Når SAS kansellerer flyet og alt du vil er hjem...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 27. febr 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier å gi SAS så mye (fortjent og rettmessig) kjeft her inne at det bare er rimelig at jeg også, for balansens skyld, lar SAS høre det også når de slumper seg til å gjøre noe bra.

    Etter tre dager i Helsinki, var det i går duket for SK2705 tilbake kl. 17:35 (finsk tid) og ankomst OSL 18:10 (norsk tid). Ettersom dagens program var over, var jeg på vei ut til flyplassen da sms'en som alltid får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg kom kl. 14:35: 'Kansellering [...]. Ombooket til SK0721 HEL-ARN 18:40-18:40, ARN-OSL 19:50-20:50'. Herlig! For mange er 2 t. 40 min ekstra reisetid sikkert tiss i bøtta, men når man er borte stort sett hele tiden og får EBD på segmenter, så kan det oppleves som ragnarokk. Så også for meg i går.

    Jeg tenkte ved ankomst flyplassen ca. 15:00 at det mest taktiske var å droppe ticketing service og heller forsere sikkerhet og prøve lykken i loungen, etter å ha kartlagt tre tidligere ombookingsalternativer - det første allerede kl. 15:35 via ARN. Marerittet var at det skulle sitte en skogfinsk SAS-drage med insunkne øyne i 50-årene i loungeskranken, kledd sovjet-style og med humør som en russer. Realiteten var en opplagt og utadvendt (!) finsk jente i slutten av 20-årene/tidlig 30-årene, som - i stedet for å kjefte på meg - smilende sa hun skulle ta noen telefoner og forsikret seg om FF-status og kun håndbagasje. Jeg gikk og fant meg en kaffe, men før jeg hadde rukket å smake på den, kom hun bort til meg og sa at nytt boardingkort ventet i gate 12, og at jeg skulle med flyet til ARN om 15 min! Og på boardingkortet sto det jammen meg også ARN-OSL 16:50 - slik at jeg ville komme frem til OSL tidligere enn jeg egentlig skulle. Etter nøye vurdering, droppet jeg å fri til lounge-Marja, men takket henne innstendig.

    Jeg holdt på å besvime da jeg ved boarding fant ut at jeg attpåtil var plassert foran Plus-skiltet, selv om jeg kom meg fort ned på jorden igjen da en virkelig SAS-drage i 50-årene, med vinger, klør og et olmt blikk, passet på å flytte skiltet foran meg med et megetsigende snøft. Jeg hevnet meg på henne ved å gjøre krav på min gratis drikke, selv om jeg måtte flashe kortet (som jeg for en gangs skyld gjorde med glede). Til gjengjeld havnet jeg foran Plus-skiltet og godt fremme i kabinen på den stappfulle SK499. Da kunne jeg leve med midtsete på rad 3.

    Nå hører det med til historien at loungen på ARN var et vanvittig overbefolket og utplukket kaos, og at SK499 ble 35 minutter forsinket pga venting på folk fra HKG, men jeg var allikevel på OSL bare 15 minutter etter at jeg iht opprinnelig booking skulle. Akkurat det takker jeg lounge-Marja på HEL for. Jeg lurer på om jeg også burde sende SAS en mail og takke henne, men da får hun vel sparken for å ha brutt med selskapets retningslinjer for kundebehandling.
     
    Last edited: 27. febr 2016
    afirm, Baldrick, mariusbb and 30 others like this.
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde hvertfall blitt en artig historie om det ble giftemål!
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et drama også vil jeg tro, ettersom den allerede etablerte hjemmesjefen neppe hadde blitt spesielt begeistret :oops:
     
    afirm, Insomnia4u, Baldrick and 6 others like this.

Del denne siden