Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Høres jo veldig bra ut. Men selv boende gjester må altså normalt betale for tilgang til bassenget?
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    https://villacopenhagen.com/pool-wellness/

    45DKK per person per 30min. Poolen med sauna er verdt det, hadde bladd opp om det ikke var en platinum fordel :)
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk lesning! :cool:

    Jeg lurer på.
    Fikk dere trekke av alle kupongene selv om dere ikke spiste på hotellet hver dag?
    Spurte du selv om ekstra oppgradering eller kom den uoppfordret?
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Ble trukket av fra totalen manuelt ved utsjekk. Fikk ikke benyttet kupongen ved første middag, betjeningen ba oss ta det med resepsjonen ved utsjekk.
    Resepsjonisten gjorde det nok bare enkelt istedenfor gå inn i hver restaurant/bar regning. Første oppgradering til familie rom spurte jeg om ved bestilling iht medlemsvilkårene. Dette gjelder vel klippekortet også? Oppgraderingen til suite for hele oppholdet kom i en meget hyggelig samtale fra Villa dagen før ankomst, den hadde jeg ikke engang drømt om med tanke på lengden på oppholdet :)
     
    Emma, freddyen and paron like this.
  5. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for rapporten! Dette lover jo veldig bra, har selv bestilt noen netter først i august. Når er det mest folk ved poolen?
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker siden vi badet på fast tidspunkt etter frokost hver dag grunnet barna. Var veldig lite folk der mellom 9-30-10.30. Litt flere i helgene. Frokosten på Villa er fantastisk, kun Funken Lodge av nc hotell jeg har vært på som har vært i nærheten. Dagen vi kom var hotellet sin 1 års bursdag, det feiret de med en strålende bursdags meny i restauranten som vi spiste både ankomstdag og 2 dager senere. Jeg kikket inn på rommene som stod åpne når jeg passerte i gangene og et vanlig standard rom her er også noe av det beste jeg har sett i nc kjeden. Meget høy takhøyde, høy standard og masse lys inn i rommene. Et tips er kjøre toget direkte fra Kastrup til Hovedbanegården, når toget stopper, gå motsatt vei en alle andre og opp en trapp så er man her på 2 minutter :) 20210705_204126.jpg
     
    Last edited: 12. juli 2021
    Upsaker, Baldrick, Gullars and 5 others like this.
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske heftig uttelling her, ja. Gratulerer med det! :) Hvor mange barn hadde du med deg, hva er alderen på dem og hvordan gikk du da frem for å få dem inn på bookingen uten ekstrakostnader?
     
  8. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er så (u)heldig at jeg har vedkommende som nabo, og må stadig leve med gliset hans. Feks under fjorårets summertreat som førstereis med gullstatus i NC dro han rundt til Farris, Norefjell, Son, Havnekontoret ol og ble oppgradert fra standard dobbeltrom til suite på samtlige ti netter for hele familien. +++ jeg tror det går enormt mye på snakketøy i orden, samt mangel på skamfølelse.
     
    Last edited: 12. juli 2021
    eventyrer, Jeanette, petrate and 8 others like this.
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    To barn, 6 og 10. Sendte mail ved bestilling, de skulle ha 99 per døgn for kost og losji for barna. Satt t.o.m inn ekstra seng i suiten tiø den prisen. Til sammenligning ville Norefjell har 300 per barn, per døgn for frokost :confused:
     
    Gullars and freddyen like this.
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Det kalles naturlig sjarm :D
     
  11. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Det evinnelige oppgraderingsspørsmålet.

    Her ser dere et eksempel på korrespondanse mot hotell da jeg spurte pent om mulig oppgradering av et rom i forkant. Jeg er platinum og samtlige romkategorier var ledig når jeg booket. Konklusjonen av dette er vel at fordelen Garantert Oppgradering gjelder ikke. Dere må lese mail utvekslingen fra bunnen av( jeg har fjernet alle navn fra mailkjeden)

    Qte.
    Hei,

    Det er vi på hotellet som går gjennom bookingene som kommer inn, fordeler rom ut fra bestilt kategori og gir oppgraderte rom til våre gull- og platinumgjester om vi har ledig kapasitet. Dette gjøres hver dag.
    Vi får mange bookinger i disse tider og ettersom du har bestilt standard rom og ikke superior rom er det godt mulig at noen har booket superior rom rett før eller samtidig som deg. Innen de ulike reservasjonene er registert i våre systemer her kan våre superior rom (familierom) være fullbooket og vi vil da ikke ha anledning til å tilby oppgradering til gull- og platinummedlemmer.
    Hadde det vært mulig hadde jeg selvfølgelig oppgradert romkategorien din, men det har jeg dessverre ikke.

    Til slutt kan jeg nevne at det resten av uka er meldt mye sol og at det da kan oppleves som litt varmt i de rommene som vender mot solen. Alle våre superior rom (familierom) vender mot solen, så jeg tror dere vil få det mer behagelig ved å beholde romkategorien du har bestilt for å kunne få et rom som vender mot skogen og som dermed er litt skjermet mot sola :)

    Ønsker deg en riktig fin dag videre!

