Noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen osv... :) i Tromsø?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av no-backpacker, 18. aug 2014.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, nå er mor desperat, så da prøver vi alt... Sønnen flyttet til Tromsø i går, for å studere kjemi. Han har enda ikke fått noe sted å bo og er installert på sovesal, der det visstnok er Texas. Han leter og leter etter et nytt hjem, men det er vanskelig, sinnsykt vanskelig. Derfor spør jeg: Er det noen her som har noe å leie ut i Tromsø, ev. noen som kjenner noen som kjenner noen? Ev. noen som kan leie ut en sofa for en kortere periode, inntil han får seg noe permanent?
     
  2. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Om du hører noe hadde jeg blit veldig glad for en melding! Og ja, det er SINNSYKT! Fikk helt sjokk da jeg hørte hva det koster å bo... 5-7000 for en liten hybel... Og hos samskipnaden koster det 3000.... (En av de han ble kjent med fikk hybel der, for 3000,-). Han skal bare bo der et år mens han venter på å komme inn på NTNU. Om han skulle bodd der for en lengre periode hadde jeg seriøst vurdert å kjøpe en leilghet og leid ut til han.... Jeg er forresten ganske skeptisk til "sovesal-opplegget" til samskipnaden. De betaler 100 kr. dagen for en madrass på et lagerlokale uten dusj, der det ikke går buss annet enn på morgenen og ettermiddagen. Jeg trodde de var pliktige til å ha brannvakter, men det er ingen vakter der og rimelig Texas. Hehe, sønnen sover med PC'en og de få andre verdigjenstandene han har, i soveposen... :)
     
  3. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Welcome to crazy-bolig-town......kan nok dessverre ikke hjelpe til her. Selv nyansatte hos oss har problemer med å finne bosted.
     
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt at det er like ille i Bergen, men ikke vet jeg.... Har bare bodd i Trondheim og da fikk vi leilighet gjennom samskipnaden med en gang (og det er 20 år siden... tiden flyr... :) ). Nå har poden tatt in på hotell. Clarion hotellet der har "studenttilbud", 400 kr. natten. Besteforeldrene syntes synd på ham og kommer nok til å sponse litt.... :) Så håper jeg at det ordner seg når han får begynt på studiene og blir kjent med andre. Virker som om det er mange i samme situasjon... Hører dere noe er det bare å hyle ut! :)
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et ekstremt presset marked, over hele landet. Til og med her i Bodø! Heldigvis var jeg heldig (Takk Stein Rune!) men det er mange som ikke er like heldige som meg. Mange på sovesal her i Bodø også.

    Lykke til :)
     
    SASDC8 and no-backpacker like this.
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk, jeg tror han (vi) trenger det... :) Virker jo helt håpløst...
     

Del denne siden