Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde opphold på to ulike Clarion Collection-hoteller sist helg, og oppdaget da at de har fjernet desserten som en del av den inkluderte kveldsmaten. Man får nå istedenfor tilbud om å kjøpe dette. Kostet en snau 50-lapp. (Henholdsvis 45,- og 49,- på Hamar og Lillehammer)
    Fikk bekreftet fra resepsjonen på Lillehammer, at dette var en endring som gjelder for hele Clarion Collection-konseptet. Glemte å spørre når dette ble satt i kraft, men antar at det er nytt av året.
    Det er synd, men ikke overraskende med slike "enhancements" i bransjen. De har tydeligvis ikke tjent nok, og må finne måter å supplere på. Man kan fortsatt spise seg mett på mat, og dessert KAN man jo strengt tatt greie seg uten.

    Jeg liker fortsatt konseptet, og synes det stort sett gir grei "valuta for pengene".

    PS! Forslag til ny Platinum-fordel i NCC: Gratis dessert! ;)
     
    jvsandem liker dette
  2. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Et spørsmål- Det er et poeng for 1 krone i hotell. Er det 1 norsk krone da? Den danske krona er som kjent høyere, og den svenske lavere. Hvordan regnes valutaen om til poeng?
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    swib liker dette
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @VirreVapp Da hadde hvert fall jeg sendt inn en klage!
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Faktisk fått en del solide oppgraderinger i det siste, bl.a. suiter. Virker dog som disse primært har vært gitt når hotellet har vært (tilnærmet) fullt og jeg har dyr "bookingklasse" (for å bruke flyterminologi) - og aldri på opphold mer enn én natt.

    Disse mineralvannflaskene har jeg ikke sett mye til.

    NCC er ikke noe program jeg kommer å låse meg til når Platinum-statusen utløper om et års tid. Til det er fordelene ganske stusselige når man tenker på hvor mye $$$ man må svi av for å oppnå høyeste nivå. Gresset virker dog ikke å være mye grønnere andre steder mht. hotellkjeder innen Skandinavia, så ViaTrumf / Expedia ----> EuroBonus blir nok fremtiden.
     
  6. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
  7. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør jeg. Men ingen bryr seg, hotell og fordelsprogram skylder på hverandre og beklager... That’s it.. Så I realiteten er det minimal forskjell på gull og Platinum der.. man er i alefall ikke GARANTERT noen oppgradering
     
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Mister snart Platinum status på Choice.. har de soft landing til Gold ellet vil jeg havne på Silver (som jeg har nok netter til)?
     
  9. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen softlanding, så du vil da havne på Silver.
     
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler du mye poeng til gull da? Du kan jo vurdere å "kjøpe deg opp" ved å overføre trumf til NCC.. :) Sølv er jo tilnærmet verdiløst, så hadde definitivt gjort det selv om jeg var i den situasjonen.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sølv hos Nordic Choice og den lille statusen gir meg nøyaktig det jeg trenger; forlenget avbookingsfrist frem til kl. 21.00 på ankomstdagen og late utsjekk.

    Choice bestilles grunnet beliggenhet og pris, for bedre rom eller accessories ville jeg valgt et annet sted å overnatte. Men jeg forstår hva du mener om du bor mye på hotell i Norden.
     
    paron liker dette
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng, så her skal jeg moderere meg litt.. :)
    Det er faktisk noen elementer av både reell verdi, og opplevd verdi med å være sølv.:

    upload_2018-5-24_15-16-31.png
     
    Last edited: 24. mai 2018
    paron and Edvard like this.
  13. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    2,671
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er akkurat samme begrunnelse jeg har for å opprettholde sølvstatus hos Nordic Choice
     
    Edvard liker dette
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Doble poeng i sommer:
    upload_2018-5-29_13-0-33.png
     
    paron liker dette
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    I Nordic Choice appen kan du laste ned aviser i PDF og lese in-app når du har aktiv overnatting. Fint om du vil sjekke noe eller lese abonnement-artikkel.

    Aftenposten, Dagens Næringsliv og Aftonbladet.
     
    paron liker dette
  16. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Mine trumf går til eurobonuspoeng :)
    Jeg går fra plat til sølv da, men vil nok bo nok til å få gull i løpet av 2019.. om jeg ikke bytter tilbake til Thon
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Har NCC endret priser og vilkår for kredittkort?

    Mener det tidligere var ca. 200,- for blue og sølv, og gratis for gull og platinum. Fikk en mail nå, der disse prisene er oppført.

    SILVER 595 kr / GOLD 495 kr / PLATINUM 295 kr

    ...så mitt kort blir sagt opp veldig snart.

    Edit: ser på hjemmesiden at de nye prisene gjelder fra 1. september 2018, så det var det kortet.
     
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Så nettopp det samme..

    Har tenkt at de kom til å endre på noe snart. Var jo ikke særlig konkurransedyktig det de hadde av fordeler. De nye er jo mer spennende, men årsavgift likte jeg ikke. Dog kommer man veldig lett til Gold om man bruker kortet hver måned..

    Se her for nye fordeler: https://www.nordicchoicehotels.no/n...c-choice-club-mastercard/mastercard-fordeler/
     
  19. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Dropper vel kortet her ja....
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår prioriteringen, men om det står på noen poeng, så kan det jo være verdt å avse noen Trumf-kroner til Choice.. ;)
     

Del denne siden