Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Positivt overrasket over gullmailen, gikk noen timer så fikk jeg en telefon fra gullmailen. Jeg fortalte dem at jeg var litt overrasket over at man ikke ble noe oppgradert og at jeg ikke forventet at man skulle bli det hver gang som gullmedlem, men en hvis anerkjennelse for lojalitet forventer man jo. Forøvrig så har jeg bodd der denne uken og ba om å få bytte rom pga så mye støy da jeg fikk rom rett ovenfor hovedinngangen. Jeg ba om å få bytte mandag og tirsdag men det var lite hjelp å få i resepsjonen, ba ikke om oppgradering men ba bare om å få et annet rom i samme klasse. Jeg har booket 2 uker til med Børsparken og skal la dem få de muligheten ellers så orker jeg rett å slett ikke bruke dem lengre. De skulle ta dette videre med til hotellet, så får vi se hva som skjer.
     
    DanH liker dette
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ihvertfall fått oppgradering på børsparken tidligere med Gold status.
     
  3. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Med gull status er det vel kun ved ledig kapasitet man kan få oppgrade. Er det ikke ledig i en høyere romkategori blir det ingen upgrade...
     
  4. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også fått oppgradering der hver gang som gull, og (selvfølgelig) også som Platinum.
     
    Logiflyer liker dette
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Av ren nysgjerrighet, kan man forvente oftere oppgradering av kortere opphold vs. lange? Det ville ihvertfall jeg tippet..
     
  6. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Tror muligens hotellet og anerkjennelse av status er problemet her. Ville sendt en epost til gullmailen og fortalt det samme som du sier her så får hotellet seg forhåpentligvis en sårt tiltrengt oppstramming (og du en liten komp?)
    Red. leste ikke alle svarene før jeg postet nei :rolleyes:
     
  7. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Er helt enig med deg, men om man kun får 1 av tilsammen 8 overnattinger på en kort periode ikke blir oppgradert så er jeg ikke fornøyd med lojalitetsprogrammet.

    Det er av min erfaring: 167 Scandic overnattinger og 76 RR overnattinger siste året at ved kortere overnattinger 1-2 netter så får jeg oftere suite vs 3-5 dagers opphold.

    Hadde tenkt nå å jobbe meg opp til NCC Platinium men er straks litt mer usikker på om jeg orker det nå.
     
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bor lite på hotell og har kun status hos NCC (Platinum ved hjelp av Trumf-overføring). Er stort sett fornøyd og opplevd oppgradering hver gang. Kun ett opphold jeg var misfornøyd med oppgraderingen og de andre 8-10 oppholdene har vært 2+ kategorier.
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Når NCC bokstavelig talt kaster gullkort etter folk (må føles kjipt for folk som faktisk bor nok til Gull, men ikke nok til Platinum), ville jeg skrudd ned forventningene til romoppgraderinger - særlig ettersom det er basert på tilgjengelighet. Jeg hadde i så fall sjekket det respektive hotells romtilgjengelighet like før innsjekk for å få bekreftet at de fortsatt solgte rom i oppgradert romkategori. Da kunne jeg så høflig påpekt det til resepsjonisten to minutter senere.

    Glad jeg er Platinum til sommeren 2021 og slipper å bekymre meg for den slags :)

    Når det gjelder oppgradering på Børsparken, fikk jeg rom i samme kategori som opprinnelig bestilt sist jeg var der, men ble umiddelbart oppgradert da jeg gikk ned og spurte. Oppholdet gikk over flere dager, så greit å slippe bøttekottet. De forklarte at vedkommende som sjekket meg inn var fersk i gamet - helt fair det.
     
