New York til Miami i november, first class eller vanlig

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av andersand, 11. juli 2017.

  1. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Sitter og prøver sjekke mulighetene, velger jeg EWR MIA f.eks. er First class kunstig billig kontra business (10 kroner) og 80% dyrere enn vanlig økonomi (ca 3000 + bagasje) bare. 5233NOKmed AA som da gir meg null siden jeg bare er *a gull, delta koster ca 6000, så også mulighet. Detter ser ish ut til å bare gi 1000 og noe miles som blir.. hva i eurobonus? så er det i det hele tatt noe poeng? er domestic first class i det hele tatt noe å trakte veldig etter? er bare 3 timers flight.

    Sjekker jeg alternative flyplasser i nærhetene åpner det seg opp mer av vanlige flights, men lite spennende. I miami er planen uansett leiebil, som MIA eller Faurt lauderdale er litt ett fett.

    Hva med å bruke eurobonus poeng, prøver finne ut av matrisene hva det koster, men blir bare henvist til å ringe og sjekke. sjekker jeg award tickets finner jeg jo en hel haug, men vet ikke hva de koster meg i EB poeng.


    Resten av turen er plus, kjøpt på vanlig måte. Litt usikker på hvor mange bagger, dette er jo også moment, men tror 1 per pax (2 totalt) er mulig. iaf før vi drar fra usa.
     
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Du vil kun kunne opptjene eurobonus poeng om du flyr med United, ikke med AA (OneWorld) eller Delta (SkyTeam).
    EWR er vel en United hub også.

    Du kan booke med Eurobonus poeng, koster 25 000 poeng hver vei i økonomi for innenriks i USA, men skatter og avgifter kommer i tillegg, så tvilsomt at dette lønner seg.
    https://www.sas.no/en/eurobonus/point-tables/

    Det å betale 80% mer for first class i 3 timer er etter min mening ikke verd det (du får ikke så mye mer enn et litt større sete/benplass), da ville jeg heller kjøpt økonomi og satset på å evt kjøpe en oppgradering ved sjekk inn om tilgjengelig, mener at de har fastpris på enten $99 eller €150.
    Vær obs på at united nå selger basic economy, som er et skikkelig strippet tilbud og kan være en potensiell felle å gå i.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Domestc F i USA er vel omtrent C så vil neppe si at du får så mye ut av det, men har du pengene så er jo ikke 80% ikke helt horribelt. Det finnes noen få avganger som går mellom kystene som har global F, men da skylles det som regel at av logistiskegrunner slik jeg har forstått det.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Flydde Domestic F med AA for ikke så lenge siden, og da var det snakk om 800kr vs 1300kr.. Da følte jeg det hadde litt value.. Men med så høy pris som du her nevner, ville jeg ikke vurdert det..

    C
     
  5. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Sittet å surfet mer, ser ut som jetblue plus kan være option, her er det faktisk litt beinplass, og $20 mer enn vanlig (gir bagasje)

    jeg er 190cm, så sprint med -10cm til beina utgår litt.

    må dog utvide flyplass horisonten siden de primært bruker FLL som destinasjon, men de flyr både fra EWR, JFK, og LGA, noen anbefalinger her?
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har vurdert i fly business class i europa så er dette sammenlignbart. Jeg vil si service er sammenlignbart og setene i domestic first er litt bedre enn europeisk biz. (Og det er naturligvis et hav bedre enn SAS sin "europa biz" i plus.

    Verdt det? Det blir jo en individuell vurdering. Du får god plass, bra servering. Boarder først om du vil og får prio på sikkerhetskontroll og lounge tilgang.
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
  9. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Det ble jetblue + til slutt, så får vi se hvordan det er, beinplassen skal være nesten 90cm sies det, kom på 1300 per pers, så ble gunstig også.

    Ikke vært i usa på mange år nå, men har 3 turer neste 12mnd, er det like ille på internt i usa flights, som inn i usa?

    Spent på om de sier noe på alle landene jeg har vært hittil i år ;)
     

Del denne siden