newbie-spørsmål

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av gomle, 21. febr 2015.

  1. gomle

    gomle Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg er newbie her inne og lurer på et par ting som jeg ikke har funnet ut av ennå. Jeg er fortsatt på basicnivå, og har kvalifiseringsperiode ut mai i år.
    1. Hvis jeg rekker 10 enkeltreiser(5 t/r) oppgraderer jeg umiddelbart til sølvkort da, eller skjer det først når perioden er ferdig? Sølvkortet varer da hvor lenge??
    2. Om jeg gjør en t/r som har én eller flere mellomlandinger, teller alle flightene som kvalifiserende flighter? Trenger jo 10 for sølvkort. Teller OSL-TXL-CPH-OSL som 3 av de 10 da??
    3. Er eurobonus kun personlig? Om en annen person som ikke har eurobonus og ikke er interessert i det, kjøpe billett, men registrere reisen på mitt eurobonusnr.??
    4.Finnes det en oversikt over bookingklassene? Er EB-poeng/pris på en bookingklasse alltid lik på samme strekning?

    Som dere sikker skjønner, jeg er newbie, så beklager de dumme spørsmålene! :)
     
  2. kwa

    kwa Høytflyvende

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    1. Oppgraderes umiddelbart til sølvkort. Statusen beholder du inneværende kvalifiseringsperiode og neste.
    2. Hver kvalifiserende leg (strekning) teller. Har en strekning en innlagt mellomlanding, får du bare èn kvalifiserende flight. OSL-TXL-CPH-OSL teller 3 flights, da du har 3 individuelle flyvninger.
    3. Eurobonus er etter reglementet personlig. Skal visstnok være mulig å registrere andres reiser på deg, med det er ulovlig etter reglene til Eurobonus og anbefales ikke.
    4. https://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/Chart/
     
    gomle liker dette
  3. gomle

    gomle Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Supert! Takk for raskt og presist svar!!
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at det kan ta opp til 1 uke før flights blir registrert så har du 10. reise på fredag og 11. på søndag vil man kun i svært få tilfeller reise med sølvkort på vei tilbake.
     

Del denne siden