Takk for all hjelp! Fikk også 2 PMs. En som reiser via OSL (domestic til intnl) imrg lørdag med tight connection. Ønsker kun hand2hand for å redusere risiko, så spørsmålet er hvordan kommer jeg meg innenfor security? Kan jeg booke en full flex sas eller norwegian, sjekke inn, så få full refusjon (burde jo vite dette, men en stund siden jeg har prøvd noe sånt)? Såvidt jeg husker har SAS en knapp som heter kanseller innsjekk?
Kanseller innsjekk og så kanseller billett ja, gjorde det med en billett for 2 uker siden (hadde BP 2 timer før avgang, men hadde ikke gått inn på terminalen da). For så vidt om du kjøper en Go Light billett 25 timer før avgang kan den også refunderes frem til 1 time før avgang ref. reglene for 24 timers åpent kjøp. Om du går for Norwegian Flex merk at de krever avbestilling minst 30 minutt før avgang.
Siste DY-fly lørdag går 1725. Mobil lander 1650 så det kan gå akkurat. Men hvordan vet vi at fristen er 30 min før? Fant det ikke på nettsiden. Og at det går fint etter innsjekk.
Beskjeden vi har fått for et års tid siden er at dersom man er noshow med flex billett så blir man refundert uansett. 30 minutters regelen gjelder kun endringer av flex biletter slik jeg har forstått det. Uansett så lenge du er igjennom security så trenger du jo ikke lenger biletten.
Ser det står bare på endring som @Bonsai sier. Så snart du er kommet gjennom sikkerhetskontrollen kan du jo uansett avbestille, har aldri opplevd noe annen kontroll av at de som oppholder seg i terminalområdet har gyldig billett. Tror uansett jeg ville valgt å bestille på siste SAS fly OSL-BGO 20:10, det er også ledig bonusbillett som kan avbestilles kostnadsfritt frem til f.eks. kl18 i morgen om du bestiller kl18 i dag.
Da har jeg fått sjekket inn online outbound OSL i kveld. Billige flexbilletter må jeg si på walkup-rate! Ser også cancel check-in knappen i appen, så vi får se hva lørdagskvelden bringer