Når legges det ut bonusbilletter?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Neguah, 25. mars 2019.

1. Neguah

Neguah Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Skiller flyselskapene mellom CT og vanlige eurobonusbilletter?

Jeg har siden desember ringt (1-2 ganger i måneden) for å bestille CT (business) fra Oslo til Denver (i sommer), men det er aldri ledig. Det har stort sett vært ledig, men da kun økonomi, men ikke business. I dag fikk jeg vite at det at det kun er ledig til, men ikke fra. Ifølge SAS sine sider, er det ledige på økonomi både til og fra. Skjønner ikke helt hvorfor hun sa det ikke var ledig tilbake.

Uansett, når legges egentlig bonusbilletter ut? Kan jeg vente lenger eller bør jeg bare bestille økonomi for å være helt sikker? Kan jeg da når som helst ringe og ombooke til business (hvis ledig)?

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    3,340
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen forskjell på CT-billetter og bonusbilletter. Når ønsker du å reise, og hvor mange personer?

3. Neguah

Neguah Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Fra 17. juni, og seneste tilbake 7. juli. Det blir bare meg denne gangen.

4. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    3,611
    Bonuspoeng:
    113
    Du er noen måneder for sent ute. Billettene legges i snitt ut 330 dager før.
    Men ha is i magen, for plutselig dukker det opp en billett eller to.
    Har du bare litt is i magen booker du biz til og øko fra og satser på at returen legges ut senere, så endrer du bare.

USA er ikke enkelt i biz med bonusbilletter

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    3,340
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk united.com til å lete. Finner for eksempel denne med LOT ut og United tilbake:
    18/6 1045-2245 OSL-WAW-ORD-DEN
    2/7 0815-1205 DEN-ORD-VIE-OSL

Er vel ikke regnet som de råeste biz’ene over dammen, men kanskje greit nok?

Neguah and Wiolenze like this.
  6. Neguah

Neguah Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg skal ringe i morgen. Hun sa det ikke var noe ledig. Betyr det bare at hun ikke klarte finne denne?

Så lenge jeg slipper sitte så trangt på økonomi, så skal jeg klare meg. Skal til Colorado for å løpe, så hadde vært fint med komfortabel reise. Og da holder forslaget ditt. Tusen takk :)

Edit: Jeg finner jo mange ledige billetter på united.com i tidsrommet jeg nevnte... Award-delen på united, gjelder det kun Star Alliance, eller gjelder det alle fordelsprogrammer? Og fordeles bonusbilletter til fordelsprogram slik at Star Alliance kun får utdelt en del av bonusbilletter som legges ut?

Last edited: 25. mars 2019
  7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    3,340
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være flere grunner, men ofte handler det tilsynelatende om at søkene til SAS ikke klarer å vise gjennomgående tilgjengelighet når det er flere stopp på veien. United sin søkemotor synes bedre enn SAS sin i så måte. Men det kan selvsagt også hende at United viser tilgjengelighet som rett og slett ikke eksisterer hos SAS.

Anbefaler deg å bruke United til å søke opp alternativer, gjerne segment for segment, og deretter oppgi eksakt rute til agenten (som du igjen ber agenten søke opp segment for segment).

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    113
    Husk også at det er Saver Award du må se etter når du søker på United sine sider, siden det er disse som vanligvis (kan være) tilgjengelige for oss som skal bruke EB-poeng. Og selv da er det ingen garanti for at SAS finner de samme mulighetene som du siden de forskjellige partnerne i Star Alliance ikke nødvendigvis frigir det samme antallet seter til de andre selskapene.

9. furlong

furlong Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    du kan også bruke awardfares for å finne tilgjengelige billetter .

www.awardfares.com

10. Neguah

Neguah Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Nå var det faktisk ingenting ledig på business saver tilbake fra Denver... typisk.

11. Neguah

Neguah Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Så, det ble ikke Denver og Pikes Peak, men Quito...
    Oslo - London (SAS business)
    London - Bogota (Avianca business)
    Bogota - Quito (Avianca business)

Samme tilbake. Ville egentlig til Frankfurt og Lufthansa på retur, men disse var ikke tilgjengelig for SAS. Business saver på United.com, men SAS kunne ikke booke på dette tidspunktet.

Takk for hjelpen dere :)

Travellingalf, Gullars and holmen like this.

Del denne siden