Nordic Choice Club MC eller Flying Blue MC til Payr/Vipps/Revolut ?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Wanderlust, 06. juni 2019.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Nå som opptjening av EB på Payr, Vipps og Revolut er ugjendrivelig slutt, kunne jeg tenke meg å se om disse tjenestene heller kan brukes til å opptjene noe annet gøy.

Så langt har jeg konkludert med at Flying Blue MC eller Nordic Choice MC kan være brukbare alternativer, og jeg lurer på hva forsamlingen her mener vil være det beste. Hva gir best verdi i kroner av disse alternativene, altså sammenlignet med å kjøpe flybilletter og hotellovernattinger for penger?

Det som i utgangspunktet taler litt mot Nordic Choice MC er at det i likhet med SAS MC er utstedt av SEB, som jo nylig har stanset EB-opptjening på de nevnte tjenestene. Kanskje sannsynlig at de nå vil gjøre tilsvarende med alle kortene sine(?)

Årsprisen er kun marginalt høyere for Flying Blue, 695,- mot Nordic Choice 595,-. Begge gir vel forsåvidt velkomstbonus som bør ha en verdi omtrent tilsvarende første års avgift.

2. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    fungere ikke SAS MC på payr lenger.... ?

3. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Det vil fortsatt fungere, men fra 01.08.19 så vil du ikke tjene EB poeng.

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror vi med ganske stor sikkerhet kan si at Nordic Choice MC også kommer til å slutte å gi poeng med Payr når SAS gjør det...

Ville heller tatt det som en veldig stor bonus hvis det fortsatt fugerer etter 1. august.

Bare for å understreke det... IKKE kontakt kundeservice for å spørre!

5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Dette må vurderast opp mot den enkelte sine reisevanar og behov. Eg flyr so lite KLM/AF at eg med FB-kortet må samle opp nok poeng til å få heile familien av garde, so det vert nok uaktuelt. Går nok for NCC om det vil halde fram med å gi poeng, men eg fryktar det vert CoopMC.

6. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Se der, noe jeg ikke har fått med meg.
    Kanskje det er grunnen til at det lyner ut :)

7. toyboy

toyboy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    NCC poengverdi er vel max 6-7 øre (og da ca lik kurs v fast overføring fra trumf) ut fra det jeg kan se av priser på bonusovernattinger. Mulig det finnes noen skjulte gulldeals der jeg ikke klarer å se? Når man i tillegg får kun 10 poeng per 100kr omsatt blir det ikke allverdens kroneverdi av det (ca 0,6-0,7%). Hvis man trenger poengene for status kan man kanskje sette verdien litt høyere.
    Blir uansett under halvparten av value som sas mc har gitt for min del :( og det er ihvertfall ikke aktuelt å gå over 30k/mnd på payr, da betaler man jo i praksis 10 øre per poeng.

8. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Eg verdset dei over 10 øre pr poeng. Blir primært brukt på Comfort Flesland i samband med utaskjersturar. Då får ein ei hotellovernatting som kostar ca 1200 for 10k poeng. Har inntrykk av at det er dei billigaste hotella som gir best verdi for poenga.

ina liker dette
  9. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    260
    Bonuspoeng:
    63
    Comfort Xpress på ukedager i Oslo koster ofte 1500 kroner. Betaler en med bonuspoeng koster det 7500 poeng

10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode svar vedrørende NCC.

Hva angår Flying Blue klarer jeg ikke helt å få grep om hva slike poeng kan antas å være verd. Har sett litt på "miles price estimator" på nettsiden, men med dynamisk prising vet man jo aldri hvorvidt det er dette "fra-beløpet" eller et betydelig høyere beløp man ender opp med å betale.

Noen som har erfaringer her, og kan gi et omtrentlig anslag for poengverdi?

11. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Max grense for opptjening av poeng på NCC MC er 24000poeng i året med payr.

