Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    På farris bad er de "grinete" og uten Platinum opplevde jeg det samme! Etter Platinum så bare holder de "K%&¤T" og oppgraderer med et smil, og ja MÅ spørre dem bestandig:

    Unnskyld med du ser vel at jeg er Platinum kunde på skjermen min, hvis ikke, her er mitt NCC P MC, og ønsker rommet både oppgradert og sen utsjekking.

    Ja det skal vi ordne. med en fløyels myk stemme, og et smil fra øre til øre, men sitter alltid igjen med tanke der jeg mistenker de sier i til seg selv "hva trur du, du er for noe?

    Skulle ønske var tankeleser, etter det jeg sa ovenfor... Lurer virkelige på hva de tenker om meg da :p
     
    RoadKing and Sonictravel like this.
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Who cares...? Burde vel heller tenke: "hadde du gjort den jæv.. jobben din så hadde jeg sluppet å si fra :rolleyes:"
     
    Hjellegjerde and drsyk like this.
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i sånne tilfeller at en rolig samtale med 'manager on-duty' er hensiktsmessig.
    1. Start med: "Jeg bor på rom <xxx>, hvilken romkategori er det?"
    (alltid greit å få fastslått at man ikke har fått "fake news"-oppgradering av varianten: Standard --> Standard med parkeringsplassutsikt --> Standard med busstopputsikt --> Standard Deluxe badekar osv., da er de innenfor reglene, og klagen om "fake news"-oppgraderinger bør rettes til hovedkontoret.

    2. Når manglende oppgradering er bekreftet, forklar saken, vis forståelse for at hotellet misset deg (var jo veldig kort varsel, selv om du ringte), men vær tydelig på at oppgradering er noe du hadde krav på.

    ...så har ting en tendens til å løse selv veldig greit. Å være stille som en mus overfor hotellet, men høylytt som en bergenser på forumet, gir deg kanskje likes - men ikke benefits ;)
     
    Blaa, Hjellegjerde, Kalsnes and 3 others like this.
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipsene =)

    På vei inn til hotellet sjekket jeg om det var noen ledige junior-suiter (som er nivået over det jeg hadde booket). Det var det ikke. Så jeg var ikke så overrasket da hun sa jeg kun hadde fått Deluxe rom. Sjekket også senere på kvelden med samme resultat. Så da var de nok tom. Men de var ikke det kvelden før og når de er så "dumme" og si at jeg har blitt oppgradert så bør de også ordne det (tenker jeg..).

    Skal sende en mail til de og forklare saken så får vi se hva de svarer.
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det er klart at når det ikke er ledige rom - og oppgradering er "ved tilgjengelighet" - så blir det vrient. I ditt tilfelle ble du imidlertid lovet på telefon at du skulle få oppgradering, så da er det den innfallsvinkelen du bør gå for.

    Var hotellet fullbooket, hvis ja; når booket du? Oppgradering for Platinum er ikke "ved tilgjengelighet", men garantert, så hotellet kan ikke gjemme seg bak "vi er helt fullbooket i dag". Unntaket er hvis du bestilte rom på veldig kort varsel (type ettermiddag samme dag), slik at det rett og slett ikke fantes rom å oppgradere til.

    Her hadde jeg sendt epost til hotellet og klart og tydelig forklart at dette ikke var godt nok, så skal du nok se at det tikker inn både poeng og trolig en garanti om "ekstra bra rom" ved neste besøk...
     
    9ls liker dette
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvor man finner oversikten over hvor mange poeng som kreves for bonusnetter på de forskjellige hotellene?

    Eller må man gjøre et søk (og dermed kun få muligheten til å se antall poeng som kreves på de hotellene man har råd til)?
     
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Den finner du her.
     
    Tjo liker dette
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
  9. 9ls

    9ls Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Tror hotellet var fult når jeg sjekket inn, men bestilte over en uke i forveien og da var det hvertfall ledige rom i alle kategorier. Var spesielt irriterende siden det i mobil appen stod "deluxe rom" på detaljer om morgenen før jeg sjekket inn.

    Har ikke akkurat vært så ivrig på å klage på ting, men skjønner som det skrives i andre poster at det skjer hvertfall ikke noe om man holder kjeft. Er det direkte til hotellet eller til "nordic choice club" som er beste sted å rette misnøyen med å ikke får det man skal ha i henhold til status?
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar alltid direkte kontakt med hotellet først. Er jeg ikke happy med utfallet, tar jeg det oppover i systemet.

    Mange bonusprogram - vet ikke om NCC er blant disse - opererer med "bøter" til hoteller for hver negativ henvendelse som må behandles av kundeservice, bl.a. for å gi et incentiv til å fikse ting "on-site". Derfor opplever man gjerne at man får bedre respons om man starter med hotellet direkte fremfor å gå til bonusprogrammet først, som deretter sender "bot" og beskjed om å "bedring" til hotellet.
     
    9ls liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om det er mulig å betale inn ekstra på forhånd på et Nordic Choice MasterCard for å kunne bruke mer enn kreditt-limit ?
     
  12. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det går helt fint
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja men litt usikker om du får poeng for bruken som er over limiten?
     
  14. Hjellegjerde

    Hjellegjerde EBD

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Gjorde en slik betaling i går. Holder dere oppdatert på om jeg får poeng :)
     
    drsyk liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,469
    Bonuspoeng:
    183
    Kva er ein bærbar kaffekopp, @Tjo?
     
    Tjo liker dette
  17. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Det er en kopp som har tettsittende silikonlokk slik at den ikke svulper over når man f.eks. går/halvløper i korridorer eller til og med trapper på vei til møter eller lignende mens man bærer på den, gjerne med en laptop under armen som hindrer skulpekompensasjonsbevegelser. Har den ikke foran meg, ellers skulle jeg delt bilde :D
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    [​IMG]
    Noe sånt :rolleyes:
     
    Tjo liker dette
  19. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Skulle gjerne fått en sånn, men gaven fra The Hub så nærmest ut som et typisk takeaway-kaffebeger i papp, men gjenbrukbar og laget av bambus og silikon istedenfor papp og plast :p
     
    drsyk liker dette
  20. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er helt ny her i gamet på Nordic Choice
    Jeg meldte meg inn for 2 timer siden da de ga meg et kjempetilbud når jeg lander sent på Oslo Lufthavn den 1. April og skal fly til Tromsø 8t 15 minutter senere. Så da ble jeg medlem også booket jeg en natt på Comfort Hotel RunWay Gardermoen. Viatrumf + Nordic Choice pong + SAS EB (AMEX) + Finnair Plus poeng blir bra.

    Men så til spørsmålet, hvor mye bonuspoeng hos Nordic Choice vil jeg få? 569kr ble det for denne natten
     

Del denne siden