No-show

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av nemi, 28. mai 2015.

1. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hva som skjer dersom man ikke møter opp på siste del av en returreise?
    Round-trip er generelt bedre/gir bedre connections på en rute jeg skal dra, men jeg trenger egentlig bare en vei. Kan man feks bli banned? Får jeg bonuspoeng for den delen av reisen jeg eventuelt tar?
    Er flere carriers å velge mellom, så er egentlig ikke spesifikt på ett selskap :)

agrims liker dette
  2. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Om du gjør dette i stor skala kan du kanskje få bonuskontoen stengt o.l., men i liten skala er det ikke noe problem. Det finnes mange grunner til å ikke rekke flyet.
    Du får bonuspoeng for den delen du flyr.

nemi and yukho like this.
  3. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,046
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ditcha en leg ved et par anledninger baade med SAS og andre selskaper. Frivillig saavel som ufrivillig. Aldri hoert noe. Ingenting aa bekymre seg for.
    Fikk ogsaa poengene for de jeg hadde gjennomfoert.

Skulle bare mangle egentlig, man har jo betalt aa da maa man da for svingende faa gjoere hva man vil med det.

nemi liker dette
  4. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har faktisk opplevd at et reisebyrå bestilte tur/retur for meg istedet for enveisbillett, og ba meg droppe returen siden det var billigere. Hvis du flyr flere segmenter én vei og tenker å hoppe av før det siste segmentet, må du passe på at du kun reiser med håndbagasje.

nemi liker dette
  5. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Så bra, da har jeg litt flere muligheter. Norwegian har fine priser på enveis fra USA til Norge, så om jeg finner en greit priset connection Sør-Amerika til USA skal jeg vurdere å prøve det :) Ser at det er noen i både Skyteam og *A som flyr fra Sør-Amerika og nordover, så da er det håp :)

6. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fløy en gang med en håpløs (heldags) connection i Zurich, ikke spør hva jeg tenkte på. Reiste med bagasje og ba innsjekk om å kaste av meg og bagasjen i ZRH. Så bestilte jeg SAS via CPH selv... Dette var riktignok på returen, så jeg brukte sånn sett deler av returbilletten.

7. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Husk ved no-show og drop av legs; dersom du er sjekket inn på en flight så be selskapet off-loade deg.

Det tar 2 minutter og er professional courtesy/god karma. :)

yukho liker dette

Del denne siden