God kveld! Den 3. August reiser familien på fire på tur til Miami. Reisen er booket i økonomiklasse med BA. Vi flyr BA OSL - LHR og med AA fra LHR - JFK, JFK - MIA. Hjem igjen den 12. August flyr vi med BA ruten MIA - LHR, LHR - OSL. For øyeblikket har vi 167,257 Avios på vår BA House Hold Account. Er det noen som vet om det er mulighet for å bruke disse poengene til å oppgradere til bedre seter på langdistanserutene? (For eksempel business) Og eventuelt hvordan dette gjøres? Takker for alle tilbakemeldinger
Kort svar: (Mest sannsynlig) nei. Litt lenger svar: For å kunne oppgradere fra økonomiklasse, må du være booket i bookingklassene Y, B eller H hos BA, og i Y eller B hos American. Jeg tipper at dere ikke er booket i en av disse klassene(?), da det er de tre/to dyreste klassene i økonomi. Som regel er det billigere å booke en billig World Traveller Plus-billett enn en dyr økonomibillett. Du kan også bare oppgradere til neste kabin, så business på BA er garantert utelukket. Hos AA ville det vært mulig om dere er booket i Y eller B: Så med bakgrunn i at jeg regner med at dere ikke har kjøpt noen vannvittig dyre økonomibilletter, så er svaret nei. Mer info hos ba.com: http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/spending-avios/upgrading-with-avios
Takk for et godt og veldig informativt svar. Du har rett id et du sier. Vi er som du sier booket i World Traveller-klassen.
Y, B og H er også i World Traveller. Uten å gi deg noe som helst håp kan det være vært å dobbeltsjekke bookingklasse. Det er dog svært liten sannsynlighet. Du bør finne bookingklassen på e-ticket eller bekreftelsen.
Bookingklasse finner man under manage my booking -> gå inn på flighten -> more flight info. Bookingklasse står ikke i e-ticket-kvitteringen (irriterende) https://www.britishairways.com/travel/eceticketexample/execclub/_gf/en_no For å oppgradere må det også være ledige awardseter i kabinene dere skal oppgraderes til, 12/8 er det ikke ledige seter
Men om du har virkelig lyst til oppgradering så går det an å spørre på flyplassen. Enten i Oslo eller i London. Evt Miami på vei tilbake. I London er det et slikt billettsenter ved heisene ned mot B/C-gates (eller om det var vet Gate 10. Jeg husker ikke helt).
Takk for hjelp, men ser ut til at vi er uten hell. Ser ut som vi er booket i "Sellingclass" N og L på langdistanseflightene. Vi kan evt. forhøre oss på flyplassen, ja. Det er ikke så dumt!
Ble fortalt av BA Customer Service på OSL at de jevnlig kjører spesialpriser på oppgradering (hvis tilgjengelig) på OSL-LHR, hvis det skulle være aktuelt. Nå kan det jo diskuteres om det er verdt det eller ikke..
Ja flere ganger, og jeg har ofte spurt. Begynte gjerne med om der var mulighet for oppgradering (implisitt gratis), om så ikke var tilfelle, så om det var mulig å kjøpe. Det er billigere ved gate enn ved innsjekking. Iallefall min erfaring. Kjøpte en gang oppgradering fra CW til First i Shanghai. Da var prisen £1200 ved innsjekk og £1000 ved gate. Slo til ved gate. Det kan vel diskuteres om det var verd det, men det berga statusen for ett år til.