Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, her finnes det mange muligheter for god valuta for poengene :D

    Men: Villa Copenhagen koster faktisk 30K poeng vanligvis og nå under kampanjen 25K poeng.

    Det gir fantastisk verdi sammenglignet med cash.
    I eksempelet under koster rommet 3344 NOK (FLEX) og 25K poeng som tilsvarer 1666 NOK (1 NOK = 15 poeng).

    upload_2021-4-10_12-28-16.png
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Har Villa blitt satt ned fra 40K til 30K?
    Er veldig rart at Villa har 30K og Farris/Son/The Thief osv har 40K. Spesielt når man tenker på valuta differansen.

    Eksempelet ditt viser hvor god verdi bonuspoeng er i Køben :)
    Eneste minuset er vel at man mister oppgradering. Noen her med erfaring om oppgradering i Køben med bonusnetter?
     
    tobeornot999 liker dette
  3. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Mister ikke oppgradering ved bonusuttak. Kun om du bruker Platinum fordelen ved ingen ledige bonusrom
     
    freddyen and Maggie like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Villa og Farris... Får meg til å tenke på helt andre ting enn hotell :D
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Sant det.
    Det som er kjedelig er at man ikke ser hvilket rom under `betaling` ved bonus netter. Platinum skal minst 1 kategori opp om det er ledig ved bestilling.
     
    tfo liker dette
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det kanskje et generelt spørsmål. Sitter med over 200k EBP, så mer enn jeg kan bruke for tiden og lurer på om det lønner seg å bytte TRUMF utbetalingen til Nordic Choice midlertidig?
     
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Kjem an på reiseplanane dine. Eg er i same situasjon som deg, men eg bygger heller ein buffer av EB-poeng. Det kan vere kjekt å ha om eit år eller to ;)

    Ellers synst eg at NCC-poeng til kurs 15 er noko stivt prisa. I mange tilfeller er det like greit å betale cash. Mi erfaring er at det stort sett er på billighotella det er litt verdi å hente. Eg har og inntrykk av at some meinar det er god verdi å bruke dei utanlands (f.eks. i Køben), men det har eg ikkje rekna på sjølv.

    Edit: Jaktar du status i NCC må det sjølvsagt takast med i betraktningane.
     
    tobeornot999 and TElg78 like this.
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har stoppet overføring til EB, samboeren har fremdeles overføring til EB, familiepool. Så ja takk begge deler...
    Mine trumfpoeng skal til NCC når behovet melder seg. For 3333 trumfkroner får man gullstatus, samt 50k poeng som kan brukes til overnatting. Nå har jeg allerede gullstatus, men når det slutter å bli forlenget samt at jeg bikker under antall påkrevde netter, er det enkelt å bare føre over og være "good to go" et år til. Så, foreløpig står trumfkronene på stedet hvil, i avventing på hvor de bør blir brukt.

    Det er en individuell vurdering hva som er lurt.
     
    tobeornot999, eventyrer and TElg78 like this.
  9. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Jo? Jeg får da opp muligheter som f.eks.:
    "Standard Rom" 20.000 poeng (sammen med forskjellige kontantpriser)
    "Superior Rom: 30.000 poeng (sammen med forskjellige kontantpriser)
    så da vet du jo hva du kjøper og hvilket romnivå du presumptivt skal oppgraderes fra.
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Platinum skal garantert opp en romkategori så lenge det er ledig ved bestillings tidspunktet. Dette er ikke mulig å se i appen etter bestilling at blir gjennomført fra hotellets sin side. (ved bonus bookinger kommer ikke betal knappen opp)
    Fks når du står ved innsjekk kan du da kun få rommet du har bestilt uten oppgradering.
     
    eventyrer liker dette
  11. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Bonusbookingen er jo fleksibel og når oppgraderingen skal skje på bestillingstidspunktet er det vel bare å kontakte kundeservice service for å avklare dette på forhånd.
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det er et godt alternativ men kjedelig man ikke kan se det direkte etter bestilling.
    Kan vel både sende direkte til hotellet eller nc kundeservice. Regner med nc kundeservice kun setter hotellet i kopi. (Har skjedd tidligere, ikke bonus booking men jeg ga det et par dager og så at jeg ikke var oppgradert automatisk opp)
     
    freddyen liker dette
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk poeng og status for oppholdet på karantenehotellet Quality Airport Hotel på Gardemoen, og dere trenger status i dette programmet så er det bare å ta seg en tur til utlandet, for 500 kroner for hotell med kost og losji er ikke å forakte, også kan dere ta noen løpeturer i området rundt Gardemoen :cool:
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekker ut og inn hver dag for maks uttelling?
     
  15. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Dei 500 spenna, må du betala dei direkte på hotellet?
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og de tar Amex :cool:
     
    tobeornot999 liker dette
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er ulovlig i karantene.
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ekstra spenning i hverdagen gir det jo også at du aldri egentlig vet hvilken rom-kategori du blir tildelt - selv etter at du står inne i rommet.

    Superior og Standard er jo som oftest klin like på NC hotellene. Kanskje feks forsiden av bygget kalles superior. Flott, om du liker utsikten, men hvis du foretrekker et litt større rom får du det neppe selv om det er "superior".

    Så en "lur" resepsjonist sier erfaringsmessig ganske ofte at man har blitt oppgradert allerede før man kom til stedet, og så er det umulig å vite for kunden.

    Med unntak for noen få steder, som Amanda/Hgsd feks - hvor det står med enorm tekst utenpå dørene hvilken kategori rommet har :D
     
    Maggie and eventyrer like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Vi ble "oppdatert" på Quality Expo, der vil si rom på fronten. Fin utsikt, men 250 meter å gå fra heisen.. :p
     
  20. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Er det The Edge som anbefales i Tromsø, med tanke på sjanse for oppgradering utover ett nivå som platinum?
     

Del denne siden