Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har i flere år bare hatt sølvstatus, men med anskaffelse av NCC-kortet var veien til gull ganske kjapp. Ut i fra det jeg leser her, bør jeg legge forventningene lavt angående å bli tilbudt oppgraderinger. Men tidligere har jeg ofte spurt om oppgradering er mulig, og så betalt typisk 200 kr for ett nivå opp.

    Spør ikke folk med gull/platinum om det er mulig med en oppgradering om de ikke uoppfordret får det?
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har gull, og har stort sett alltid fått, så jeg skal ikke klage.

    De gangene jeg ikke har fått har jeg heller ikke spurt.
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer frå hotell til hotell, men sjekk nettsida kva som er beste rom, og sei ifrå i resepsjonen. Får du ikkje rommet, klag til gullmailen og du får rommet etter ein time eller to:) Har bråka meg til suiter her og der:) Eg liker ikkje og flashe korter(plat), blir litt slik "I am a diamond", men med NCC så begynner eg å bli vant til det. No har eg ein suite-oppgradering på hold på Folketeateret etter litt bråk sist, så berre stå på krava, og gullmailen ordner opp og er på ditt lag:)
     
    SAJblue and Supersergei like this.
  4. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan oppgraderer dere?? ringer dere eller ber dere om det i resepsjonen??
    bruker dere forresten poeng når dere oppgraderer??
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Som NCC gull eller plat så har du krav om beste rom tilgjengelig ved ankomst. Eg sjekker tilgjenglegheit rett før ankomst, spør kva rom eg har fått og har eg ikkje fått oppgradering minner eg dei på det. Oftest er eg oppgradert, men sjelden til topps. Er eg inkje, og dei ikkje vil når det er ledige rom, så sender eg ein mail til platinum mailen og får nytt rom når eg har logge i senga og vore på badet
     
    drsyk and DanH like this.
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det er egentlig ikke slik jeg hadde tolket dette, men du har nok rett..
    Gold fordel: "Mulighet for oppgradering til beste tilgjengelige romkategori hvis det er ledig kapasitet ved ankomst. "
    Platinum fordel: "Garantert oppgradering av en romkategori."
    Hvis begge har krav om opgradering, hva er da forskjellen? At statusløse kunder som har booket men ikke sjekket inn enda blir nedgradert for å tilby oppgradering til en Platinum kunde?
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ikkje nok erfaring med garantert oppgradering, men er det ledige rom ved booking så går du 1 hakk opp garantert. Har fått garantert til juniorsuiter på svaldbar, der eg skal ha med born

    Både gull og plat skal ha beste rom tilgjengelig ved innsjekk(bekrefta av gullmail), men det er i blant ikkje ledige rom. Trur suiter ofte ikkje er inkl i rom... Bør eigentleg sjekke gull(platinum) mailen.
    Og har også fått bekrefta at alle fordeler, inkl oppgradering. Også gjeld på bonusopphald
     
    Baldrick and DanH like this.
  8. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er platinum mail adressen? NCC
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Sliter litt med å svare skikkeleg på denne, men skal prøve:
    Du finn den på min side på nordic choice, om du er platinum medlem.

    Elles er sølv mailen, [email protected], gull er [email protected]...
     
    DanH liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte dette på Farris bad Larvik, bestilte Superior rom, fikk oppgradert en klasse, inkludert sen utsjekking, dog, madammen bak kassen bemerket hverken kortets status(MC) eller medlemskap nivået på profilen, spurte da pent og pekte på MC, oi da ble fart i maskineriet:p, spurte da om både oppgradering rom og utsjekking :D:D:D, men vask av noe skjorte fikk jeg ikke tilbud om:oops:
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Anton80 liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    PS :husk å oppgraderer statusen dere til President hos Hertz, følger gold+platinum statusen deres, dette må gjøres via mailen eller å ringe NCC.:D:D:D
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ein skal vel ikkje vaske skjorter på spahotell? Skal ein ikkje sprade rundt i badekåpe heile dagen, frå frukost til baren stenger? (Hilsen ein som ikkje er så glad i spahotell etter å ha møtt folk i badekåper frå frukost til baren stenger(ok i baren)..)
     
    DanH liker dette
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @ValdresBjarne joda det stemmer, men middagen og baren er nå casual :cool::cool::cool:, ellers må man ja tildekke sine edle deler :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har testet Clarion Hotel CPH i det siste? Har de fortsatt Executive lounge der?
     
  16. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Usikker på om det er kampanje, har hvertfall ikke sett det før, men ViaTrumf kjører 8% på hele NC nå. Booket på nytt en Clarion-overnatting jeg hadde.
     
  17. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som kjenner til bedriftsavtaler for Choice? Spesifikt, det ville vært mye enklere å legge inn NAF-avtalekoden permanent i min profil, men hvordan? Sikkert en kjempeenkelt løsning, men har ikke funnet ut av det... Vet det er mulig å bare gå via Naf-siden, men.... :)
     
  18. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Og så mener jeg å ha snappet opp et sted at man første gang man konverterer Trumf til Choice-poeng, dobler de poengene som velkomstbonus - men er ikke kar om å huske hvor jeg har dette fra (eller om det bare er min fantasi...:rolleyes:)... Noen som har erfaringer her?
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde ikke det, så mulig det er fantasi.
     
  20. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke umulig :)
     

Del denne siden