Når prompen ikke treffer vifta. SAS-style. Ha.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Ida, 28. sept 2015.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Akutt inspirasjon fra @Fnate .

Either neither, i dag fløy man TOS-BOO-TRD-ARN med SAS. Fordi det faktisk tar kortere tid enn TOS-OSL-ARN, believe it or not! Og hvem vil vel ikke slippe unna om OSL om man kan.

Jeg fløy i PLUS hele vegen.

Kommer til flyplassen 15:30, printer ut boardingpass og bagtag. Jeg er evneløs til å feste de greiene, så jeg går i en kø-løs baggage drop og gir SGH-mannen i skranka bagtaggen min. Den har "priority" printet på seg, men mannen i skranka plasserer en rød, fin, PRIORITY tag på sekken min i tillegg! Jeg kauker tusen takk til mannen, well played mr. SGH!

Securityen hadde nesten ikke kø. Takk TOS. Skjønner at fast track ikke finnes på TOS enda, for det er sjeldent det er KØ-KØ i Tromsø. Selvsagt, det finnes, men det er ikke noen OSL akkurat.

Og ikke nok med at man fikk priority tag... men det var PRIORITY BOARDING! SOM FUNKA! Hva skjer i dag?! Haha. Sånn ordentlig priority boarding hvor folk ble sendt vekk om de ikke hadde rette plassen (eller kortet). Vi ble nøye sjekket, alle sammen.

Vel på flyet, hadde jeg 01F. Fåkk, det er et sånt fly med dassene bakerst og en luftdyse foran vinduet på 01F. Flaks, sa severin suveren, for en dame ville bytte med meg. Så det ble 01A, med vindu. Crewet tok alles jakker i PLUS (4 rader) og hang opp med kleshenger.

Kånge info fra kaptein, vi ble stående litt ved rullebanen i Tromsø pga et ambulansefly som fikk prioritet. Kapteinen benyttet muligheten til å informere om at vi var i en B737-700, et mellomstort B737-fly, med max takeoffvekt på 63tonn(mener jeg å erindre), mens dagens vekt var 53tonn. Vi skulle opp i 245km/t før vi kunne ta av. Vi fikk også info om hva vi kom til å se før vi ploppet opp i skyene. Alt ble sagt på norsk og engelsk. Herregud, som jeg verdsetter sånt!

Disbelief fra CC når jeg ikke ville ha noe mellom TOS og BOO. "Alt er gratis, vet du!", nesten så hun ville prakke noe på meg, hehe. Landet 15 min før rutetid i Trondheim.

I Trondheim var det nok en gang priority boarding. Jeg duret avgårde først mot flyet, i god fart. Det er jo fjernpark på TRD int'l. Vel opp trappa er det ingen cabin crew der for å si hei til meg. Hva, dagens første motgang? Snur mot høyre og ser et stakkars crew som sitter henslengt i på rad 1 og slapper av. "GJESTER! HEI! Shit, det var tidlig!" sier de til meg. Hehe. "Kan jeg få be deg vente litt, her har det skjedd noe" sier purser. Long story short, den unge damen i SGH hadde fucka opp og kjørt i gang boarding uten å forhøre seg med crewet. Det hadde ikke vært cleaning en gang. Men de var ikke snauere enn at de løp til med en søppelpose selv, og på 3 minutter fikk vi boarde. Kudos til crewet som gjorde det beste av en liten fuckup fra gatepersonalet. Og på den positive siden, hun jenta i SGH boarder nok A L D R I et fly for tidlig ever again :D Lesson learnt.

Nuvel, ingen skade skjedd, vi durer avgårde mot Stockholm på rutetid fra TRD. Samme fantastiske kaptein er med meg fra TOSBOOTRD og videre til TRDARN. Han tar jeg gjerne som personlig pilot altså. Stilfulle menn med sølvgrått hår og skjegg, som tydelig har en brennende lidenskap for sitt yrke, er så innmari fint å oppleve. Hilsen dame, 25.

På tur til ARN selger jeg en Mikkeler sky high WIT til han som sitter på samme rad som meg, og kommer meg til nivå 468 i Bubble Witch Saga 2. Supermånen lyser opp Stockholm og vi lander nok en gang 15 min før rutetid. Hadde vært enda tidligere om vi ikke hadde måttet ta strafferunde helt ned til Stockholm og lande mot nord. Men vi gjorde det, og det var pent!

Vel på Arlanda kom ryggsekken min først, sammen med 3 andre priority bag. What more can you ask for? En fin priority-søndag :)

(Den oransje ryggsekken som ligger rett ovenfor kofferten til han duden som står bøyd *puste dypt inn* er min).

Last edited: 28. sept 2015
    Petter B-C, Fnate, kiev and 23 others like this.
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flott rapport, det er fantastisk å fly når alt går på skinner!

Ida liker dette
  3. NorFlight

NorFlight Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    28
    Strålende rapport!

Ida liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,046
    Bonuspoeng:
    113
    Morsomt at det er raskere via TRD enn OSL :)

Ida liker dette
  5. geddi

geddi EBD, CFAP, BAEC Silver, HHonors Diamond, BWD, CCG

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Kult når det går på skinner. Kongerapport!

Ida liker dette
  6. luftbusspassasjer

luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    3 ønsker på en tur. Rene Kinderegget. Herlig!

Ida liker dette
  7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Oppheng av jakker i PLUS tilogmed.. Virkelig en dag hvor alt var på skinner skjønner jeg!!

Ida liker dette
  8. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk fint take-off bilde!

Ida and mariusbb like this.
  9. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,143
    Bonuspoeng:
    93
    Flott innlegg! Det beste med dette innlegget er at slike opplevelser er i ferd med å bli hverdagen og ikke bare en once in a lifetime experience! SAS må ha tatt noen brutale grep for å komme seg til det nivået de har, på så kort tid! Når det er sagt, har de fortsatt mange ansatte som har vært med på storhetstiden og som muligens klarer å påvirke i positiv retning.

Ida, Baldrick and Scandi like this.
  10. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,286
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for brillefin rapport.

Det er ganske digg når den ikke treffer ;)

Ida liker dette
  11. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Bra rapport bortsett fra anbefalingen av Mikkeller Wit ølen ;)

12. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for en herlig rapport, ingenting er bedre enn når alt går på skinner og servicen er topp topp!

Flotte bilder fra lufta, elsker slikt! :D

luftbusspassasjer liker dette

Del denne siden