Beste lounge Newark?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thecoldfish, 27. jan 2017.

  1. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan jeg fortelle deg i helgen :) Gjør akkurat det samme på fredag. Inn fra OSL og videre til IAH med United fra C.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er ikke noe problem.
     
  3. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Ok prøvd det selv? Går det buss eller noe mellom terminalene som man fritt kan ta når man har passert sikkerhetskontrollen?
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vi blei pælma ut. Fikk ikke adgang til terminalen siden vi hadde billett fra annen terminal
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
  6. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ved flere anledninger fått tilgang inn i terminal B når jeg skal reise videre fra terminal C, ved å oppgi at jeg skal besøke lounge, men har aldri prøvd andre veien.
    Vær obs på at køene i sikkerhetskontrollene kan variere veldig, fra nesten tomt til siste livbåt på Titanic.

    Det går buss airside fra C til B, men ikke andre veien.
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg besøkte nylig terminal C da jeg skulle dra hjem fra Terminal B. United sin Polaris lounge er suverent alternativ fremfor loungen til SAS. For tilgang kreves interkontinental businessbillett samme dag i Star Alliance. Kan bli litt styr med folkene i sikkerhetskontrollen, men bare be de scanne boardingkortet og det blir problemer, så ser de at det lyser grønt og slipper deg gjennom (maskinen skiller ikke på de ulike terminalene og du har tilgang til alle terminalene). Også prøvd samme på JFK ift Swiss sin lounge når jeg skulle hjem med TAP.

    Shuttlebussen fra C til B gikk som en drøm og anbefales sterkt fremfor ny security check.
     
  8. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har gjort egne erfaringer da innlegget mitt er over 1 år gammelt :)
     
    TigerTravel liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde billett med Swiss C fra terminal B i går. Null problem å komme gjennom security på terminal C, både om morgenen da jeg landet fra SIN og om ettermiddag da jeg hadde vært i by’n.

    Vil absolutt anbefale et besøk i Polaris Loungen. Den holdt høy klasse.
     
    mrhaakon and jgroneng like this.
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Var innom Polaris-loungen på EWR forrige måned, og anbefaler også denne. Første businessloungen jeg har vært i med bordservering av mat og drikke. Var i tillegg godt med sitteplasser og gode dusjrom. SAS-kantina på EWR blir nettopp det i forhold - en kantine.
     
  11. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Slenger meg på denne kommentaren.
    Likte veldig godt konseptet til United Polaris. Var der i 17-18 tiden og da var det ganske mye folk der, ikke fullt. Men mye folk.
    Vi fikk bord på table service med en gang, men det var alltid fullt der. Så et par kjente personer, noe som er litt gøy :p.
    Anbefales på det sterkeste hvis man har mulighet. Blir liksom ikke det samme å sitte i SAS-kantinen å sippe vin liksom.
     
  12. Maccs

    Maccs Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har en flight til OSL fra EWR senere i dag. SAS har jo avgang fra terminal C, men er fristet til å tilbringe noen timer i Polaris loungen i B terminalen. Noen som vet om jeg bare kan ta taxi direkte til terminal B og sjekke inn bagasjen der, eller må jeg først innom C?
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Du må innom C og sjekke inn hvis du har bagasje, usikker på hvordan det er hvis du ikke hadde hatt.

    Det er vel også rapportert om problemer å ta bussen fra terminal B til terminal C på innsiden av sikkerhetskontrollen (andre veien går bra), så du bør ta airtrain til terminal B og gå gjennom sikkerhetskontrollen der isteden.
     
  14. Maccs

    Maccs Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for hjelp! Da skal jeg forsøke dette. Kommer med rapport senere om hvordan dette gikk.
     
