Nettside å sjekke dør-åpnings-tid?

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av steve0, 15. des 2017.

1. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Opplevde en kansellering og forsinkelse idag som er 'på kanten' med tanke på EU261 kompensasjon. Alle stedene jeg har sjekket opplyser om 'parkeringstid' (som i mitt tilfelle er 2 minutter under det som skal gi kompensasjon), men det som regnes i denne contexten er vel klokkeslettet når døren blir åpnet (og den var ifølge mobilen ett minutt over).

Er det noen som vet om den blir logget (og er offentlig tilgjengelig) et sted?

2. Supersergei

Supersergei Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Er det ikke avgangstiden som er relevant ift EU261?

3. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke når opprinnelige flyet ble kansellert... Da har man automatisk krav på kompensasjon, med mindre man ankommer reisemålet innen 2 timer etter booket ankomsttid. (EU261 Art. 5.1.c.iii)

4. NorFlight

NorFlight Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Det er alltid evt. forsinkelse i forhold til opprinnelig ankomsttid på endelig destinasjon som er avgjørende for evt. kompensasjon.

5. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    SAS hadde ikke lyst til å opplyse om ACARS-meldingene fra flyet, så da ble det klaging til transportnemnda til slutt...

Hadde fortsatt vært fint om ACARS-loggen var tilgjengelig offentlig, men ut fra hva jeg har sett på Google ser det ut som at det er noen år siden siste offentlige ACARS-trackeren var online.

Del denne siden