Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Grand Central tilbyr også en av Oslos beste frokoster - serveres på Bella Bambina.
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Nuvel! Jeg må si meg uenig med deg her. Ikke er det spesielt rimelig, det er vanskelig å finne frem til rommene og standardrommene er så små at man ikke skal ha klaustrofobi for å bo der. Når man må sitte på sengen for å bruke skrivebordet, og samtidig få vondt i nakken av å se TV er det langt fra mitt førstevalg. Sist gang jeg bodde der, ble jeg fortalt at jeg var blitt oppgradert til et større rom. Ja, ok, det var kanskje 1 kvm større. Resepsjonen er som en 7-11 kiosk, de skal ha betalt på forhånd når du sjekker inn og de er nebbete på tripadvisor når noen har noe negativt å si om oppholdet. Eneste pluss er sentral beliggenhet.
    Frokosten er fin den, men jeg var ikke mye imponert over den overprisede middagen de serverer.

    I min bok er dette et hotell som jeg prøver å unngå å vende tilbake til.
     
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Comfort hotellene tar alle betalt for det du måtte kjøpe i lobby'n - du skal ikke sette noe på regningen/rommet. Jeg trives ellers også veldig godt i lobby'n på Grand Central - det er mange som ikke bor der som bruker lobby'n som "kontor". Maten på Bella er super...men servicen har vært litt opp og ned på restauranten.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Møtte på noen kollegaer av meg som satt i resepsjonen og jobbet av den enkle grunn at de følte det for klaustrofobisk med rommet. Lobbyen er fin nok å bruke som kontor, men det er jo som å sitte inne i en 7-11 kiosk.....

    I min bok er de aller fleste hoteller i Oslo bedre enn dette!
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et helt ok hotell sentralt til en grei pris i min bok. Dog ikke enig i at det er en av Oslos beste hotell frokoster, syns utvalget var alt for lite til det. Hadde 10 netter der spredt over noen uker, helt kurrant hotell.
     
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan jo bare snakke ut ifra min egen erfaring, men nå fikk jeg også som nevnt handicap-rommet - det var stort. Men har også stadig besøk fra operations-kontoret vårt i Nederland, og der i gården har CGC blitt en favoritt. Så helt håpløst kan da ikke vanlige rom være heller?

    Ellers er det som EB beskriver sånn at Comfort tar betalt der og da når man er i lobbyen og handler, med unntak av om man bestiller drike på de hotellene som har bar. Helt greit konsept i min bok, man vet hva man har å forholde seg til. Men jeg skal si meg enig i en ting, det er ikke mitt favoritt Comfort-hotell i Norge, der er både Runway (OSL), Square (Stavanger) og Park (Trondheim) mye bedre.
     
    EB liker dette
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  8. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Ny leilighet også denne gangen. Voucher til drikke i baren likeså... Bra frokost og enda bedre vær:)
     
  9. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er vel et Clarion Hotel? Har et av Stockholms bedre SPA.
     
  10. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp, my bad. Endret nå... :)
     
    EB liker dette
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde du valg oppgradering ved bonusuttak som en av dine fordeler?
     
  12. sveinnis

    sveinnis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, det hadde jeg ikke.
     
  13. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hos Nordic Choice kan du vel velge bort en del fordeler som blant annet oppgradering eller gratis mineralvann til fordel for ekstra poeng....som jo er en bra ting.
     
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har nylige erfaringer med Calrion Hotel Admiral Bergen? Skal bo der for første gang på 4 år om et par uker, og var langt fra imponert sist. Forstår at det skal være oppusset i senere tid?
     
  15. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hele hotellet er pusset opp... Eller vi snakker om total renovering. Blitt et av de beste hotellene i Bergen. Beliggenheten er jo allerede blant de aller beste. Restauranten anbefales også.
     
    SASDC8 liker dette
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen her som har en bookingkode for Choice? Tenker spesielt på et helgeopphold på the theif :)
     
  17. BenteE

    BenteE Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvordan fungerer fordelene egentlig i praksis? Som for eksempel gratis avis og oppgradering?

    Jeg har nettopp haket av valget om oppgradering av rom hvis ledig kapasitet på min side, så jeg har ikke fått testet det ennå. Må man spørre om kapasitet ved ankomst, eller kan man forvente at resepsjonisten uoppfordret sier noe om dette?

    Jeg har aldri fått noen gratis avis, men har ikke spurt om det heller, for så vidt. :) Må man be om det i resepsjonen?
     
  18. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Avis henter du i stativ i resepsjon eller i restauranten. Valg mellom aftenposten og DN.
     
  19. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Har haket av for denne jeg også, men etter min erfaring varierer dette imellom hoteller. Det hotellet jeg er borte i som er mest konsekvente på disse oppgraderingene er Clarion Grand Hotel i Bodø, på de andre er det i mye større grad hit & miss. I endel tildeller er det selvsagt pga. kapasitet, men det er slett ikke alltid. Den andre fordelen jeg som sølvmedlem har valgt er muligheten for sent utsjekk til kl 16 - men det er slett ikke alle hotellene som engang er klar over det muligheten åpenbart, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg hadde rengjøringspersonalet innom mens jeg satt og jobbet på hotellrommet mitt på Clarion Bakeriet i Trondheim eksempelvis.
     
  20. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor ligger dette hotellet? Var nytt for meg. Antar det ikke er Grand Central du mener?
     

Del denne siden