Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Med tanke på at mange ordinære choice-hoteller tar 20-30.000 poeng per natt, så tror jeg ikke 1 mill poeng er så vanskelig å bruke opp. På en helg/langhelg ryker det jo fort 60.000-150.000 poeng. Når det finnes inntil 1095 dager i de 3 årene som gyldighetsperioden er, så trengs det jo bare så lite som 20 dagers opphold i dyreste kategori for å tømme kontoen.

    Som det også ble skrevet er det jo kanskje litt kjedeligere om man skal sitte 134 dager på Quality hotel Dan eller Comfort Xpress og stirre i veggen :p

    Vi har hovedsaklig tenkt å bruke akkumulerte poeng underveis til bilturer overalt i Sverige og Norge, samt i Københavnsområdet. Comfort LT i Vilnius virker også som et sted med god valuta for poengene og kan fort få et besøk.

    Å kalle det for idioti å gå for lifetime... Vel, hver og en har sine ønsker.
    Det er to ting i livet som er garantert, og de fleste her inne har vel i bakhodet at ikke alt varer evig i bonusverdenen. I mellomtiden kommer det ikke noe godt eller gratis ut av å vente eller å la en sjanse passere.
    For oss er 1.000.000 ncc-poeng et langtidsprosjekt, mens for andre kan det være at de 66.667 påkrevde trumfkronene bare innebærer et par år med maksing av vipps og payr og drøyt 1 mill i årlig kortbruk.

    Eksempel ved maks månedlig payr og årlig maksgrense vipps:
    150.000x12+350.000=2.150.000kr=21.500trumf/år
    Gjør man dette 2 år så trenger man "bare" å bruke
    ((66.667-43.000)x100)/2=1.183.350kr per år på øvrige kjøp utenom. Om dette fungerer i kortet vet jeg ikke, da vi aldri når sånne beløp, men dette er ihvertfall matten bak, og en del her på forumet virker å ha veldig god råd... Så at noen kunne funnet på å gå all in for livstidsstatus med alle fordeler både hos Hertz og Nordic Choice? Det er vel ikke helt usannsynlig.
     
  2. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Veit du om dei 1 000 000 poenga må tenast opp før dei går ut eller har ein uendelig lang tid på seg? Vurderer å legge ein plan for lifetime gold.
     
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    LIFETIME GOLD - 500 000 opptjente bonuspoeng siden medlemskapets start

    LIFETIME PLATINUM - 1 000 000 bonuspoeng siden medlemskapets start
     
    Swaggertarian liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Min plan er å spare opp trumf no, og overføre det til NCC for å bli platinum halvegs i min opptjeningsperiode. Då vil eg behalde dette i denne og neste periode. Og når eg nærmar meg endt periode neste gong, så begynner eg å spare opp trumf, og casher ut dette i starten av neste periode, samt at eg søker om nytt MC kort. Og slik har eg tenkt til å fortsette, då eg treng mykje av denne trumfen til EB!

    Platinum for life for bli eit langtidsprosjekt, men slik eg gjer det no, så bør eg klare å forbli platinum uten å tømme all trumfen(Eg tenker at det er betre å ha pengene i aksjer enn å ha dei sittende ho NCC...)
     
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Husk også at NCC finnes tilgjengelig fra Viatrumf. Selv hadde jeg nok overnattinger i forrige periode til å få platinumkort, men rykker nok ned igjen til gull etter inneværende periode.
    Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å bruke Trumfpoeng for medlemsnivå i NCC (om jeg ikke er veeeeldig nære). Til det synes jeg fordelene er for små. For dem som ikke bor mye på Choicehoteller synes jeg oppgradert medlemskapsnivå her er fullstendig bortkastet å bruke dyrebare trumfpoeng på.
    Lifetime Gold kommer jeg til å kvalifisere for senest i løpet av 2 år uansett og muligens platinum også i løpet av noen år
     
    tombom liker dette
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ser vel garantert oppgradering og garantert uttak av bonusrom som det beste, då eg ofte reiser der eg ofte betaler sjølv og i travle tider er rom dyre i Oslo og Køben.
     
  7. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kommer til å gå over Lifetime Plat. - men det er ikke gjort unna på et par år. Er longterm prosjekt. - Tipper det går ca 3-4.
     
  8. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen garantert oppgradering. Det star så I programmet til NCC ja, men I praksis fungerer det ikke slik. Så Platinum er ikke veldig forskjellig fra gull når det gjelder oppgradering. Jeg har blitt nextet oppgradering mange ganger som Platinum pga at det har vært fullt.
     
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er min erfaring også
     
    Sjefen1234 liker dette
  10. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ja i "dag" var det i allefall fullt... Ja om man ikke var Platinum da..... Da ordnet det seg :)

    Farris bad. Here we come
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Flere på forumet som fikk invitasjon, og har tenkt seg hit?


    upload_2018-8-21_21-54-20.png
     
    Satyv liker dette
  12. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Fått, skal ikke
     
  13. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Fått og skal. Møter opp på hovedkontoret litt før 16. Skal du?
     
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp! :) Tar også med meg @haakonks. Etter planen ankommer toget mitt Oslo S 15:30, så satser på å rekke opp dit til 16:00.
     
    Satyv liker dette
  15. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Meldte meg på... så av, så på igjen.
    Også av igjen :( Jobb....
     
  16. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet er bare om man skal møte opp den 24. eller på torsdag, for torsdag 24. august finnes ikke i år...
     
  17. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Kom jo ny mail med rettelse
     
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Kjipt. :/ Men skal prøve å dokumentere litt på forumet her hva du gikk glipp av . ;p
     
    Anton80 liker dette
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, kopierte inn fra "feil" e-post. Ble som nevnt rettet opp i ny melding like etterpå..
     
  20. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en mail om trippel poeng på neste opphold. Meldte meg på den.

    Var rundt tiden jeg rundet 100.000 poeng.
    Så booket jeg et opphold(det neste oppholdet) og booket senere en bonusovernatting for 50.000points.

    3 uker senere slettet jeg bonusovernattingen og fikk tilbake de 50.000 poengene. Noe som gjorde at jeg igjen tikket over 100.000 poeng totalt. Få dager senere kom en ny mail med trippel bonus på neste overnatting.(når jeg meldte meg på denne, fikk jeg opp at jeg allerede var registrert)

    Jeg har nå overnattet og fått de 3x pointsene. Veldig happy.

    Så spørsmålet: Flere som har fått eposten med trippel poeng? Fikk dere den når dere rundet 100.000 points?

    Lurte på om det var et triks å booke en bonusnatt på nytt, komme under 100.000 points. Med mulighet for å få ny mail med tripple points :)
     

Del denne siden