Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    21. juni booket jeg en bonusnatt 14.aug.

    K
     
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har ikke hatt problemer med å booke bonusrom i det siste. Her i huset er vi begge platinum og har mer poeng enn vi kan få bodd for i sommer, så i forrige uke skulle vi avsted fra Kristiansand til Son for å se på et par båter vi vurderte å kjøpe. Tok det som en tur, og brukte 2x7500 poeng på Quality Entry ved Tusenfryd og 10000 poeng på en natt i Oslo på Quality 33. Iflg. madammen kom det ikke på tale å bo nærmere "den koronainfiserte bykjernen" så da ble det perifere hoteller.

    Fikk superior hjørnerom på Entry. Første natten var på rom 538, men det var så blodig varmt og j@vlig at vi fikk byttet til rom 315 natt nr 2. Det var også superior hjørnerom.

    På Quality 33 fikk vi suite, tror romnummeret var 812. En grei størrelse 2-roms med stue, soverom, 1 bad + 1 adskilt toalett, både separat dusj og badekar med dusj. Hele rommet hadde vestvendt utsikt rett mot Holmenkollen i det fjerne. Fornøyd med valutaen for poengene!

    Felles for både 33 og Entry var en basic frokost. Opplevde ikke det at betjeningen måtte legge opp maten for oss som noe problem, heller tvert i mot. Utvalget var så som så. Baconet var best på Entry.

    Added bonus: Fikk endelig brukt Wolt-kreditten på 350 kr fra Amex platinum til å få oss en knallgod take away-middag fra Masala Magic på Sofienberg(?). Med andre ord en gjennomført 4-dagers bonusjegertur :D
     
    Last edited: 30. juni 2020
    Baldrick, Grooo, EndreD and 5 others like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Petter B-C liker dette
  4. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Var det jeg påpekte for dem. De har sluttet å svare... Spøker vel da kanskje uansett for noen oppgraderinger :p
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Booket 5 forskjellige steder. Allerede oppgradert 4 av stedene. Siste natt er senere i Juli. Alle gode ting er 5?
     
    Grooo liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Som nyslått gullmedlem, hva er taktisk lurest å booke for å ha en sjans på oppgradering? Reisefølget i sommer er 2 voksne og 3 barn. Har noen bookinger med 1 familierom (dobbeltseng + 3 klappsenger), men disse er vel kanskje de største rommene de har allikevel slik at oppgradering ikke er så sannsynlig? Muligens taktisk lurere å bestille 2 rom i lavere kategorier, hva tror dere?
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekker inn på Farris Bad i dag, er Platinum og booket i mars. Har betalt 2600 NOK for to netter i Standard-rom.

    De sier at de ikke har noen ledige rom, så oppgradering er helt umulig. Tidlig innsjekk er heller ikke mulig, det blir tidligst 16:00.

    Hva ville dere gjort da?
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Ideelt sett burde hotellet vært litt proaktiv når de venter Platinum-gjester og VET at det ikke finnes ledige rom i høyere kategori. Jeg ville kontaktet Nordic Choice kundeservice. Du bør kunne forvente kompensasjon i form av poeng eller kanskje en voucher. Du bør gjøre det nå, mens det fortsatt er mulig for dem å orde opp.

    Tidlig innsjekk er ikke garantert, så du må dessverre bare innfinne deg.

    Det er ikke sikkert du får noen avklaring på dette før oppholder er over.
    God tur - suite eller ei! :)
     
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Takk – helt enig med deg at de burde være proaktive. Og det var masse ledige rom og suiter i mars, så de kunne holdt av noe. Senest for et par uker siden solgte de standard-rom til 800 og Superior-rom til 1600 via 10-netters kampanjen...

    De skrev mail til meg for en uke siden om at det var fullt og at oppgradering ikke var mulig, skrev tilbake om garantert oppgradering og da sa de at de skulle komme tilbake til meg, men de klarte visst ikke å fikse noe på en uke.

    Har skrevet til Platinum-mailen med kopi til hotellet nå, så håper jeg det ordner seg på den ene eller andre måten :)

    Spa blir bra uansett :D
     
    Xflipper liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Ut av nysgjerrighet, hva ønsker du at de skal gjøre for å oppgradere deg, dersom det ikke er noen ledige rom?

    Står det i betingelsene at man er garantert oppgradering også hvis det er helt fullt på hotellet?
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det står det i betingelsene.

    Masse ledig når jeg booket i mars, de skulle holdt av.
     
    Maggie liker dette
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Covid-19 og null inntekter de siste månedene, men de skulle holdt av et bedre rom kontra å selge det nå? Good luck...
     
    mathiasfe liker dette
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Garantert betyr faktisk garantert. Ingen unnskyldning er god nok, spør du meg. Medlemsvilkårene ser jeg på som en kontrakt mellom meg og kjeden.
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikkje ikkje får eit hakk opp, så er det brot. Du bør iallefall få godt med trøstepoeng eller noko anna som veier opp for ein garantert oppgradering.
    Har ikkje opplevd det før sjølv, så veit ikkje kva som er vanleg.
     
    CowboyDan and Maggie like this.
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært kjempeheldig hittill. Oppgradert 9 av 10 netter,siste rom er senere i Juli.
    Kun Gull medlem.Blitt oppgradert hittill på Farris bad, Arendal, Vøringfoss og Havnekontoret, Bergen.
     
    Last edited: 04. juli 2020
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Som gold fikk vi ikke oppgradering. Fikk da 1x sjampis på rommet og 1 lunsj med drikke for 4 personer.
    Kjempe nøgd.
    Forlanget ingen ting, men alt ble tilbudt.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Da er jeg enig. Når de ikke har noen disclaimer for at det er fullt, så burde de holdt av rom da du bestilte.
     
  18. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet hvordan gavekort i NOK fungerer i Sverige, Danmark og Finland? Fast kurs?
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg spurte om dette, men fikk ikke annet svar enn:
    "Når gjesten betaler med gavekortet i et annet land enn den valutaen det ble kjøpt i, vil verdien bli konvertert til det landets valuta."

    Jeg tror at hotellene markerer gavekortet som brukt i en app eller på nettsiden til leverandøren "GiftUp". Det virker som at omregningen da må gjøres i forkant. Det er ingen referanser til valutaveksling på på GiftUp sin side. Du kan nok regne med at kursen er som når du velger å overlate omregning av valuta til butikken i stedet VISA. Om du tar høyde for 5-10% gebyr så blir du mest sannsynlig ikke skuffet ;)

    Hold oss gjerne oppdatert om du skal teste dette.
     
    LN-FHU and skrosvik like this.
  20. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Blir spennende. Skal (forsøke å) bruke dette på St. George når jeg sjekker ut på onsdag :)
     

Del denne siden