Nordic Choice Club

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Denne uken skal nyoppussede Admiral i Bergen testes og neste uke skal det kliss nye The Edge i Tromsø testes. En annen fordel bonusprogrammet til Nordic Choice har er muligheten til å kutte goder som gratis brus, pay-tv etg for å få 15% flere bonuspoeng.

2. JLafton

JLafton Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Det er 10% ved sølv og 20% ved gull.
    Platinum har ikke den fordelen

3. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Takk... Da er det 20% jeg får i ekstra bonus:)

4. JLafton

JLafton Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Bare hyggelig.:)
    Kunne ønsket denne fordelen hadde vert for Platinum også, men for Dobble poeng hver 8. natt vertfall.;)

5. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    1,834
    Bonuspoeng:
    113
    Clarion.JPG

6. Fjordheim

Fjordheim Medlem

Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    God aften,

Etter å ha vært sykemeldt i 14 dager, sykemeldt for første gang i mitt liv (følte meg som en idiot da jeg prøvde å finne ut hvem som er min såkalte faste lege; aldri hørt om det, jada) .
    Drar til Tigerstaden i morgen tidlig, returen på fredag blir mitt 35 SK segment i løpet av de siste 8-9 månedene, så i følge de gamle reglene så skal jo det føre til EBG status?

Håper de ikke har gått bort fra dette nå igjen?

Skal bo på Clarion Royal Christiania denne gang siden Plaza var for dyrt ifølge sjefen, og til min store forbauselse så er jeg fremdeles Choice Gold Member, tar dette medlemsskapet aldri slutt? Gold medlemsskapet, mener jeg da. Fant ut at det er 10 år siden jeg faktisk kvalifiserte til noe som helst her.

Kan jeg forvente oppgradering?

Mvh
    Fjordheim

7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    2,618
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, det er litt hit or miss med Choice etter min mening. Pleier å smile pent når jeg sjekker inn, samt spørre om de har et "pent rom uten støy", hehe :)

8. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Aldri feil å oppføre seg pent...ingen som liker survete mannfolk.

9. Fjordheim

Fjordheim Medlem

Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Smilte pent ved ankomst :)
    Hotel: Clarion Hotel Royal Christiania
    Status: Gold
    Rom booket: standard enkeltrom
    Oppgradert: ja, til Deluxe dobbeltrom (ca.40 kvm., eller kanskje litt i underkant)
    Pluss: generelt sett god service og velfungerende wifi (den korte tiden jeg brukte dette)
    Minus: vel, minus & minus, men dessverre ikke akkurat imponert over frokosten

10. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel|: Clarion Hotel The Edge, Tromsø
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgradering: Superior - i 10. etasje med en vanvittig utsikt:)
    Annet: Kliss nytt - all heder til arkitekt Niels Torp.

11. Fjordheim

Fjordheim Medlem

Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Hotel: Quality Hotel Ulstein
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: ? fikk handicap rom med lavt plassert såpedispenser I dusjen og tilpasset rullestolbrukere med håndtak til toalettet osv., men rommet var litt større enn det kollegaene mine fikk
    Annet: niks, men fikk kvittering på opptjente poeng ved utsjekk (1329 poeng) :)

12. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Quality Resort Stømstad Spa
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgradering: Stor leilighet med terrasse og utsikt over havnen.
    Annet: I Sverige får man som gullmedlem en daglig voucher med verdi SEK 125 til benyttelse i baren. Me like:)

Last edited: 24. mai 2014
  13. JLafton

JLafton Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hotel : Quality spa og resort Norefjell
    Status: Platinum
    Rom booket: Bonusutak
    Oppgradering: Stor 3 roms leilighet.

14. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    2,618
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel : Comfort Børsparken
    Status: Sølv
    Rom booket: Billigste
    Oppgradering: Nei

Relativt nytt og greit hotell, men rommet var lite, trangt og uten skapplass. Det var også insane varmt. Pluss for god seng. Frokosten var rotete.

15. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Comfort Grand Central
    Status: Sølv
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Tja, kommer an på hvordan man ser det, ble tildelt handicap-vennlig rom. SÅ sveiseblind var jeg da virkelig ikke da jeg kom på rommet den natta! o_O

Forholdsvis rimelig hotell med bra beliggenhet. Pluss i margen for nærhet til parkeringshus (Paleet og Oslo S), noe det slett ikke er noen automatikk i særig for Comfort-hotell. Trivelige rom og hyggelig betjening.

EB liker dette
  16. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Grand Central tilbyr også en av Oslos beste frokoster - serveres på Bella Bambina.

17. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    113
    Nuvel! Jeg må si meg uenig med deg her. Ikke er det spesielt rimelig, det er vanskelig å finne frem til rommene og standardrommene er så små at man ikke skal ha klaustrofobi for å bo der. Når man må sitte på sengen for å bruke skrivebordet, og samtidig få vondt i nakken av å se TV er det langt fra mitt førstevalg. Sist gang jeg bodde der, ble jeg fortalt at jeg var blitt oppgradert til et større rom. Ja, ok, det var kanskje 1 kvm større. Resepsjonen er som en 7-11 kiosk, de skal ha betalt på forhånd når du sjekker inn og de er nebbete på tripadvisor når noen har noe negativt å si om oppholdet. Eneste pluss er sentral beliggenhet.
    Frokosten er fin den, men jeg var ikke mye imponert over den overprisede middagen de serverer.

I min bok er dette et hotell som jeg prøver å unngå å vende tilbake til.

18. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Comfort hotellene tar alle betalt for det du måtte kjøpe i lobby'n - du skal ikke sette noe på regningen/rommet. Jeg trives ellers også veldig godt i lobby'n på Grand Central - det er mange som ikke bor der som bruker lobby'n som "kontor". Maten på Bella er super...men servicen har vært litt opp og ned på restauranten.

19. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    113
    Møtte på noen kollegaer av meg som satt i resepsjonen og jobbet av den enkle grunn at de følte det for klaustrofobisk med rommet. Lobbyen er fin nok å bruke som kontor, men det er jo som å sitte inne i en 7-11 kiosk.....

I min bok er de aller fleste hoteller i Oslo bedre enn dette!

20. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    2,618
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et helt ok hotell sentralt til en grei pris i min bok. Dog ikke enig i at det er en av Oslos beste hotell frokoster, syns utvalget var alt for lite til det. Hadde 10 netter der spredt over noen uker, helt kurrant hotell.

Del denne siden