Noen som har erfaring med MR til USA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 26. okt 2016.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen der ute som har reist på MR til USA? Å hvordan gikk det? (da tenker jeg særlig på imigrajonen og hva de i sikkerhetskontrollen sier når man skal fly t/r bare for å få poeng?
     
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det går veldig bra. du kan få en morsom eller litt spydig kommentar i imigration om det.. men bare å overse.
    Sikkerhetskontrollen har ikke oversikt over når du kom til landet, de ser bare hvor du skal reise.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Beste unnskyldning jeg har hørt er å si at du har en elsker der og du kan ikke være mer enn 12 timer fordi kona skal ikke vite noe.... :)
     
    jayeff, Stuttfeiten, geddi and 3 others like this.
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    I vår syke verden vil du vel bli mistenkeliggjort om du forteller du skal hente et nøkkelknippe, mens du vil få tommelopp og klapp på skuldra om du benytter metoden til @Are.
     
    geddi, tommy777 and Are like this.
  5. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, har kjørt noen korte helgeturer til USA, så ikke ren MR, selv om formålet var å sikre nok poeng i fly/hotellprogram. Sist gang ble jeg skikkelig grillet i immigrasjonen, reiste alene og fortalte at jeg var glad i å reise og tok en kort helgetur. Slapp igjennom tilslutt, neste gang blir det tipset til @Are ;-) Vær oppmerksom på at om du skal tilbake med samme fly, så kan immigrasjonen ta lang tid, slik at man kan få et tidsproblem, selv om flyet står på bakken i 3-4 timer.
     
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    "Are you in transit, sir?", sa immigration da jeg landet på IAH. Der hadde vi 2t før vi returnerte med samme maskin til SVG. Det var i gode gamle dager da vi hadde direkterute SVG-IAH.

    På "address first night" skrev jeg bare IAH. Det gikk helt fint.
     
    ejoa liker dette
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Minner meg om denne ved en internasjonal transfer på IAH.

    CBP: Form please.

    Me: I’m just in transit to EZE, I’m not entering the US.

    CBP: Where do you think you are now sir? *strengtblikk*

    Me: #fylleutskjema
     
    Travellingalf and anders82 like this.
  8. dervig

    dervig Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har hatt to turer i år hvor jeg kun har hatt en overnatting, i tillegg til to langhelger. På to av turene har det gått helt fint, de to siste har jeg blitt spurt om alt mulig rart og supervisor eller hva det heter har blitt tilkalt.

    Jeg har alltid sagt det som det er at jeg enten er på MR eller på tur for å se byen og kommet inn (etter litt forklaring) alle gangene.
     
  9. fmel

    fmel Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Reise på en MR til Seattle med LH i C tidligere i år. Vi hadde typ 28 timer på bakken, men ble litt overrasket over at jeg faktisk ikke fikk et eneste spm om hvorfor vi skulle være der så kort :cool:

    Kom hjem fra en tur til MIA med SK for 10 dager siden, fikk derimot da spørsmål om hvorfor jeg ikke skulle være lengre. Syns nesten det var litt rart..for 5 dager er vel det lengste jeg har vært noe sted siste året :p
     
    Are and bor_i_en_koffert like this.
  10. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt mange mileage runs og får som regel aldri problemer. Har fått spørsmålet: where are you running? A Marathon? Må alltid forklare det med airline miles. Når jeg forklarer hvor billig billetten er og at jeg er singel og har et fritt liv så smiler de og sender meg avgårde. Hvis de spør meg hva jeg jobber med så svarer jeg bilutleie og reserve in the Norwegian Army. Da spør de masse og forklarer om Deres militærarbeid...hvis de har gjort sånt. De elsker det :) De er som regel super greie.
     
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy til Seattle og hadde to dager der før returen hjem igjen.
    Immigration mente jeg var litt halvgal, men det var 'alle' skandinaver så lykke til.

    På tre innreiser i USA har jeg brukt kanskje totalt 35 minutter i immigration, så jeg syns det de er helt suverene.
     
  12. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    1,345
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme erfaringer som de flere av de over her på korte helgeturer til USA. Aldri noen problemer, og ofte går hele immigrasjonen veldig raskt.. :)
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at immigrasjon sjelden er et problem uavhengig av lengde på oppholdet.
    Kjøper du billetten kort tid før avreise kan du imidlertid bli tatt til side for nærmere intervju. Det har jeg opplevd to ganger.
     

Del denne siden