Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har EBG, er det mulig å få statusmatch hos Choice?
     
  2. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Mailet med Christiania Teater Hotell i dag, og de mente at "I følge vilkårene er medlemsfordeler ikke inkludert" i My Summer Treat-kampanjen. Vilkårenes punkt 6.2 på denne siden er jo veldig tydelige på at man får medlemsfordeler, men kanskje det gjelder et annet sett med vilkår for de frittstående kjedene?

    Sendte dem en link til siden, så får vi se hva de mener.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,003
    Bonuspoeng:
    183
    Medlemsfordeler er ikke inkludert i den pakken hvor man kan bo så mye man ønsker i en vis periode. I pakken til 8000 er de inkludert.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Oleana har bra frokost og mye naken kunst :)
    Admiral var vi på nå sist og frokost ute på terrassen var fantastisk. Rommet hadde også utsikt mot havnebassenget og en liten balkong. Ellers to sett med heiser, som tar deg til forskjellige halvetasjer. Litt forvirrende men blir vant til det.
     
  5. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har bestilt NC-mastercard og blitt gullmedlem (!). Nå skal det testes!

    Har booket et standardrom på Clarion Bjørvika i morgen gjennom Hotels.com. Jeg får vel fordelene likevel?

    Bør jeg sende en mail på forhånd der jeg skriver at jeg ønsker oppgradering, eller holder det å gi beskjed når jeg sjekker inn? Får ikke sjekket inn før i 23-tiden...
     
  6. hjsimpson

    hjsimpson Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Beklager det sene svar. Afternoon tea er cancelled. Morgenmad skulle være simpelt (sandwich) og dinner var en enkelt ret. Så virkelig reduceret tilbud!
     
  7. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Du får ingen gullfordeler når du booker gjennom tredjepart som feks hotels.com så statusen din er nok forgjeves imorgen.
     
    markus liker dette
  8. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Huff... det var jo nedtur :-(
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ingen bonuspoeng når du booker via 3.part, men du skal ha fordelene tilknyttet medlemsnivået ditt. Hvordan dette fungerer i praksis vet jeg ikke, men du bør uansett varsle hotellet i forkant. Om du sjekker inn kl 23 uten at hotellet var klar over din status blir det mest sannsynlig ingen oppgradering.
    Det tryggeste er å booke direkte, det blir som oftest også billigst. Du er ikke garantert oppgradering som Gull og om det står mellom deg og noen som har booket direkte står du nok sist i køen. Krysser fingrene for en suite! :)

    https://www.nordicchoicehotels.no/vanlige-sporsmal/#nordic-choice-club

    upload_2020-6-25_23-20-4.png
     
    Xflipper, Bolle, haifinn and 3 others like this.
  10. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Mulig jeg gjorde noe ekstremt dumt nå, men jeg avbestilte nettopp i dag tre netters opphold i Stavanger (my summer treat) fra i morgen til onsdag. Får jeg disse tre nettene validert til et annet hotell da i samme kampanjeperiode?
     
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ikke noe problem å avbestille og bruke på et annet hotell.
     
    CowboyDan liker dette
  12. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Så kort tid i forveien og? Vi tok helomvending, da det er meldt 14 grader og en god del regn til uka. Lite fristende med 1 dag Prekestolen, 1 dag Flor og Fjære og en dag på sanddynene på Jæren. Prøver lykken i København i stedet med tre dager hver på Skt Petri og HOTEL Copen hagen.
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Går fint innen kl 16 ankomstdag
     
  14. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, står i vilkårene at du skal få alle fordeler, unntatt poeng mener jeg. Så gjør oppmerksom på status, alltid! Skader uansett ikke.
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ble oppgradert på Farris bad og fikk inngang til spa begge dager. Jeg booket samme dagen my summer treat kom ut. Bekreftelse mailen fra Farris pekte på at vi hadde inngang til spa. Kom nå til neste stopp Tyholmen og er oppgradert igjen. Til fantastisk utsikt fra skyfri himmel. Livet er herlig :cool::)
     
    Last edited: 29. juni 2020
    drsyk, haifinn, Grooo and 7 others like this.
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaring med Clarion Hotel The Hub nokon?
    Korleis er frukosten i dessa dagar?
    Korleis er dei med oppgradering når ein er gull?
    Vurderar og bruke 25k poeng på ei natt der i ferien.
    Har eventuelt haugevis poeng hjå han Thon også.
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ikke svare på spørsmålene dine, men jeg vil bare tipse om at NC kjører Crazy Sale og da får du en natt på The Hub for 990 kr. Du får kanskje mer for poengene på et annet hotell ved en senere anledning.
     
  18. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Bruk heller poengene på comfort/comfort xpress. 7500 og 10000 poeng hotellene gir som regel alltid klart best utbytte. Da får du mange flere kroner pr poeng.
     
    Xflipper and snus_mumrikken like this.
  19. kaaai

    kaaai Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Forumet!

    Har noen av dere fått til å booke en bonusnatt på Choice i det siste? Jeg får bare opp samme feilmelding hver eneste gang, samme hvilket hotell og samme hvilke dato i sommer jeg prøver å booke på. Det er kun i det jeg går til betaling den samme feilmeldingen kommer: "Dessverre, en uventet feil oppstod ved betaling med bonuspoeng." Har mer enn nok poeng og er gull. Har Choice kanskje "oppgradert" bort muligheten til å betale med poeng i sommer?

    Uten navn.png



    [​IMG]
     
  20. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Bodde på the hub for tidligere i juni. Noe klein frokost da utvalget er redusert. De serverer deg kafeteria style. Ellers ble jeg oppgradert til hjørnerom (Deluxe ?) pga gold. Ellers fornøyd med oppholdet, fint hotell med bra plassering.
     

Del denne siden