Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Som platinum har du garantert oppgradering av ein kategori, så lenge denne var ledig når du booka. Erfaringa mi (og eg trur for andre også) er at du får rabatt/poeng om dei ikkje klarer dette. Eg har kun opplevd det ein gong, og då var det erfaringa. Elles har dei alltid klart å få det til. Men eg opplever at ein del hotell kan vera litt kjipe på oppgraderinger(men eg finn meg i mykje no i desse corona-tider)
     
  2. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Det har skjedd meg flere ganger at hotellet ikke har oppgradert meg til tross for at det har vært ledige rom i høyere kategori på bookingtidspunkt. Etter klage har det som oftest (men ikke alltid) ført til at jeg har fått poeng eller en gratis natt som kompensasjon. Det er imidlertid veldig irriterende at man må ta en konfrontasjon med resepsjonen eller at
    man må sende klage i etterkant for noe som i utgangspunktet bare burde vært ordnet før man ankom. Noe av det verste jeg vet er å måtte være en «krevende» kunde, men jeg liker heller ikke å få det jeg har krav på i henhold til medlemsvilkårene. At man kun blir oppgradert én kategori har jeg ingenting å utsette på. Det er når vi snakker null oppgradering og ikke en gang én times senere utsjekk at jeg blir misfornøyd…
     
    oggaman, EndreD, petrate and 5 others like this.
  3. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Kan det være at de har blitt veldig mange med gull/platinum status under covid og at dette er med på å forringe fordelene?

    NCC har jo ikke nedgradert statusen til oss medlemmer under Covid og med reduserte muligheter til å reise utenlands så er blitt mer overnatting i Norge?
     
  4. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det hadde vært interessant å visst hvor mange som har de ulike statusene. Det har jo bare blitt enklere og enklere å oppnå gull og platinum. Ellers kan jeg si at jeg aldri har oppnådd å få noen som helst form for kompensasjon når jeg har klaget. Bare en beklagelse og velkommen igjen. Vel, jeg skjønner at de i disse tider ønsker å fylle hotellene til høye priser, men det kommer en høst og vinter denne gangen også. Da styrer iallefall jeg unna disse «kjipe» hotellene
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at det er mange som har klart å komme seg opp på platinum i desse corona-tider? Gull er vel enklere med mastercard-status?

    Når eg har reist i Coronatider, så er det lite hotell opent, og eg veit at fleire av nettene eg har budd på The Hub i Oslo, så har det vore eit av dei einaste som har vore opent i Oslo, og dei har fortsatt 10% belegg.

    Men attende til poenget om oppgradering, så føler eg at ordlyden på moglegheit til å bli oppgradert til beste romkategori ved innsjekk er litt opp til tolking frå den i i resepsjonen, og ein burde vel fått ein forklaring på kva dei eigentleg meiner med dette? (Og ikkje eit politikkersvar som dette eigentleg er)

    Garantert oppgradering av ein kategori kan vel ikkje tolkast, men interessant at ein kan tolke dette også til sin fordel. Burde vel nesten ha laga ei side for å oppsumert korleis kvart enkelt hotell oppgraderer?
     
    EndreD liker dette
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet oppstår når hotellene får utforme sin egen "policy".
    Ifølge tilbakemeldingene i denne tråden er det tydelig at enkelte hoteller mener seg unntatt fra hele Nordic Choice Club.

    Jeg hadde håpet at den nye ordningen ihvertfall skulle ivareta oppgradering (en kategori opp ved bestillingstidspunktet, ved tilgjengelighet).
    Men det virker som at hotellene kan slå av funksjonen og/eller overstyre den i ettertid.

    Vi burde absolutt hatt en representant fra NC her på forumet! Det må være særdeles verdifullt for dem å motta så mange konkrete og konstruktive tilbakemeldinger fra en reisevant gjeng.
    Mulig de følger tråden allerede.
     