    Xflipper liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke prøvd dette selv, men flere har fått det til. De har vel også sagt at det hender sikkerhetsvakten som sjekker boarding pass sier du er i feil terminal, men da skal du bare si at du vil besøke Polaris lounge og hvis de protesterer enda mer be om å få skanne boarding pass. "Systemet" sier at du kan komme inn i terminalen.
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    SAS flyr fra B og United holder til på C, så motsatt rekkefølge. Utover det skal dette stemme bra :)
     
  17. Maccs

    Maccs Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Fikk korrigert destinasjon jeg hadde angitt til taxisjåføren fra terminal C til B:p
     
    trygveat liker dette
  18. Maccs

    Maccs Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    AF0E5EE9-D7FB-4389-9C99-1776FA27BBCE.jpeg 83A4B1EF-2BD3-47AD-B553-6979AD8A2EAE.jpeg 089DF0E9-D3B8-4AC3-9C50-27D691A34232.jpeg 1737ACAA-6D6B-4039-8355-E01BBF57B673.jpeg BEDB028D-F349-4ABD-A491-04065F8EEB26.jpeg

    Da er jeg inne i polaris loungen.

    Sjekket inn hos SAS i B terminalen og tok så sky-train til C terminalen. Transporten gikk veldig bra. TSA gikk også relativt raskt selv om jeg ble sluset gjennom med økonomi. Man tuller ikke med de damene, så begynte ikke å kverulere. Ble også gjort oppmerksom på at jeg fløy med SAS (altså at jeg var i feil terminal), men sa bare at jeg skulle i Polaris Loungen.

    I skranken til loungen ble jeg spurt om billett og pass. Damen fant meg ikke i systemet på billetten og forsøkte å henvise meg til SAS loungen. Jeg sa jeg fløy internasjonalt og Business. Hun fant meg så i systemet ved å søke meg opp, og slapp meg så inn.

    Veldig stilig lounge med flott utsikt og høflig betjening. Ble akkurat servert et glass champagne som jeg skal bruke til å skylle ned laksen jeg bestilte.
     

    Attached Files:

    jgroneng, drsyk, Jorge and 7 others like this.
  19. Maccs

    Maccs Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Del II

    Da har jeg forlatt loungen, så her kommer en liten review på opplevelsen:

    Mat: Bra utvalg og svært bra kvalitet. Sannsynligvis den beste maten jeg har fått i en lounge noensinne. Skal sies at jeg ikke har opplevd First loungene i frankfurt etc-)
    Drikke: Meget bra utvalg og drinkene var helt supre. Ingen snarveier på mixingen der. Hadde meg en "old fashioned" og en annen drink jeg ikke husker navnet på (+ champagne og kaffe).
    Lokaler: Nytt, moderne og luftig. Gode seter og god plass i loungen. Meget bra toalett-fasiliteter, telefonrom, etc. Testet ikke dusj og stillerom.
    Service: Meget hyggelig og kompetent betjening.

    polaris.jpg

    Så kommer kardinaltabben:
    Flyet mitt går ikke før rundt kl 19 lokal tid (om tre timer), men tenkte jeg skulle sluntre meg bort til riktig terminal siden jeg ikke visste hvor lang tid det tok å forflytte seg. Tenkte samtidig at det ikke gjorde noe å tilbringe den siste tiden i SAS loungen.
    Det positive er at det gikk veldig raskt å flytte seg, typ 2 min med buss. Det negative er at SAS loungen var helt stappfull, trang, bråkete og hadde fryktelig kjip servering. Sitter nå i LH loungen, men er ikke altfor mye bedre er enn hos SAS. Vurderer sterkt å ta bussen tilbake;-)

    Siste ord:
    SAS driter litt på leggen når det de tilbyr deres mest trofaste reisende såpass dårlige tjenester. Loungene jeg normalt benytter (flyr mye nordisk) er ok, men ikke noe mer. Får også tilgang til disse gjennom billettene, så begynner å føle diamant-statusen er noget verdiløs.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Bussen går ikke tilbake ;) Du må ut og ta skytrain.
     
    Ombo liker dette

Del denne siden