Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, som @Travellingalf sier... 100k bænkers Platinum status i kvalifiserings perioden+neste...
     
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde vært artig å høre hvilke vurderinger du gjør av verdien av NCC Platinum kontra å bruke de Trumf kronene på EB poeng i stedet.

    Jeg kommer til å miste min NCC Platinum status etter denne perioden (mangler 7-8 netter eller 50 k poeng). Jeg digger NCC Platinum statusen og synes det er en av statusene som virkelig gir noe, men jeg er liksom ikke i nærheten av å vurdere å bruke Trumf for å beholde status. Til det synes jeg EB poeng er myyyye mere verdifullt :).
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Verdien følger:
    FLY:
    EB kun meg og kona av respekt for F-med passasjer(min mening om barnehage i F-flight, annen post, ingen utdypning her)

    Familie tur til Granka i Norwegian :eek:

    Hotell:
    NCC: Farris bad, Norfjell ski og spa, Strømstad spa, Dyreparken i Kristiansand, Bergen, Stavanger, Trondheim bil ferier, komme seg vekk for en weekend, når en vil for en rimelig penge med garantert oppgradering(strategisk valg av rom ved bestilling). Trives på NCC hotellene og får mye igjen for pengene med Platinum status enn så lenge barna er små...

    Forsatt gøy å dra nye hoteller og ta en overnatting her og der(Spa ved Yasuragi i Stockholm f.eks er på to do list)

    Kan reise når som helst, med og uten barna,(ipad og PS4 er barnepasser med jeg og madammen koser oss i Spa, eller kidz joiner i Norefjell...

    For meg blir det 1 EB+CT tur i året(F-med kona), og 1 Granka tur med kidz , resten er Weekend trips med madammen på slep, Paris, London, Milano, Hmaburg i MR fashion og "kvalitets tid med sjæfen".

    Ting forandrer seg, kanskje degraderer verdien av NCC dog da er en vel forhåpentligvis LIFE ;)
     
    jonss and Arvid1410 like this.
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,243
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene man har i NCC som gir status. Kan de brukes til å bestille rom med også? Hvis ja, hvordan er prisnivået på et rom stor nok for 2+2 f.eks?
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, sjekk nettsida deira. Der står det kor mykje det kostar for forskjellige rom på forskjellige hotell. Varierer mykje.
     
    mrt liker dette
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg forstår dette korrekt så får man 15 poeng pr. Trumf-krone, dvs at dersom man kjøper seg status på denne måten så vil det koste 6.667 kroner, noe som gir 100.000 poeng.

    Da har man 100.000 poeng som igjen kan brukes på overnattinger, og da finner vi hoteller som koster alt fra 7.500 til 40.000 poeng. La oss holde oss til de vanligste summene, 10.000 og 15.000, og sette opp en liten liste:

    2 netter på Quality Hotel Panorama i Gøteborg = 30.000 poeng.
    2 netter på Quality Hotel Friends i Stockholm = 30.000 poeng.
    2 netter på Quality Hotel Edvard Grieg i Bergen = 20.000 poeng.
    1 natt på Clarion Collection Hotel Savoy i Oslo = 20.000 poeng.

    Så ser vi på hva det koster å booke rimeligste dobbeltrom en tilfeldig helg i mai på de samme hotellene, jeg plukket 10-12 mai, bortsett fra i Oslo, der er den helgen fullbooket så der tok jeg en natt i juni.

    2 netter på Quality Hotel Panorama i Gøteborg = 2.261 kroner.
    2 netter på Quality Hotel Friends i Stockholm = 2.318 kroner.
    2 netter på Quality Hotel Edvard Grieg i Bergen = 1.986 kroner.
    1 natt på Clarion Collection Hotel Savoy i Oslo = 1.295 kroner.

    Totalt ville dette kostet 7.860,- kroner å booke, så dersom man skal bo mye på hoteller i Skandinavia så lønner det seg faktisk. Nå går man riktignok glipp av 7.860 bonuspoeng, men de kan man jo kjøpe for Trumf.

    Drar vi dette helt ut så kan man altså kjøpe Platinum Lifetime for 66.660 kroner, og da har man 1 million poeng å bruke. :)
     
    Flyvende_mare, DanH, Peregrin and 6 others like this.
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,243
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Gjorde med, men stemmer det at man ikke får oppgradering som platinum hvis man booker med poeng?
     
