Nedgradert til Sølv for tidlig?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-KFK, 29. sept 2015.

  1. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Madammen har ett gullkort som utløper 09-15. (Opptjeningsperiode Juli-Juni)

    Vi har 4 fligther i morgen med WF, SK og TK. I SAS systemet ser jeg nå at hun står som EBS som jeg trodde skulle bli oppdatert 1 Oktober.
    Noen som har noen erfaring med dette? Vil det gi 15% ekstra opptjening på SK i stedet for 25%?

    Evnt problemer med og komme in i lounger? (Jeg er EBD, men vi reiser med ett vennepar som begge er EBS så vi trenger både EBD og EBG...)

    Hun har jo SAS kortet fysisk, tror ikke det blir noen problemer i SAS lounger, men kanskje litt krøll i TK lounge i IST da billett vil vise star*S?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hun har gull i 3 måneder til på frills (dvs kantine og den slags), men hun opptjener som sølv. Derav EBS i bestillingen. Så dere skal komme inn på kantina.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  3. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk for svar! Hadde en mistanke om det, men har selv ingen erfaring med nedgraderinger:)

    Dukket opp ett spm til i skrivende stund, jeg har til neste sommer vært EBG\EBD i 10 år. Er det slik at om jeg runder 60 år og Eurobonus\SAS enda eksisterer, så får jeg gull for livstid da?
     
  4. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Men husk at det ikke lenger er 15% ekstra opptjening for EBS...

    Ja, så lenge du har 10 år med "ærlig og redelig" opptjening, dvs ikke kampanjer som fast-track to gold eller liknende, så vil du motta lifetime Gold!
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Men du mottar livstidsstatusen først når du passerer 60? Litt kjipt for oss som har nærmere 40 år igjen til den tid men allerede har spart opp et par år som gull... :p
     
  6. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Flott, har ikke jukset men tjent mellom 45-200000 ærlige poeng hvert år så da er den i boks:) De 15% får bare være, utgjør ikke noe mere en bitteliten trumf handel alikavel...
     
  7. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ser den! Men samtidig skjønner jeg SAS også, de vil vel prøve å holde oss lojale så lenge de kan, får vi lifetime gold for tidlig, så kan det vel være vanskeligere å suge ut like mye penger av oss i fremtiden! :p
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    NB! Sølv får ikke 15% ekstra opptjening lengre. De får 0% ekstra..
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Må de ti årene som EBG/EBD være sammenhengende for å oppnå livstidsgull etter fylte 60?
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva jeg vet så trenger årene ikke og være sammenhengende men du må vel ha fått dem på poeng og ikke legs.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det stemmer er det jubalong her :), jeg måtte slippe etter 8 år på rad, men har senere hatt flere år som gull igjen. Alltid på poeng. Trodde man måtte ha 10 sammenhengende jeg.

    Når det er sagt, så spørs det vel hva som er igjen på EBG når jeg runder 60. Det er lenge til, heldigvis :)
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ref kommentarfelt her: http://bonusfeber.no/spennende-nyheter-fra-sas-eurobonus/

    Her er hva Lindhe skrev:
    «When our members turn 60 we actually check if the member has qualified for Gold or higher 10 times. We reward those members with a Life time Gold membership. Just make sure you have your date of birth in your EuroBonus profile.»

    Du får det først etter fylte 60 år, om du har opptjent til gull på poeng minst 10 ganger/år. Jeg har hatt gull i ca 15 år, men en del av årene er pga noen «snarveier» dsv antall legs, kampanjer osv. SAS sier da et det må ha opptjent på poeng, og da har jeg «bare» 9, slik at jeg trenger et år til med full poengopptjening.

    Edit:

    Ref følgende link: https://mysasidea.flysas.net/idea/eurobonus-gold-Lifetime

    Misho 6th of February 2013

    Hi again! The 10 years of Gold-status do not have to be consecutive, so you should receive Lifetime Gold when you turn 60. Good things come to those who wait ;-)
     
    RoadKing liker dette
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, man må da stole på SAS-IT ?
    Sikkert bedre å være pensjonist i Karibien, og betale turene hjem med cash vs. å satse på status-U/G fra MIA -> OSL?
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    For alt vi vet så finnes ikke EB engang innen jeg rekker 60 og Karibien høres ikke feil ut! :D
     

Del denne siden