Hei! Jeg er newbie her inne og lurer på et par ting som jeg ikke har funnet ut av ennå. Jeg er fortsatt på basicnivå, og har kvalifiseringsperiode ut mai i år. 1. Hvis jeg rekker 10 enkeltreiser(5 t/r) oppgraderer jeg umiddelbart til sølvkort da, eller skjer det først når perioden er ferdig? Sølvkortet varer da hvor lenge?? 2. Om jeg gjør en t/r som har én eller flere mellomlandinger, teller alle flightene som kvalifiserende flighter? Trenger jo 10 for sølvkort. Teller OSL-TXL-CPH-OSL som 3 av de 10 da?? 3. Er eurobonus kun personlig? Om en annen person som ikke har eurobonus og ikke er interessert i det, kjøpe billett, men registrere reisen på mitt eurobonusnr.?? 4.Finnes det en oversikt over bookingklassene? Er EB-poeng/pris på en bookingklasse alltid lik på samme strekning? Som dere sikker skjønner, jeg er newbie, så beklager de dumme spørsmålene!
1. Oppgraderes umiddelbart til sølvkort. Statusen beholder du inneværende kvalifiseringsperiode og neste. 2. Hver kvalifiserende leg (strekning) teller. Har en strekning en innlagt mellomlanding, får du bare èn kvalifiserende flight. OSL-TXL-CPH-OSL teller 3 flights, da du har 3 individuelle flyvninger. 3. Eurobonus er etter reglementet personlig. Skal visstnok være mulig å registrere andres reiser på deg, med det er ulovlig etter reglene til Eurobonus og anbefales ikke. 4. https://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/Chart/
Merk at det kan ta opp til 1 uke før flights blir registrert så har du 10. reise på fredag og 11. på søndag vil man kun i svært få tilfeller reise med sølvkort på vei tilbake.