Tenker at neste års CT må brukes på TG+SQ og AKL/SYD open-jaw frister. Har forsøkt å søke på flere måneder rundt årsskiftet på BKK-SYD men finner absolutt ingenting. Har tidligere funnet en dag her og der nå jeg har kikket, men for en gangs skyld tenkte jeg å planlegge litt lenger frmeover i tid .. Noen erfaringer på når disse slippes?
Eg har også drevet å søkt litt på denne avgangen rundt nyttår 2017/2018, og erfaringa var at det var vanskeleg å få til TG-F, men at det var noko tilgjengleg på 2 seter i C ca 3 mnd før. Veit ikkje når det blir slept der, då eg har minimalt med erfaring. Eg søkte mest på 4 personer, og då var det stort sett CA-C som var mogleg å få til etter at OZ gjekk frå 380 til 77W.(edit: Men no ser eg at 380 er tilbake. 2017/2018 var det 77W som gjalt rundt jul)
På Flyertalk biter de negler over BKK-SYD ruta. Frykter det blir 350/777/787 uten F på den også. Thai får visst sin siste A350 om noen uker. Da er det enda en som kan "plage" dagens 747 ruter.
Jeg booket SYD-BKK i TG F i februar 2017 og reiste i august. Opprinnelig booking inkluderte da BKK-SYD i F også (men denne ble endret til FRA-HND-SYD, men det spiller vel ingen rolle for spørsmålet her...)
Jeg hadde TG F på BKK-SYD og SYD-BKK i hhv. desember i fjor og januar i år. Booket i april, da var kun ene veien ledig (husker ikke hvilken), men i juni dukket det opp tilgjengelighet også andre veien.
Litt utenfor spørsmålet til trådstarter. Men hva er beste måte å monitorere disse avgangene på? Skal fly SYD-BKK i desember og har "bare" fått dette strekket med Thai C. Hadde vært optimalt om jeg fikk oppgradert denne til F, så har jeg alle strekkene mine med F.
Gjelder dette generelt for TG eller spesifikt for denne avgangen? Spør fordi jeg (ekstremt langsiktig) palnlegger en tur til AKL og SYD årsskiftet 2019/2020 med TG og SQ. Jeg lurer dermed på hvor tidlig jeg forvente å finne billetter på FRA/MUC/CDG/LHR-BKK, BKK-SYD, AKL-SIN og SIN-CPH. Grunnen er at jeg lurer på om jeg må bruke CT opptjent i år eller om jeg kan tillate meg å vente noen måneder inn i 2019 med å booke, når ny CT er opptjent etter et par-tre måneder. De to siste segmentene er jo med SQ, og der har jeg inntrykk av at man kan booke nesten et år frem i tid.
Du kan booke maks 330 dager frem. Med andre ord, så kan du ta fram united eller expertflyer for å søke billetter på returdato - 330. f:eks, si du vil ha retur 4 januar 2020. Minus 330 dager blir det 8 februar 2019. Det er ikke kjent noe mønster for TG, annet enn at de vel pleier å slippe noen tidlig, og etterhvert, som de ser load. Vanskelig å regne datoer? Bruk denne: https://www.timeanddate.no/kalkulat...m1=1&y1=2020&type=sub&ay=&am=&aw=&ad=330&rec=
Dette var nytt for meg, men veldig nyttig å vite Med retur i midten av januar betyr vel det at bookingen kan starte i midten av februar. Takk for hjelpen!
En ting til, det er min erfaring at forskjellige selskaper praktiserer 330 dager regelen noe forskjellig. Noen legger ut den 330 dagen, andre legger ut 330 + 1. Så hvis du forsøker deg på 330 dagen, og det er ingenting, prøv igjen dagen etter.
Noe sier meg at det blir ganske hyppige telefoner til Tallinn i denne perioden for å sikre meg returen med SQ, men takk for tipset!
Vet man har blitt miljøskadet når man hopper ut av sengen når denne mailen kommer... Forresten gull med inntasting av eb nummer hos Tallinn. Rett gjennom til Jens som fant to ledige F seter. Desverre ingen ledige C seter mellom HND-SIN, så foreløbig blir det turens høydepunkt med klasse X der..
Desember 2018. Blir nesten deprimert av den klasse X, men får vel bare krysse fingrene for at det åpner seg to seter. er jo tross alt 6 måneder igjen til avreise..Dersom jeg får de siste 2 setene, er vel hele turen optimal. Med mindre jeg får noen flere ider fra f.eks. @Are .... OSL-FRA. Sas pluss. 737 FRA-HND LH F. 747 HND-SIN ANA X. 787 SIN-AKL SQ F. A380 SYD-BKK TG F. 747. BKK-MUC TG F. 747 MUC-OSL LH C. A320
Det der er jo sykt bra! Det ordner seg helt sikkert med den X-flighten. Av nysgjerrighet siden jeg leker med tilsvarende tanker et år senere: Noen spesiell grunn til at du velger AKL på utreisen og SYD på hjemreisen og ikke omvendt, eller var det mest pga. tilgjengelighet? Jeg har tenkt omvendt for å få SQ F SIN-CPH på hjemreisen, og fordi det er noe med å spare desserten (AKL-SIN) til slutt Ellers er mitt drømmescenario ganske likt din rute (LH F FRA-BKK | TG F BKK-SYD | SQ F AKL-SIN | SQ F SIN-CPH).
Kan vel egentlig ikke klage på reisen min.. Får teste 3 forskjellige F produkter.. Men da vil man jo ha alt.. Har sagt til samboeren at hun får stålsett seg til en 7 timer red Eye flight bak gardinen om det ikke går Hun sier vist at det ikke spiller så stor rolle.. !? Er nok en liten blanding. Da jeg booket V1. 0 av reisen min hadde jeg SQ F cph-sin, sin-akl. Var fordi vi ønsket å starte i NZ og avslutte i Australia Det var også best tilgjengelighet den veien. Dermed ble det slik. Da LH åpnet dørene ble den en liten omvei for å teste LH. Ble derfor værende med samme rute hjem. Kanskje du er heldig at de får nye A380 suite innen den tid også? Da blir reisen komplett