Nå er det slutt på luxus i luften

Tråd i 'Nyheter' startet av Eddie47, 14. sept 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Xflipper liker dette
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke likes...:(
    Men 2022 blir alt back to normal igjen

Shyneno liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke veldig fristende å reise før det er litt mer tilbake til "det normale" igjen, det må jeg innrømme.

Maraug, Travellingalf, Liza and 3 others like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    Dei får begynne å dele ut litersflasker med sprudlevin og mat servert på fat med lokk over.

Er det nokon som har synspunkt på det som vert skrive om lågare etterspørsel etter "premium"-seter, eller er det berre ei unnskyldning for å kvitte seg med 747 og 380?

Skulle etterspørselen etter "kjøpe business" falle vil det kanskje bety betre tilgong på bonusbillettar ettersom flyflåten til selskapa er samansett til å ta unda "pre-korona" etterspørselen etter flyreiser, eller er det ein enkel og ikkje alt for dyr jobb å bygge om kabinane slik at ein større del vert økonomiseter?

drsyk liker dette
  5. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om det er triste tider i flybransjen klarer jeg ikke å fri meg for tanken om at de som jobber med å kutte kostnader der så på korona som en gave fra gudene... vi vil nok returnere til en normal, men mange vil nok bruke dette som unnskyldning til å kutte både her og der... så får vi bare håpe at sunn konkurranse fører til at man girer opp igjen etter hvert! :cool:

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Stygt redd for at man vil se et permanent skifte i hva som tilbys ja. Det er nok all grunn til å tro at vårt alles kjære SAS vil være i den gruppa som permanent "forbedrer" bort en del perks. Forutsatt at de overlever.

Shyneno and themichael like this.
  7. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Må bli denne da, kanskje? Ikke så vanlig med sprudlevin i 1L utførelse.
    25F75315-543E-4428-B350-3390A188212C.jpeg

8. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, ikke bra:( Må kanskje finne en ny hobby. Vaksineutvikling hadde kanskje vært noe? Mulig jeg tar feil og at det er et blindspor, men føler det er litt i tiden akkurat nå...

Maraug, indahla, Eddie47 and 2 others like this.
  9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,296
    Bonuspoeng:
    183
    Konkurransen vil nok gjere at ting kjem tilbake med tida.... Sjå bare på loungane, nokre har ikkje servering av alkohol mens andre har allereie starta opp med dette.
    Spesielt 3’de parts loungane.

Eg snakka også eindel med kabinpersonalet på SK no på sist reise i Europa, dei gleda seg til dei kunne få lov og starte med service igjen.
    Sjølvsagt ikkje dei som bestemmer, men ein indikasjon.
    Og trur du ikkje at leverandørar av bobler og vin også vil vere meir på tilbudsida for og få opp deira omsetning igjen? Flybransjen står nok ikkje akkuratt for ein liten del av omsetninga globalt sett?

Eg er positiv og trur at ting kjem tilbake litt og litt :D

Maraug, Insomnia4u, Kalsnes and 7 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kjenner eg må skjerpe meg. Det har blitt alt for lite bobbler og flyturar dei siste åra. No har eg jammen mista taket på enkle karakteristika ved polvarene og. Her er det berre å legge seg flat og ta sjølvkritikk.

Wiolenze liker dette
  11. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.thedrinksbusiness.com/2...es-dramatic-yield-reduction-for-2020-harvest/

100 mill flasker ned i 2020. Skulle tro alle ønsker seg tilbake til pre-corona:D

snus_mumrikken liker dette
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tviler på at fravær av ‘luksus’ på flyet blir en varig tilstand. Det er mer en nok kunder som har råd og er villig til å betale for dette. Så vil det etter hvert også være flyselskaper som tilbyr dette igjen.

En del flyselskaper er jo allerede godt på vei til normalen (jeg hadde en Lufthansa Business flygning ti dager siden og bortsett fra at maten ble servert på loungen og noe avstandsregler var det nesten som normal).

Bare synd at SAS åpenbart prøver å komme ut av krisen ved å ødelegge produktet og kundeopplevelsen.

furlong and Shyneno like this.
  13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Ombygging av kabin er en svært dyr affære. For A380 er det en av hovedårsakene til at annenhåndsverdien er veldig lav. Oppgradering av kabinen koster mellom 30-50 millioner USD, mens man antar man kan få 70 mill USD bare for delene. (En slags referanse)
    Swiss oppgraderte 5 av sine A340 nylig, det kom på den nette sum av 20 millioner USD pr fly.

14. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    Då er det i alle fall lov å håpe at marknadsbalansen for businesseter tippar i IFarane sin favør :)

15. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Startet arbeidsdagen med å lese denne tråden. Har siden det nynnet på R.E.M. sin It's The End Of The World...

Takk skal dere f.... meg ha sier jeg bare o_O:D

Shyneno, indahla, ejoa and 3 others like this.
  16. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Greit om navnet på tråden i det minste er litt forståelig..

Eddie47 liker dette
  17. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Angående Corona/vaksine er jeg optimist. I juni-juli 21 satser jeg på å gjennomføre langtur med SAS 350 og det vil være fin bevertning ombord. Eller er jeg bare dum nå?

Shyneno liker dette
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
  19. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Det tar nok tid ja, ikke minst for Singapore Airlines som er avhengig av transfer trafikk. Både Singapore og deres største marked Australia er stengt. Flåteplanlegg må være et mareritt om dagen for dem, når de forventer å fylle ned i 10% av flyene med pax, så blir A380 og B777-300ER parkert så lenge man kan drifte billigere med en A350 flåte uten F.

20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at SAS fortsatt har ikke har sin refinansieringsplan formelt på plass. Så lenge det ikke er på plass skal de ikke drive for kreditors regning. Det er lov å håpe at også SAS vender tilbake til litt mer normale tilstander etter at denne er på plass om en drøy ukes tid...

themichael liker dette

Del denne siden