    Logiflyer and Kaare_Lars like this.
  10. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har gjort det til en vane å:
    -Sjekke i appen rett før innsjekk hvilke romkategorier som evt. Er ledige, så jeg vet hva jeg evt. Kan etterlyse dersom jeg ikke får høyeste tilgjengelige kategori automatisk.
    -Uansett prate hyggelig med resepsjonist mens jeg sjekker inn og spørre om hvilken romkategori jeg har endt opp med. Hvis det bare er den jeg bestilte, minner jeg om at jeg er Platinum, og skulle jeg ikke oppgraderes da?...
    Har oppdaget feil, men har hittil blitt rettet opp uten diskusjon, også når hjemmesiden ikke viser tilgjengelighet for annet enn standardrom. :)
     
  11. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Børsparken har standardrom, familierom og superior om jeg husker rett. Har hatt kun en booking der, og den ble oppgradert til superior. Måtte kansellere det, så fikk ikke prøvd hotellet.
     
  12. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har fått trippel poeng etter 16,juni kampanje?
    Overnattet 2 netter og fikk bare vanlig poeng. Kanskje dette kommer senere?
     
  13. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Sist gang, så måtte jeg kontakte dem før resten ble sendt.
     
  14. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sendte en klage gullmailen på at jeg ikke var imponert over at jeg kun hadde blitt oppgradert på 1 av 8 opphold på 6 uker. Gullmailen ringte meg opp senere og beklaget at jeg ikke hadde blitt oppgradert. Jeg forklarte at jeg forventet ikke oppgradering vær gang men at en og annen gang hadde vært hyggelig. Idag fikk jeg mail fra hotell direktøren, der hun lovet oppgradering på alle oppholdene jeg hadde booket pr dags dato hos dem. I tillegg fikk jeg mailadressen hennes og hun ba meg gi henne tilbakemelding i fremtiden om ting ikke var som de skulle.

    Sitat:

    "Hei Logiflyer,
    Tusen takk for din tilbakemelding etter opphold her hos oss på Comfort Hotel Børsparken.
    Jeg er så lei meg for at du ikke har fått de godene du skal ha som gullmedlem hos oss.
    Det er ikke slik det skal være, og du skal vite vi setter stor pris på deg som medlem i Nordic Choice Hotels, og spesielt for oss å ha deg som gjest her på Comfort Hotel Børsparken.
    Jeg ser du er booket inn 4 ganger nå i august, og skal personlig sørge for at du får både mineralvann og oppgradering.
    Ta gjerne kontakt med meg direkte om du skulle oppleve noe av samme sorten/noe annet fremover.
    Jeg er ny direktør på hotellet, og setter SÅ stor pris på tilbakemeldinger slik som denne - det er gull verdt, og hjelper meg med vite hva vi skal fokusere på, hva vi skal gjøre mer og mindre av.
    Min mailadresse er xxx - ikke nøl med å ta kontakt.
    Ønsker deg en god helg videre, vi gleder oss til å ønske deg velkommen tilbake på mandag! :)"

    Jeg er veldig positivt overrasket over NCC kundebehandlingen og at dette er langt over hva jeg hadde forventet. Det er er ting som dette som gjør at man velger å bli lojal hos en kjede.
     
    Last edited: 04. aug 2019
  15. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    God kundeservice det der!
    Til info så ligger hotelldirektørens mailadresse fortsatt i innlegget ditt, dette bør kanskje redigeres bort? :)
     
    Logiflyer and swib like this.
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Gavekort og Nordic Choice

    Eg har opplevd fordeler når eg har booka bonusnatt på NCC, og det er slik det skal vera.

    Eit tenkt tilfelle der fruen i huset kun har gold(og kanskje bikkar ned), men har poeng. Ho lager gavekort til meg, og eg booker rommet og bur der også sjølv, då bør ein få fordeler som sin eigen fordel. (Eg er platinum)
     
  17. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, du får alle fordelene - de følger deg personlig uansett hvordan rommet er booket slik jeg tolker reglene.
     
  18. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Er inngang til Spa inkludert for Platinum? Så på hotellet og ser at de krever ekstra betaling for Spa-inngangen generelt
     
  19. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk feilmelding da jeg prøvde å vippse fra NCC klubben. Har dekning. Noen med tilsvarende problem eller ligger feilen hos meg?
     
  20. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Og du er ikke over beløpsgrensa?
     

Del denne siden