Jeg ble forespurt i gate om jeg kunne ta direkte flyet til cph fra trd i steden for trd-osl-cph som jeg bruker og gjøre pga poeng (kampanje om dagen) og legs for status. Jeg har fått poeng for turen trd - cph og registrert leg, men jeg har jo tapt på at jeg var villig til og ta et annet fly. Kan jeg kreve kompensasjon for tapte poeng og legs? Hvis nei så vil jeg jo aldri komme til være villig ved en senere anledning til å gjøre endringer som jeg i utgangspunktet taper på.
Nei vil jeg sagt, du selv som takket ja, som betyr at du burde vite at du tape leg/poeng. Har flyet blitt kansellert / endret av selskapet så er det noe du kreve å få kompensasjon på. Det er mitt synspunkt
Det er lov til å spørre om original routing credit, jeg tror sas vil være tilbøyelig til å gi deg det. Frykter dog at du kan se langt etter bonuspoengene pga kampanjen.
Eg måtte ta direkte fly til GDN, på grunn av kansellert fly til CPH(på grunn av problemer med lasteluke). Eg valgte det ikkje sjølv, men då fekk eg poeng for bestilt routing og for det eg flaug. Fekk fyrst nei, der dei henviste til at kun fekk for det eg flaug, men så henviste eg til eit anna punkt i Eurobonusreglene som sa eg skulle få poeng etter orginal booking. Usikker på om det gjeld her, men det er berre å spørja, og sende motargument
Hvilket punkt i EB Reglene henviste du til? Edit: Jeg fant det. https://www.sas.no/reiseinfo/villkar-og-betingelser/eurobonus/ 3.4 Som EuroBonus-medlem opptjener du poeng på gjeldende flygninger i samsvar med den booking-klasse som opprinnelig ble booket og betalt for, uavhengig av oppgraderinger eller nedgraderinger, med mindre vi har angitt noe annet.
Danskene rydder opp! Meget fornøyd med svar men ikke minst svartid. Sendte denne igår kveld og fikk svar idag! "Hej Logiflyer. Tak for din mail. Jeg har registret OSL-CPH d 14 maj så skulle den rejse gerne give dig dobbelt point. Håber dette er i orden. Vil ønske dig en god dag. Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen, Traveler Consultant SAS Sales and Service SAS Scandinavian Airlines System"
Alt som er kontraktuelt skal man ikke tolke men lese rett frem Det står kun om oppgradering eller nedgradering, det er ikke beskrevet noe at det er kun om oppgradering/klasse av klasse