Noen som kjører KRS-OSL engang snart?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 25. okt 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble på et tidspunkt møkk lei av å kjøre opp og med og begynte å fly (hurra!).
    Nå er hver kjøretur et langdrøyt mareritt og jeg unngår det så langt som mulig.

    Problemet er nå at jeg har vinterdekk i Kristiansand og bil i Oslo.....

    Så er det noen som skal kjøre, eller kjenner noen som skal kjøre denne strekka på et eller annet tidspunkt ganske snart som kan ta med seg mine dekk på veien oppover?
    Skal få en liten beløning for "strevet" selvfølgelig :)
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    925
    Likes mottatt:
    2,062
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis dekkene veier under 23 kg hver så er det vel bare å booke en PLUS billett og ta med dekkene som bagasje? Som EBD har du jo 4 kolli :)
     
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Bilhjul under 23 kg.... *knis*.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Har spurt om dette tidligere og det var helt klart spesialbagasje, det tells ikke med kvote.
    Spørs også om de er under 23kg... ikke noen Polo-dekk vi snakker om her...
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Vet det hjelper lite :p men skulle egentlig kjøre neste torsdag. Men nå ble det buss desverre :(
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du må kjøre en vei selv, prøv å få deg en bil på returbil.no
    Pussig nok, p.t. mye som skal TIL KRS og ingen andre veien. Vel, det skifter, plutselig...

    http://returbil.no/freecar.asp?filter=1
     
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    7,543
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal kjøre t/r Oslo-Arendal nå i helgen, men tror seriøst ikke den lille bilen min har plass til 4 "voksne" dekk. Har med passasjer, og da er det akkurat plass til 4 dekk med størrelse 175/65R15. Hvis du har større enn det kan jeg til nød ta halvparten, men jeg vet ikke helt hvor mye det hjelper?
     
  8. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Man får med fire items hver av maks 32 kg i business som EBG/EBD ikke sant? Om bildekk veier mer en 23, kanskje de veier under 32? Man kan ta ut noe luft og pakke dem i bag som kan passes på båndet. Siden man ikke kan bestille biz på innland kanskje man kan bestille KRS-OSL-EWR-OSL-KRS eller et annet sted enn EWR. Fly fra Oslo til Kristiansand, sjekke inn dekkene i Kristiansand, fly til EWR, quick turn med bagasjetralle og sjekke inn dekkene igjen på EWR til KRS. Nå som connecting norway er stengt må man hente dem ut på OSL, legge dem i bagasjeoppbevaringen mens man flyr OSL-KRS-OSL for poengenes skyld. Hente ut dekkene på OSL pumpe dem opp, sette dem på bilen og kjøre avgårde. Kan gå? Sikkert vanskelig å komme forbi dragene med denne, kanskje dekkene blir drageføde.
     
    anders82, Upsaker and Henrik like this.
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje MINI eller andre trillebår-hjul går på kvoten,
    Hørte jeg håndbagasje.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    EWR frister helt klart, men usikker på om kostnaden kan forsvares..

    Har klart å finne en kar som kjører oppover så problemet er løst. Dog takk for alle svar :)
     
    nonstop liker dette
  11. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det er kanskje mer lønnsomt å kjøpe nye, men da får man ikke grunnpoeng da, og kanskje, hvem vet, den astronomisk lave sannsynligheten for at roll-overs introduseres i Eurobonus står til, og man faktisk får nytte av dette? :p

    Men det er slik i biz at man får fire hver a 32? Så tilsammen 128 + håndbagasje = 136, det er nesten et flyttelass.... Eller kan de ekstra bare være 23?
     

Del denne siden