    Vennlig hilsen / Best regards


    Resepsjon


    Quality Hotel™ Entry

    Tel: +47 66 99 78 00 | [email protected]

    Quality Hotel Entry | Lienga 11 | NO-1414 Trollåsen | www.choice.no


    [​IMG]



    tir. 13. jul. 2021 kl. 13:36 skrev
    Hei, dette er ikke riktig. Der står det jo at så lenge der er ledig rom når bookingen registreres er en garantert oppgradering. Garantert betyr garantert. Samtlige kategorier var ledig når jeg booket.

    Mvh.


    13. jul. 2021 kl. 13:19 skrev Front Office 02 Quality Hotel Entry <[email protected]>:

    Hei,

    Den gjelder alltid om vi har ledige rom som gjør det mulig for oss å oppgradere. Legger ved link til mer info om dette her.
    I sommersesongen har vi ofte familier boende og de booker gjerne et superior rom da det kan gjøres plass til 4 personer på disse rommene.
    Pr. nå er dessverre alle rom i denne kategorien booket, ellers prioriterer vi alltid å oppgradere medlemmer på platinumnivå :)

    Vennlig hilsen / Best regards


    Resepsjon


    Quality Hotel™ Entry

    Tel: +47 66 99 78 00 | [email protected]

    Quality Hotel Entry | Lienga 11 | NO-1414 Trollåsen | www.choice.no


    [​IMG]



    tir. 13. jul. 2021 kl. 13:00 skrev
    Hei, synd å høre. Hva med fordelen som heter garantert oppgradering for platinum medlemmer?

    Mvh.



    13. jul. 2021 kl. 12:13 skrev Front Office 02 Quality Hotel Entry <[email protected]>:

    Hei,

    Jeg skulle så gjerne ha gitt deg en oppgradering, men vi alle våre superior rom er booket nå i helgen.
    Vi skal få gitt dere et pent rom likevel, men det blir dessverre ikke et av de større rommene denne gangen.
    Velkommen skal dere være!

    Ønsker deg en fortsatt strålende dag!

    Vennlig hilsen / Best regards


    Resepsjon


    Quality Hotel™ Entry

    Tel: +47 66 99 78 00 | [email protected]

    Quality Hotel Entry | Lienga 11 | NO-1414 Trollåsen | www.choice.no


    [​IMG]



    tir. 13. jul. 2021 kl. 11:33 skrev
    Hei, vi har booket 2 rom fra førstkommende torsdag til søndag(hvorav det ene er hunderom). Spør pent om der er en mulighet for en oppgradering på det andre rommet. Er platinum medlem.

    Mvh.

    unqte.

    Jeg blir vel snart svartelistet av Choice over å krangle slik
     
    EndreD liker dette
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener du bør få en avklaring på dette av Nordic Choice sentralt.
    Jeg har hele tiden antatt at oppgradering skal gjøres basert på tilgjengelighet på bestillingstidspunktet og ikke når "hotellet fordeler rom".
    Jeg regner med at en slik fordeling gjøres når oppholdet nærmer seg og da kan verdien av fordelen bli begrenset.
    I fordelsbeskrivelsen heter det "når bookingen registreres" og det kan kanskje tolkes på flere måter.
     
  13. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat min erfaring med Nordic Choice også. Jeg har mistet tellingen på hvor mange gang det har vært ledige rom i bedre kategori, både før og etter endring av fordeler, uten oppgradering. Jeg har gitt opp å spørre/diskutere/krangle med hotell/Platinum mail angående dette. Jeg har også hatt maildiskusjon omkring hvorfor det het garantert når det ikke var garanter. Er straks Lifetime Gold, har vurdert å droppe videre satsing på Nordic Choice.
     
  14. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Det eneste Choice sentralt gjør er å videresende e-posten til hotellet og ber de rydde opp. Så ender du opp med samme svar. Choice sentralt tar ingen ansvar.
     
    freddyen and Xaantiam like this.
  15. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Ja dette er overhodet ikke første gang for meg heller. Er allerede lifetime gold og nærmer meg 700.000 poeng . Så vet ikke om platinum lifetime er verdt det. Fikk du noen vettuge svar da på dette med garantien.
     
  16. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Nope. Sendte flere mail til hotellet uten å få svar. Til slutt ga jeg opp.. o_O
     
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    Logisk sett skal 1 kategori opp bli hold av ved bestilling som platinum dersom det er tilgjengelig. Da er det irrelevant når de fordeler rommene, for da har du fått en opp allerede. Kanskje man bør sende e-post med en gang rommet bestilles?
    Foreløpig er jeg kun gold, så fordelen gjelder ikke meg...
     
    Maggie and freddyen like this.
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at jeg har fått et firsifret romnummer for bookingen som gjelder for den første natta. For de øvrige nettene/bookingene har jeg ikke fått tildelt rom enda, men med fullbooket hotell er det vel dessverre fare for at kvaliteten på oppholdet kommer til å synke betraktelig de påfølgende nettene...
     
  19. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig kjedelig at en del hoteller driver med sånt «tull». Jeg kan ikke skjønne at det lønner seg for dem i lengden - de burde jo absolutt ta ekstra godt vare på sine mest lojale kunder. Jeg har hatt platinum status i et par år, og hadde egentlig siktet meg inn på lifetime status. Men etter en del dårlige erfaringer er jeg i usikker på om jeg skal gidde å gå for det. Er så kjedelig å måtte krangle seg til fordeler som skal være GARANTERTE. Håper Choice sentralt rydder opp, men har ikke så høye forhåpninger…
     
  20. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk gold/platinum - mailen til kundeservice og sjekk :)
     

Del denne siden