Da man trodde våren skulle komme til hovedstaden, har fru Vinter forhåpentligvis hatt sitt siste besøk. 13 mars og snefall, la oss eller drømme oss bort til dragene hos Sas Ha en strålende mandag alle IF-ere
God morgen fra Cape Town. Ingen snø i sikte. Ingen skyer heller for den saks skyld, og det er behagelige 17 grader ute nå og skal opp til 25 ila. dagen. Strømmen er tilbake etter morgenens rasjonering, og nå er det arbeid i fred mens jeg venter på at dagens første møter starter. Litt deilig å være en time foran de fleste kollegene. Ha en solid en!
God morgen fra SK4743, nå boarding før vi setter kursen mot Brussel. Nok en uke med 4 jobbreisedager. Denne uken starter altså i Brussel mandag og tirsdag før kursen settes mot Helsinki på onsdag. Det blir i alle fall en god start på ny EB periode og den deprimerende 0 flights sto ikke lenge denne gangen (ganske nøyaktig 1 dag). «Nyter« nå de 3 siste månedene som EBD, ettersom jeg i forrige periode ikke var så nære at det var noen vits i å prøve å nå opp en gang . Så stor verdi har det tross alt ikke, selv om det føles litt rart med nedrykk etter såpass mange år. Jaja, sånn går nu dagan! Ønsker alle en strålende en
God morgen! Det snør deilige hvite snøflak utenfor vinduet, og det skal det fortsette med en stund. Vi er bare i mars, så det er nok mer vinter i vente også. Fordelen er at det er mulig å reise vekk fra snøen, så man får smaken på vår og sol. Ulempen er at man må reise hjem igjen til snø og vinter. Her ute på landet har vi fortsatt en meter snø fra før, så dette nye blir bare litt påfyll på toppen. Slipper dette slapset de holder på med i storbyen. Det er en stor fordel! Masse møter på programmet i dag, så jeg nyter en stille kopp med kaffe i godstolen før det setter i gang. Ha en finfin dag, folkens!
God morgen fra kontoret i Sandefjord! Det er kommet noe hvitt fra himmelen som jeg ikke hadde planlagt å se før tidligst i november .. Why?!? Ikke hadde måkebilen vært ute heller så det ble en ganske spennende tur de 15 km til jobb. Tok nesten dobbelt så lang tid som vanlig. Ellers, fine feiringer i helgen med både kona (45) og svigermor (70). Ha en flott mandag, siste vinter for nå eller ei! T-102 Tokyo
God morgen, mandag, snø, grått, og sa jeg mandag? Jaja, det kunne vel vært verre? Forhåpentligvis glir det over til regn snart, slik at vi kan bli kvitt det som kommer raskt. Ha en god uke peeps!
Morn fra hjemmekontoret. Snøen henger fra taket, og er såvidt opp til nedre delen av vinduet. Det skal bli "jojovær" hele uken med pluss på dagtid og minus på natta. Kan bli spennende mtp glatthet, for veien har et lag med tettpakka snø. Bare været er OK nok til flytur på fredag, og seilas fra Oslo til Køben, og hjem igjen, så er jeg fornøyd. Ha en finfin mandag!
Det regner på solkysten, det går nok over en dag .. På Haukeland Sykehus i dag teknologien har tatt over! Hva om jeg ikke hadde smarttelefon eller ikke kommuniserte digitalt? Sånn er det blitt .. fikk en SMS i natt med en meldelink .. «Eg er framme» .. «sitt ned i ventesone D6,vent til tavlen viser hvilket rom du skal gå til» .. «Du vil også få en SMS når det er din tur» Legen: «Alt vel» vi kan ikke gjøre noe for deg!
Hehe.. Løsningen er selvfølgelig å bli lenge borte, ja! Men, da jeg var russ (i forrige årtusen), snødde det på 18. mai. Just saying..
Nedsnødd mandag ja! Prøvde akkurat å snakke med SAS. Der var det også nedsnødd, billetter som kommer opp på Star Allioance award siden deres var helt umulig for agenten å finne. Så da var det å gi opp forsøket på å sy sammen flere slike billetter på tvers av kontinentene til noe morsomt før vi i det hele tatt kom over startstreken. Hadde jo egentlig trodd at det jeg klarte å finne av billetter på SAS egen hjemmeside i det minste skulle være synlig for agentene, dengang ei
God dag, alle! Det er når jeg ser ut fra vinduet på Oslo-kontoret i dag at jeg angrer på at turen til Dubai først skjer på torsdag denne uken... Da kommer det en Lufthansa-rapport, med biz OSL-FRA-DXB hvor siste strekning er i A330. Som ikke er deres mest spennende flytype, men helt sikkert greit nok for en halvlang tur slik jeg kjenner Lufthansa sin service om bord i alle fall.
God ettermiddag fra pakkekaos på hjemmebane. Det skal kontrastes max, fra de siste helgene med suiter hos Intercontinental i Doha og Paris skal vi nå på fjelltur i Børgefjell Nasjonalpark. Kjøring nordover, via Røyrvik og videre til Sverige før vi går på ski tilbake til Norge. Der venter en innsnødd liten hytte på 15m2. Er vel framme utpå onsdagen, retur samme veien på lørdag/søndag. Blir jo selvfølgelig ingen liveoppdatering… En flott uke ønskes alle sammen
Jeg har i dag fått to mailer fra Costumer Claims, jeg klagde på 1) dårlig service og sure tanter i Plus fra LAX og 2) "uspiselig" mat på samme flygning. Mailene er nesten identiske på Copy-Paste nivå Den ene Tasmiya Shaikh gir meg 3000 EuroBonus poeng (eller 30 Euro) i kompensasjon. Den andre Shiba Qureshi sier "I do hope that this experience will not deter you from travelling with us in future and we look forward to the opportunity of welcoming you on board our service again soon" Du verden ...
God mandag ettermiddag! Dette kunne vært en blåmandag med slaps og lange køer til jobb, men jeg som endelig er litt ovenpå etter at avkommet har bestemt seg for at det går an å sove et par timer sammenhengende på natta, bryr meg ikke om sånne bagateller. Når jeg i tillegg fikk tilbake en utgått CT med gyldighet ut juni er all good in the hood! Kanskje se om man finner noe artig å bruke den på?
Go kveld fra et vindstille og snøfritt vestland. Uneventful formiddag, men nå skal jeg en tur til Sadness a.k.a Sandnes og se hva Madugå har å tilby. Bra konsept, alle spisesteder i byen som er med på opplegget har retter til 100/150kr for å få folk til å gå mer ut. Og det virker! Hjortefilet til 150 ser digg ut, eller blir det scampi tacos? Køen avgjør tipper jeg
Då eg vaks opp (på øvre del av Byåsen i bartebyen) var det knytta stor spenning til om isen på dei lokale badevatna låg til 1. mai, 17. mai eller gebursdagen min 29. mai. Kort sagt: April er vintermånad