Har for første gang lagt opp en lengre bonusreise (Hanoi i midten av oktober), og har fått til en god del (EVA Air/business), men har samtidig rotet bort mye bonuspoeng. Har nå i sum tur/retur OSL-HAN, men har altså 3 separate reiser/bookingnr, og brent av 200K poeng og en CT. Hjemreisen er fin, EVA Air fra HAN - TPE - BKK - LHR og SAS LHR. De er utreisa, som forøvrig er lik hjemreisen, som roter det til poengmessig. Spørsmålet er; kan jeg "bygge" en alternativ utreise på hjemreisen, før jeg sletter den utreisen som allerede ligger der ? Eller må jeg slette utreisen før jeg ringer SAS og ber de koble ny utreise, og med det ta risikoen for at jeg ikke finner noen god løsning ? Og er det verdt det for å spare 100K poeng, ev 50K og en CT ? Håper problemstillingen er begripelig, det ble et langt og litt komplekst spørsmål fra en glad amatør....
Du kan alltid endre på en eksisterende booking, gitt det er mindre enn 24 timer til avreise. Spør du meg høres det ut som du har booket reisen din noe ueffektiv og vil komme mye bedre utav det med en ren t/r som skal koste 82,500 poeng om du bruker CT. Hvis du spør om det går an å sveise sammen det du har er svaret i utgangspunktet nei. Du kan uproblematisk legge til det du vil på den eksisterende utreisen så lenge du finner det du vil av flyvninger Et annet, noe mer risikabelt, alternativ er å ringe inn for å be dem kansellere hjemreisen din og håpe at de dukker opp igjen slik at disse kan legges til utreisen. Merk at ved endring vil poeng og CT refunderes og trekkes på nytt. Det betyr at du vil miste poeng og CT som eventuelt har gått ut på dato.
Utmerket, tusen takk for raskt og godt svar - jeg beholder reisen slik den er (med unødvendig bruk av poeng), men følger med på awardfares, og ev kobler nye reiser på den gode reisen (som er hjemreisen).