Noen med erfaring fra bil USA -> Canada -> USA i sommer?

Tråd i 'Reisemål' startet av Storbaba, 08. aug 2022.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

Skal i september fra NYC over til Canada med retur. Sjekket litt rundt, og kan se ut som noe er endret (slik jeg leser offisiell info ift. det jeg har sett på IF så langt). Dersom noen har vært over med bil i løpet av sommeren ville jeg satt pris på en QA ift. om dette er riktige krav/dok.

Innreise USA er ok mht. ESTA og CDC skjema egenerklæring om vaksinasjon.

For innreise i Canada med bil:

1. Jeg antar at vi «registreres ut av USA» ?
    2. Norsk pass holder for Canada (ETA kreves kun for flyreiser)
    3. ArriveCan (app eller web) må fylles ut med vedlegg som dokumenterer vaksinering inkl. datoer for 1. og 2. stikk. Kvitteringen fra ArriveCan skal inneholde A, I eller V ved siden av navnet for å være godkjent..

For gjeninnreise til USA med bil:

1. Forstår at det ikke holder å referere til ESTA lengre. Elektronisk I-94W skal fylles ut, tidligst registrering 7 dager før gjeninnreise.
    Although an approved Electronic System for Travel Authorization (ESTA) is not required at the land border for citizens of Visa Waiver Program (VWP) countries, if these travelers have an approved ESTA, they can use the I-94 website or CBP One™ mobile app to apply in advance and avoid filling out the Form I-94W when arriving at a port of entry.

2. Ut fra US-siten fremgår at det er fordel at Canada stempler innreisen i passet, usikker på hvorfor hvis vi registreres ut….

Har jeg misset på noe??

Del denne siden