    Last edited: 14. juli 2021
    CowboyDan, Emma, Maggie and 3 others like this.
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Som du sier er det ordet "mulighet" som er problemet. Det sier ingenting annet enn at du potensielt kan få en oppgradering, men det kan man faktisk uten status også. Så om denne "muligheten" ikke er nærmere spesifisert i interne retningslinjer, er det en fordel som i teorien er helt verdiløs all den tid hotellene alltid kan hevde at oppgradering ikke er mulig. Hva denne fordelen egentlig innebærer burde fra et forbrukerperspektiv kunne dokumenteres. Man kan ikke lokke med fordeler det er helt tilfeldig om man får eller ikke, eller hvor fordelene er svært vanskelig eller umulig å oppnå.
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Ut fra svarene man tydeligvis fra kundeservice virker ikke NCC veldig opptatt av dette.
     
    paron, petrate, Emma and 1 other person like this.
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Når man mottar velkomstmailen fra hotellet burde det for platinum kunder stå romkategorien opp, om det er ledig ved bestilling. (ikke selve bookingbekreftelsen man får fra nc)
     
    freddyen, Emma and paron like this.
  10. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hei godt folk!
    Hva er deres foretrukne NC hotellet i Bergen?
    Pr no står det mellom No.13 og Oleana:cool:
     
  11. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    For meg er Clarion Collection Havnekontoret det beste NC-hotellet i Bergen. Har bodd på No13 og det var for så vidt greit, men synes rommet var lite, en del støy fra Torgalmenningen, god frokost i kjelleren som var litt bomberom-følelse, veldig sentral beliggenhet. Havnekontoret oppleves mye romsligere (både fellesarealene og rommene), ærverdige lokaler, fantastisk betjening, mindre støy, kveldsbuffet (om det har noe å si) etc
     
    Sjefen1234, tobeornot999 and Maggie like this.
  12. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Admiral og Havnekontoret her :D
    Admiral pga interiør, beliggenheit, og ein kan eta frukost på terassen om sommaren med utsikt mot bryggen. Havnakontoret pga frukost, fika og kveldsmat, flott hotellbygning og ikkje minst tårnet på toppen ein bør få med seg for å få ein flott utsikt øve Bergen by .
     
    Staralliance liker dette
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Tror du blir fornøyd med begge. No 13 har beste frokosten. Men er ganske lite hotell, men deluxe rommene var veldig bra med balkong over torgalmenningen
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Har et kommende opphold på Son Spa som ble bestilt på 3x kampanje tilbake i mars/april. Dette ble flyttet grunnet at Son Spa måtte stenge dørene grunnet et kjent virus. Noen her med erfaring på om jeg nå vil opptjene 3x bonus på oppholdet?
     
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt en sak med kundeservice om akkurat dette. Samme hotell også faktisk. Hadde et 4x bonuspoeng-opphold, men endte med å kun få 3x bonuspoeng fordi 4x kampanjen ikke gjaldt på det tidspunktet vi endte opp med å bo.

    Nå er vel 3x kampanjen avsluttet, så kanskje du kan håpe på 2x?
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Min mening er at når hotellet flytter på oppholdet bør poengene fra kampanjen opptjenes, noe annet er om jeg flytter på det.
    Ser at jeg bestilte oppholdet 16 mai på 3x kampanje og opprinnelig opphold var i midten av mai men hotellet måtte stenge ned.
    Vet ikke hvor lenge denne kampanjen hadde opphold men regner med fristen har gått ut. Ga du deg med 3x poeng?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har god erfaring med å få poeng når eg har flytta på tidspunkt sjølv i 3X kampanje(på 5X ville dei ikkje godta at eg flytta på tidspunkt, som er greit. Hadde også booka på nytt med 3x), og god erfaring med å få poeng når eg har blitt flytta på grunn av stengte hotell.

    Men det må følges opp, då det ikkje alltid skjer automatisk
     
    Maggie liker dette
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde tre ganger, men de var veldig bestemte og litt krasse, så jeg ga opp og tok til takke med 3x.
     
    Maggie liker dette
  19. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Skryt til Quality Sandnes for behjelpsomhet med extremt tidlig innsjekk (09.00) idag.
     
  20. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jeg kjøpe gavekort og bruke dem på opphold jeg bestilte på forhånd ved innsjekk?
     

Del denne siden