God søndag...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av SASlovah4evah, 29. nov 2015.

  1. Hei og hå fra Hong Kong. I går ble jeg 1 år eldre, og feiret med å lande i Asia for første gang i mitt liv (minus midtøsten). Du vet du er en simpel nordlening når du faktisk får tårer i øynene når du lander på et så annerledes og nytt sted. Årets 92 flytur, og jeg ble helt emosjonell når jeg endelig var i Hong Kong! Aldri før har jeg vært så langt øst, føles helt absurd. Aldri før har jeg sett så mye mennesker, luktet disse luktene og sett slike jungel-aktige skoger. Jeg er vant med kortvokste fjellbjørker... haha! Livet er fantastisk slik; at man kan ha slike massive opplevelser! Er forelska i Hong Kong, seiler rett opp på favorittby-lista mi :D Feiret bursdagen min på en kantonesisk restaurant, første gang jeg har prøvd ekte kinamat.

    Ha en flott søndag, akkurat nå er det fotmassasje på gang etter 60,000 skritt på 1,5 døgn.
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra det asiatiske.
    Her havnet vi sannelig på grisefylla i går. Så dagen i dag startet litt sent.
    Men en kjapp tur i bassenget skal nok få formen på plass igjen.
    Siste feriedag i dag før hjemreisen starter i morgen tidlig.
    Jaja. Nok er vel nok......

    God søndag ønskes....
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Grattis med dagen som var Ida!

    Her er sesongens første julebord unnagjort, deilig at pinnekjøtt sesongen er i gang. Synd at jeg fikk en bamse i fleisen kl 06.10, det ble en ganske seig start på denne første søndagen i advent. Men sånn går no dagen… blir stryking av skjorter og pakking til Paristur i morgen, det blir vel noen slitsomme dager ettersom sikkerthetsoppbudet er ganske heftig forstår jeg. 11000 politi og militære leste jeg, dette må jo bli kork verdens (?) minst velfungerende messe og møteby... ha en bedre søndag.
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Good morning all!

    Våknet godt uthvilt hjemme i min egen seng etter gårsdagens DXB-TRD. (og SIN før det)

    I dag blir det julemarked på Sverresborg og familiehygge. Ingen flere planlagte turer før jul!

    Ha en super søndag!
     
    Darkcho and Herlov like this.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Pancake sunday her. Fruen har mange planer for oprydning, julepyntning etc. Jeg er ved at planlægge hvordan jeg kan undgå at blive en del af det. Traditionen tro har jeg meget begrænset succes med at slippe udenom.

    Kalkun på Weberen senere idag. Så kan jeg vel undslippe lidt ved at stå ude i kulden og kigge på fuglen
     
    Last edited: 29. nov 2015
    Travellingalf, tommy777, Blaa and 2 others like this.
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kanelsnurrehjørnet på TRD akkurat nå. Fortsatt ganske mørkt ute, men skyer og jordbanen konspirerer ofte sånn før jul. Skal på Qatarbussen fra OSL om noen timer, så sees kanskje på den ene eller den andre kantina i Oslo? (Må innom begge og sjekke hvem som har best mat. Og børst...)
    Eller kanskje flere her skal nedover og vi får sjekket ut Krug'en i Doha?
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Hallais fra Trondheim
    Nærmere bestemt på eksotiske Tiller :D:D Full fart på Leo's lekeland så gutta får svettet litt. Da blir de enklere å hanskes med i kveld ;)
    Julegrantenning på tunet i kveld.

    Ha en strålende første adventsdag :):):)
     
    John in The Tower liker dette
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå sjekket, og SAS tapte med glans. Tre grunner: de andre hadde bedre mat med laks og hvitløk-egg osv. De andre hadde også OK sprudlevin selv om den neppe var tappet i Reims. Og sist men ikke minst virket ikke det nye adgangssystemet for EBP-kort. Påstod at jeg ikke hadde gyldig billett. Og det er jo riktig men irrelevant. Bugfix!
    Damene i skranken har jukseknapp så jeg kom da inn for å ta denne dyptgående komparative analysen :)
     
    Are and Islending like this.
  9. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Heter det god ettermiddag før man har spist middag? Eller frokost?
    Burde egentlig jobbe med å forberede morgendagens jobb, men det er morsommere å leke med google/flights og planlegge dagstur i nærområdet før jul.

    Ha en nydelig ettermiddag, enten du er fokusert eller diffus :)
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått kjøpt meg en flybillett til Shanghai 11.-13. des. Sykt gira! :D

    Sykt mange år siden jeg har vært i Asia, og aldri vært i Kina (kun HKG da jeg var barn). Dette ble en fantastisk jul- og bursdagsgave til meg selv på forhånd :)

    Har bestilt rom på Grand Kempinski Hotel Shanghai til 1 300 kr, blir oppgradert til Executive Room og loungen der høres unektelig bra ut med god servering gjennom dagen. Skal nok få kost meg i både svømmebasseng og spa også.

    Noe annet jeg må gjøre under mine 26 timer i Shanghai? :cool:
     
    Travellingalf, Herlov and Shyneno like this.
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    hvordan gikk visumprosessen?
     
    Herlov liker dette
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Skal gå på maks 8 arbeidsdager, jeg leverer imorgen tidlig, så det skal gå akkurat :cool:
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    brave boy :-D
     
  14. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Så kult! Ser at hotellet du har booket deg innpå ligger på Pudong siden av elven!
    Anbefaler deg å ta en tur innom Oriental Pearl Tower (Kan hende det er mye kø), IWFC (Også kalt flaskeåpnern på folkemunne) som også er verdens høyeste observasjonsdekk(?).

    Ellers så er det et par store kjøpesenteret i rimelig nærhet som kan kanskje verdt å ta turen til :)

    De fleste attraksjonene som er verdt å ta en tur til er å se "The bund" mot Pudong som er den siden du bor på. Og samt Nanjing Road og Shanghai Old Street. Dette er bare en veldig knippe av maaange muligheter!
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig kokt i hode. SAS klarer ikke å booke tur med poeng fra SVG via ARN og til ORD. De kan ikke garranntere gratis om booking om jeg separate, enten kjøper billetter med poeng/cash fra SVG til ARN. Har nå Biz billetter fra ARN til ORD(den ene veien via CPH).
     

Del denne siden