter, ble nesten som å reise med Asiana i F Straks blir det fotmarsj hjem hvor det skal vaskes klær og shine litt opp i kåken. Ha en glitters lørdag Beklager alt bilde-spammet, men det var bare så sykt kult der ute
Heter ikke spam, når bildene er så sykt bra! Takk for deling! Og god lørdag til alle! Nok en gang spennede dag, hvor SAS kanskje begynner streik.
God morgen fra rotet i Lillestrøm. Her er det siste spurt i pakkingen før kursen settes mot solkysten. Gambler ikke med SAS, så Norwegian i dag. Returen i morgen blir med CityJet, så krysser fingrene for at jeg flyr unna streikespøkelset. Ha en flyvende en!
Morn fra Rygge, det skal snart toges videre til Gøteborg. på nattoget var jeg ikke plaget med en innsnevring for føttene, men det føltes som litt mer turbulens enn opp i lufta. Ha en flott dag alle sammen!
Morn fra en charterbuss fra Vy som skal frakte en skokk unger fra vestlandet til Breivoll. 10 timer i eco, hvordan skal dette gå? Ei heller kan man døyve med bobler annet enn cola. Har med gourmetkaffe på termos, den er ihvertfall bedre enn det meste man får på fly. Ha en henrivende dag!
God morgen fra Firenze! Siste morgen i denne fantastiske byen før WF1601 tar oss trygt tilbake til Bergen igjen. Ser at det skal bli 37°C her i løpet av dagen, så da er det på tide å vende hjem til regnet Ønsker alle en super dag!
God morgen fra hytten i fjellet. Lettskyet, skal bli sol. SAS streikefrist utsatt nok en gang. Hvorfor er det så vanskelig å forholde seg til deadline? Dette er bare seigpining, og ødeleggende for kundetillit. Ha en fin dag, og ta kloke avgjørelser!
Jeg vet jo ikke hvorfor de gjør det slik hos SAS, men det skal jo til slutt virke utad som de har kjempet og kommet til et resultat. En historie fra virkeligheten: Vi hadde en litt tilspisset konflikt og det var reell fare for aksjon når formiddagsskiftet skulle på kl 06. Klokken 22 om kvelden ringte fagforeningsformannen meg og foreslo en løsning som langt på vei var vårt forslag. Så sa han, jeg/vi må fremstå som om vi har kjempet for en løsning og la oss derfor møtes kl 04 slik at jeg kan stå i porten kl 06 som seierherre.
God lørdag fra Oslo. Nøyaktig en uke til avreise for sommerferie så dagen skal brukes til å hente frem kofferter og finne frem ting som skal i de, så mest mulig er på stell tidlig, ellers blir det en stille og rolig helg.
Tror du kan være nær sannheten her. Psykologi og å redde ansikt er sterke elementer i alle forhandlinger. Her bommet jo flyteknikkerne grovt. Flyverne får det nok ikke helt som de vil, men hva kan de klare seg med og likevel se ut som vinnere er trolig viktig del av diskusjonen.