Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Er platinum og synes oppgraderinger stortsett går greit, mineralvann er de i 9/10 tilfeller kjipe på og man må spørre.

    Har en booking hvor jeg har et standard rom, men så var ikke de rommene jeg hadde avbestilt inne på minside borte, så tok en tlf til Choice.
    Spurte også litt om dette med garantert oppgradering (siden hotellet jeg skal bo på sa at det er smekkfult og ikke ville oppgradere meg når jeg spurte hvilket rom jeg kom til å få) fikk da til svar at hvis hotellet er fullt så skal platinum medlemmer oppgraderes uansett (garantert oppgradering) og noen andre på hotellet må da nedgraderes.
    Dette var jeg faktisk ikke klar over.
     
  2. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål 1:
    Andre som har problemer med å overføre trumf til Nordic Choice?
    Har gjort dette tidligere, samt dobbeltrippelsjekka mobilnummer begge steder. Skulle gjerne bikka over til gullstatus! :)
    upload_2019-6-15_19-14-46.png

    Spørsmål 2:
    For dere som har platinum, hvordan fungerer fordelen med å ta ut bonusnetter såfremt det er ledig standardrom? Må dette gjøres per mail/telefon, eller får man en fordel som innlogga platinum hvor man kan booke bonusrom direkte på nettsiden, selv om det egentlig ikke er ledig bonusrom? Dette er jo en strålende fordel spør du meg :)
    upload_2019-6-15_19-17-46.png
     
  3. lobster

    lobster Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Må tas på mail/telefon:)
     
    veeegard liker dette
  4. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skulle sjekke ledigheten ved et hotell og som gullmedlem var det fullt, 5 dager senere som platinum var det ledig rom til bonusuttak. Om det var tilfeldig vet jeg ikke, men rom kunne bookes direkte på nett.
     
    veeegard liker dette
  5. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Får heller ikke overført fra Trumf. Trippelsjekket telefonnummer og medlemsnummer.
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det vel en bug, så da sitter jeg bare rolig i båten så lenge :)
     
    petrate liker dette
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Skal bo en natt på The Hub i Oslo. Er bursdagsfeiring.

    Har egentlig lyst på oppgradering til annet enn standard rom som jeg har bestilt. Er det stor sjanse om man spør ved ankomst? Kosta 2000,- natta for standardrom den dagen:eek: er bursdagen min så har lyst på gjerne utsikt mot byn eller superior room. Det er vel ingen som har gratis oppgradering heller å gå bort? :) Bestilt direkte gjennom hotellet, kan avbestilles.

    Er medlem
     
  8. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ville sendt en hyggelig mail til hotellet i forkant. Pleier å funke for meg. Får du blankt avslag er det jo bare å avbestille.
     
    Sikiduck liker dette
  9. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Når prisene for standardrom er høye tenker jeg at hotellet har høyt belegg den dagen, og sjansene for oppgradering er mindre. Du skriver at du er medlem. Gull og platinum blir prioritert i slike tilfeller. Ellers er det jo alltid lov å spørre. Nordic Choice tilbyr å legge inn ønske om oppgradering mot betaling på «min side», men hvis det er veldig viktig med et større rom er nok det beste å bestille det i utgangspunktet...
     
    Sikiduck and swib like this.
  10. gabrigoal

    gabrigoal Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Muligens litt off topic, men prøver. Noen her inne på forumet som vet hvilket Clarion hotell i Tromsø som har det beste treningsrommet?
     
  11. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil vel tippe The Edge, ettersom man der trener på et treningssenter vegg i vegg og ikke på selve hotellet.
     
    gabrigoal liker dette
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Får en tur til Trondheim (tors-lør). Litt pga status, og viatrumf så blir det nok Choice. Hvilket hotell kan anbefales?
     
  13. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var på grand olav, og likte meg godt der. Vi trengte ikke å spise ute, kveldsmat er gratis.
     
    jgroneng liker dette
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Takker. Kveldsmat er ikke noe vi legger vekt på, da vi nok ønsker å spise ute
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Clarion på Brattøra er jo det nyeste og ganske "fresht". Meget bra frokost med egen omelettkokk, samt barista. Også skybaren da. Fantastisk på fine dager! Mitt stamhotell i Trondheim!

    Eneste som kan oppfattes som en ulempe er at det er en liten gåtur til sentrum. Men det har man sjeldent vondt av.. ;)

    20190418_104015.jpg
    20190418_105302.jpg 20190419_110443.jpg

    20190419_110438.jpg

    20190418_164239.jpg
    20190418_171158.jpg
    20190419_205807.jpg
     
    Last edited: 25. juni 2019
    Avixlo, Earl, Sonictravel and 6 others like this.
  16. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om Platinum fordelene gjelder ved booking der en selv ikke er med? Foreldrene mine ønsker et par netter i Bergen etter å ha besøkt oss. Finner ingen ting ledig på noen Choice hoteller de aktuelle dagene neste uke. Kan jeg ringe kundeservice å booke med garantert rom for dem???
     
  17. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Platinum gjelder når man selv bor i rommet, men det er visstnok sjelden de spør om legitimasjon.
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er Platinum, nokon som erfaring med å ta ut to rom på garantert uttak av bonusrom når standardrom er ledig?
    Skal ta med kidza til Køben, og trenger to rom
     
  19. inexile

    inexile Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Sist jeg spurte er garantien kun for ett rom som den med platinum bor i. Kan heller ikke bruke romgaranti med bonus hvis du ikke selv er med.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte eit rom og fikk opna eit med garanti, og hotellet har satt oss opp med connection-room
     

Del denne siden