Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Da var dagen hvor de nye vilkårene gjelder kommet.
    Ser ut som en av de beste fordelene for Platinum har bestått :)

    7.8.5 Garantert kostnadsfri utsjekk frem til kl. 18.00. Må avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
     
    Last edited: 01. febr 2021
    Emma, Baldrick, eventyrer and 2 others like this.
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er fornøyd med de nye vilkårene, alt i alt.
    Supert at reglene rundt oppgradering er blitt så tydelige. Alt kan avklares i forkant og det er bare å unngå å booke hoteller som ikke har ledige rom i neste kategori.
     
    Emma, eventyrer and Maggie like this.
  3. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde en henvendelse til kundeservice, men de kunne ikke flytte og beholde poeng.

    "Väljer du att byta datum på denna så kommer dessvärre inte de 5x bonuspoängen följa med i denna bokning, väljer man att flytta en bokning så blir det ett nytt registreringsdatum och därför försvinner denna, sen va den kampanj på bokningar som hade avresa innan 28/2 2021."

    Kanskje en henvendelse direkte til hotellet har større sjanse til å gå gjennom hvis bookingen da ikke endrer registreringsdato i det sentrale systemet til NCC.

    K
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at mulighet for oppgradering til beste romkategori også ble beholdt for Platinum, den var vel også borte en stund.

    Og det var vel også snakk om at avbestilling kun skulle være mulig frem til 18:00, men der står det fremdeles 21:00

    Alt i alt ble ikke dette så ille som fryktet. Den skjortestrykinga klarer jeg meg nok uten.
     
  5. andkri58

    andkri58 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Det kan virke som om Choice faktisk har vært tilbøyelig for innspill fra oss kunder vedrørende de ny endrede vilkårene, noe dem faktisk bør få en stor klapp på skulderen for!

    Når det kommer til denne gratis kaffen som du kan få daglig, hvordan fungerer egentlig dette i praksis dersom man ikke bor på hotellet? Er det slik at man må gå til resepsjonen for å vise medlemskortet sitt eller forsyner man seg bare selv uten å lage noe ekstra mas for resepsjonistene?
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er spent på om når man booker som platinum og man ser at det er ledig rom kategori høyere om det automatisk oppgraderes i appen.
    Jeg har en del bookinger i appen som er gjort på 3x/4x/5x kampanjene før jul.
    De går vel under de nye vilkårene siden opphold er etter endringene?
     
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Fra Gold:
    upload_2021-2-1_12-21-56.png

    Fra Platinum:
    upload_2021-2-1_12-23-58.png
    Muligheten til "beste tilgjengelige rom" vil altså ligge der, men det blir opp til hvem du møter i resepsjonen ved innsjekk..

    Det som er litt kjipt med garantien for platinum, er at for å være på den sikre siden, må man dokumentere at det på bookingtidspunktet er ledige rom i neste kategori.. Og de KAN snike seg unna med at det er forsinkelse i bookingsystemet om du tar screenshot akkurat i det du booker. For å være HELT sikker, bør man altså ta det noen minutter etterpå, eller eventuelt sende mail og få det bekreftet fra resepsjonen.
    Nå er dette å krisemaksimere da. Selv har jeg fortsatt tro på at Platinum (og Gull..) vil bli generelt godt behandlet, og at de prøver å oppgradere når det er mulig.
     
    freddyen and Maggie like this.
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper og tror at dette blir automatisert og at ikke bookingen går til "saksbehandling" hos noen på kundeservice/resepsjon som har en god eller mindre god dag og/eller har andre "føringer" fra hotellsjefen enn hva som er NCC policy :confused:

    Men ja, det er nok lurt å dokumentere med print screen el.
     
    Baldrick liker dette
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg var gull og påpekte ved et hotell at jeg så det var ledig suite fikk jeg til svar at det var reservert evt om det dukket opp noen med platinum status. Så det kan være at mulighet for oppgradering til suite blir vanskeligere for gull kunder.
    Jeg håper den garanterte oppgraderingen går automatisk innen kort tid etter booking.
     
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2021-2-1_14-35-21.png

    Dette er jo ordlyden, men ville kontaktet kundeservice OM det skulle bli noe som helst problem med oppholdene vedr. fordelene.
    Du kan jo for eksempel nå gå inn og sjekke om det er mulig å booke en kategori høyere på de aktuelle hotellene, og i så fall helst få bekreftet romoppgradering av resepsjonen..
     
    Maggie liker dette
  11. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er helt enig i at de fortjener en klapp på skuldra for å lytte til kundene! De endelige vilkårene ble langt bedre enn fryktet så nå har jeg faktisk lyst til å forbli lojal kunde :)
     
    Last edited: 01. febr 2021
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Håper jeg også, men tviler litt på at det blir realiteten med det første.. En ting er hva NCC sier. En annen ting er hva de ulike hotell-/resepsjons-sjefene kommuniserer til sine ansatte. Det finnes nok noen "kjipe" der ute som vil ha andre føringer enn de som ser verdien i å gi "sine beste kunder" en best mulig opplevelse, og ikke prøve å avspise de med minst mulig...
     
    freddyen liker dette
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    +1 :)
    Så takk til de som faktisk reagerte og sa ifra! Skulle ønske andre bonusprogrammer hadde denne evnen og viljen til å lytte på innspill fra kundene og revurdere endringer/devalueringer.. Yes, I'm looking at you, SAS Eurobonus!

    Uansett er det nå bare å kjøre på videre mot Platinum Lifetime, og håpe fordelene ikke blir forringet igjen med det første.. ;)
     
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Av nysgjerrighet: Du som maksimerer poengopptjeningen hos Choice. Hvor mange poeng har du klart i løpet av et år?
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Blir nok rekord i år..

    upload_2021-2-1_15-36-57.png
     
    EndreD, Julie, Slider and 8 others like this.
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Imponerende!
    Med den farten der er du platinum for life på kun 4år :)
    Konverterer du trumf?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_20210201_161122.jpg IMG_20210201_161010.jpg Liveoppdatering frå Clarion The Hub med nye regler:

    Bestilt rom Clarion Folketeateret moderat enkeltrom, endte opp på The Hub med Deluxe og terrasse()(prøvde ikkje å få Suite)
    Dama i resepsjonen sa at det er ingen endring på oppgradering, og det er ein restaurantkupong i appen.
    Dette ser ut til å bli ei forbetring.
    Og "kvar", gong eg har prøvd på skjortevask, så har det ikkje vore mogleg.
    Det er også dagens middag inkludert til kveldsmat, og me beheld status ut 2021!
     
    Upsaker, chrt, EndreD and 8 others like this.
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Satser på i løpet av året. I verste fall neste medlemsår.. ;)

    upload_2021-2-1_16-48-18.png

    upload_2021-2-1_16-49-50.png

    Og ja, overfører litt trumf også. Blant annet for å lande akkurat på denne runde summen. :D
     
    Upsaker, Kalsnes, petrate and 4 others like this.
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Må sies å være bra value! :)
     
    ValdresBjarne liker dette
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    Bor du veldig mye på hotell, og da gjerne på 5x tilbud, eller er det noen andre ting på gang når viatrumf bare er "litt"? :D
     

Del denne siden