Nådd CT - bytte kort?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 31. aug 2017.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Har nådd omsetningskravet for CT på mitt Amex Premium. Bør jeg nå legge kortet til side og bruke Amex Gold-kortet istedet? Er vel noe som veier både for og mot her, kanskje?

Kristian.

2. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg byttet litt på en stund etter å ha nådd 100k selv. Fin måte å skille jobb/privat bl.a.
    I tillegg er Gold-kortet synlig i DNB nettbanken.

Ulempen var at jeg ofte opplevde problemer med å overføre poengene til Eurobonus. Så til slutt ga jeg opp. Men dette var i den perioden hvor Eurobonus generellt sleit med poengene sine, så kan være det fungerer bedre nå.

3. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Regnet du på hva som gir best utteling per kroner brukt?

4. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å huske at Gold-kortet vil 20p per 100lapp og er identisk med SAS Amex Platinum.

5. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Det er det.

Fordelen med Gold er MR varer evig og at du dermed har kontroll på når utløpsdato begynner å løpe. Men så løper du selvfølgelig en risiko for at de endrer konverteringsrate.

Jeg brukte utelukkende Gold tidligere, og etter min første opptjente CT bytte jeg tilbake til Gold. Men det var da jeg var naiv og ikke hadde innsikt i bonusverdenens underfundigheter. Nå har jeg såpass høy opptjening av poeng at det ikke er noe stort poeng for meg å bruke Gold, så vurderer å si det opp.

6. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat. Siden jeg bare har Amex Premium og tjener 15 poeng per 100 kroner er det vel litt ekstra å hente på å bruke Gold-kortet resten av året, da?

7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Ja da er det ikke noe å lure på!

Del denne siden