Er det, det samme for Flying Blue?

12. BusyBee

BusyBee No bees, no honey; no work, no money.

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Er veldig fornøyd med FBMC, en t/r interkontinental reise ligger på rundt 150' poeng i snitt. Men du finner også promo awards for under 100' til tider. Kortet har også bedre opptjening enn SAS MC

snus_mumrikken liker dette
  13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar !

Har nå eksperimentert litt videre med nettsiden, og mitt inntrykk er at man faktisk må være litt fleksibel for å få "fra-prisen" som dukker opp på "miles price estimator". Skal man ha en bestemt dato kan man fort ende på 2 eller 3 ganger så mye.

Siden jeg kun har forsøkt et par destinasjoner kan jeg jo spørre: Er det generelt slik?

Synes det er lettere å forholde seg til Eurobonus, hvor billetten alltid koster nøyaktig det samme.

14. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    SEB varslet jo i god tid at poengopptjening for SAS MC på Vipps/Payr/Revolut opphørte, og da kan man vel anta at de vil gjøre det samme om de har tilsvarende planer for NCC-kortet.

Så til dere innehavere av NCC-kort:

Har dere mottatt noe varsel om opphør av opptjening for denne typen tjenester?

15. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke mottatt noe varsel, men det skal vel sies at jeg ikke har lett veldig etter det heller. Jeg sitter stille i båten og ringer ikke inn før å spørre...

morradi and petrate like this.
  16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vel isåfall stått på en faktura. Gidder du sjekke de siste?

Jeg er litt i samme båt. Det er en del regninger jeg ikke kan betale med kredittkort, så da kan jeg like godt betale de via payr hvis det er mulig, og få gratis bonuspoeng. Men så klart, hvis jeg må betale regninger i 2 år for å få 1 hotellnatt så gidder jeg ikke.

Nå ser det ut til at en av favoritthotellene mine i Göteborg tar 10000 poeng per natt, så 1 helg koster da 20000 poeng som er mindre enn hva man kan tjene med NCC MC + payr - 24000/år.

Spørs nå bare om jeg kan få enda et mastercard med det nye gjeldsregisteret :)

17. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Trur eg vil komme opp i 30-35k NCC-poeng pr år (alle kjelder til poeng) om eg går for NCCMC som mitt "Payr-kort", samt kvalifisere for gull på antall netter. Eg trur eg går for det om det vil halde fram med å gi poeng. Eg vil nok kunne tene ein del fleire poeng om eg går for FB, men eg vil vere avhengig av at kortet gir opptening i Payr i mange år før eg kan få nytte av poenga. Det bettet har eg ikkje trua på.

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg begynte å se på søknadsskjemaet til NCC MC, men det ble for mye til at jeg orker å fylle det ut nå. Det ser ekstra ille ut fordi jeg har over 100k i bruk på kredittkort, fordi jeg akkurat har betalt en kjempedyr ferie og diverse andre ting som jeg da enda ikke har betalt inn. Det blir også for komplisert å regne ut/forklare hva som er formue, da jeg har rammelån i bolig som så er investert i fond. Så selv om jeg har nettoformue så ser det samtidig ut til at jeg har 2 millioner i gjeld :-D Da er de nok ikke så veldig hypp på å gi meg et kredittkort. Skal gi det et forsøk i høst hvis noen bekrefter at det fortsatt virker med Payr.

Kan jo starte med å si opp Shell Mastercard i mellomtiden

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som kjenner beløpsgrensene for NCC MC?

Gjelder de 5.000,- / 24t og 20.000,- / mnd sammenlagt for Payr og Revolut?

Eller kan man betale regninger for 20.000,- i Payr og fremdeles ha mulighet til å toppe opp Revolut? I så fall hvor mye?

20. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet når poengene poster på FlyingBlue MC? Jeg brukte kortet for ganske mye i september men har enda ikke fått noen poeng på kontoen

Del denne siden