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Artig regnestykke. Jeg er ikke like god til å sette monetær verdi på bonuspoeng. For meg, med en relativt liten økonomi, har jeg ikke tenkt lenger enn at om jeg bruker Trumf på NCC poeng, så er det en risiko for at jeg ikke har nok EB poeng til CT F tur neste år, og da er CT F definitivt prioritert.
    Når du setter det opp på denne måten derimot så ser jeg jo faktisk at jeg skal vurdere å kjøpe Trumf for overføring til NCC i slutten av perioden (april) for å beholde Platinum.
     
    drsyk liker dette
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Om man virkelig ønsker verdi på poeng så burde Comfort hotel vesterbro legges inn i regnestykket.
    2 netter (16-18 august) koster nå 3600DKK, samme rom kan bookes for 20000 bonuspoeng.
    Tilgjengeligheten er riktignok ikke den beste, men med litt flexibitet og planlegging er det fult mulig å få et rom for ei helg.
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss for et flott stykke arbeide, dette lover bra :cool: Mye bra opphold på NCC, dog en må selv finne ut hva en foretrekker, vinneren her i gården er Farrisen i Larvik og Norefjell, og er der minst 2-3 ggr i året hver utflukt og stortrives, da både i nærheten og finner det vi foretrekker. Tror en kan også bruke poeng på the Thief i Oslo :cool:
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Forresten kan en Status matche med Thon, venter på BLACK der... oppdatering følger.
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er vel å skaffe seg 6667 Trumf...
     
    SAJblue and drsyk like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke hvis du er glad i havets skapninger på middags tallerkenen
     
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    The Thief i Oslo en helg i september koster 80.000 poeng. I kroner koster den samme helgen
    Du trenger gode venner som er villige til å selge deg trumf for pålydende eller med et lite påslag. Jeg har 7 sånne som får mellom 220 og 250 kroner for 200 Trumf, det tikker inn på EB-kontoen relativt jevnlig.
     
  15. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Som Platinum kan du alltid booke rom med poeng så lenge det er standardrom ledig. Jeg har også bestandig blitt oppgradert når jeg har booket standardrom med poeng.
     
  16. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Er det muligheit for ein potensiell trippeldipp med choice??
    Viatrump -> betale med amex -> be dei om å legge inn SASEB?

    ...

    Profit????
     
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg velger å holde Trump utenfor det hele (blir nok av ham likevel) så jeg bruker Viatrumf i stedet ;)
    Spøk til side, jeg booker alltid med Viatrumf, men betaler med Choice MC for å få 20% ekstra choicepoeng. Det kortet gir deg også 2 statusnetter for hver måned du bruker det.:)
    Jeg tror ikke det er mulig å få SASEB på Choicehotellene. I så fall har jeg gått glipp av en helv.... masse SAS poeng.o_O
     
    drsyk liker dette
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må jeg faktisk revurdere hvor jeg legger Trumf-pengene mine, etter at mitt NCC Platinum løper ut...

    Takk for utfyllende forklaring, @jvsandem
     
    kaijoar liker dette
  19. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Trump ja, hhahaa... liten skriveLEIF der ja:rolleyes:

    Stemmer nok at du ikkje får SASEB hos Choice.

    Men det er fortsatt potensielt mykje poeng å hente. lat oss sei du booka 2 netter for totalt 2500kr

    viatrumf -> booking på Choice sine nettsider - > betale med Choice MC -> Poeng for stay -> status % på stay (usikker om denne gjelder heile summen eller kun stay)

    8% / 2500 + 20p/100kr + 30p/100 + 1p per brukte kr

    200trumf + (2500/100)*20 + (2500/100)*30 + 1*2500

    3000p + 500p + 750p + (2500p + 10%(sølv))

    = 7000p

    Stemmer dette reknestykke??o_Oo_O
     
    Last edited: 05. mars 2019
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, regnestykket ser ut til å være riktig :)

    For å ta min siste Choice overnatting som eksempel så genererte den følgende poeng:
    • 13. feb 2019
      Clarion Collection Hotel Tollboden
      1 658 BP.
      13. feb 2019
    • Extra Points (30% ekstra for platinum)
      497 BP.
      13. feb 2019
    • Clarion Collection Hotel Tollboden (20% for Web-booking)
      332 BP.
      13. feb 2019
    • Mastercard Poeng På Nordic Choice Hotels
      674 BP.
    Og i tillegg 92,80 trumf fra Viatrumf som blir 1392 NCC (eller EB) poeng.
    Totalt altså 4553 poeng der for en natt.:D

    Legg forøvrig merke til at det er bare Comfort hotellene som gir 8% Viatrumf. Resten av choice gir "bare" 5,5%
     

Del denne siden