Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Her og. Har en del bookinger i Stavanger nå i juli på dette 10-netters opplegget, og de skal ihvertfall bookes om. :)
     
  2. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Maggie and Edvard like this.
  4. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Frister å rebooke bestillingene mine med my summer treat for å få triple poeng. Problemet er at det ikke lenger er ledig på hotellene. Blir det ledig med en gang jeg avbestiller? Noen som vil være prøvekanin?
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn prismessig så kommer ikke mine bookinger noe bedre ut i denne kampanjen. Eks, 2 netter på familierom, 4376kr med x3 poeng. 3790 med vanlige poeng. Så spørs det om 6-7000poeng er verdt differansen på 600kr?
     
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    På de fleste hotellene jeg hadde booket var det heldigvis ledig. Eneste unntaket er Villa Copenhagen nå til helga, så der tør jeg ikke teste :)
     
  7. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Får litt ekstra trumf også som gir enda mer poeng. Det er akkurat i grenseland. Jeg anslår verdien til ca 10 øre pr poeng, men det avhenger veldig av hvor jeg bruker poengene. Noen ganger kan du få hotell som koster 2000 kroner for 7.500 eller 10.000, mens andre ganger koster det 25.000 poeng for et hotell til 1.000-1.500 kroner.

    I ditt tilfelle hadde jeg nok ikke gjort det personlig, men hvis det hadde vært avgjørende for å komme opp på platinum så hadde jeg slått til.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Ah! Nybegynnerfeil der altså. Glemte å bestille via Viatrumf. Da blir regnestykket noe bedre. 220 trumfkroner må også regnes med. Tror ikke jeg klarer platinum i år, men så holdes gull oppe av NCC MC. Mulig jeg tar poengene sånn i tilfelle jeg må ditche NCC Mc.
     
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Hjelp meg her, kjære medforumister.

    Madamen og jeg skal til København til helga, og jeg booket naturligvis på nye Villa Copenhagen. Nå ringte de nettopp og beklaget veldig at de hadde overbooket lørdag til søndag. De tenkte derfor å flytte meg over til Skt Petri på lørdag (jeg kunne velge om jeg skulle bo der hele helga eller en natt på hver).

    Jeg skulle da få gavekort på nytt opphold på Villa og gratis opphold på Skt Petri. Jeg stilte meg litt undrende til at de flyttet et statusmedlem (jeg er riktignok bare gull, men uansett), men jeg tror rett og slett ikke de visste at jeg hadde status. Det har jeg merket også på de andre frittstående hotellene jeg har booket på 10-netters kampanjen at de ikke fanger opp statusen når jeg booker.

    Hva ville dere gjort? Kranglet med kundeservice og si det er uhørt at de flytter et statusmedlem eller godtatt dette? Jeg ba i det minste om å få et bra rom på Skt Petri og tidlig innsjekk siden vi tar morgenflyet på fredagen.
     
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner Villa Copenhagen frister, men jeg hadde LETT tatt dealen på Skt. Petri! Gratis opphold der, samt gavekort på Villa virker som en no-brainer for meg. Du bør jo også ha gode muligheter for å få et bra rom og god behandling på Skt. Petri. Sørg også for at de får registrert medlemsnummer/status i denne prosessen, så bør det bli bra. :)
     
    Maggie liker dette
  11. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Hørtes ut som et enkelt valg det der ja, uten at jeg har prøvd noen av hotellene. Har selv booket VC torsdag-lørdag og SP lørdag-mandag, så jeg har på mange måter frivillig gått for en lignende løsning som det du blir forsøkt tvunget over på. Den eneste ulempen jeg kan se, er at det meldes bedre bassengvær utover i helga.
     
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette virker som en gavepakke på meg! Regner med at gavekortet også har en lang varighet, så da har du mulighet til å teste VC på et senere tidspunkt med mindre restriksjoner. Superdealen på klippekortet er jo begrenset til midten av august, OG med et begrenset antall rom..
     
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    De frittstående plukker ikke opp det nei, siden det er en egen bookingside under nordichotels.com. Du kan legge inn nummer i kommentar/special requests-feltet, sammen med My Summer Treat koden.
    Jeg følger gjerne opp med en telefon eller mail til hotellet i forkant, så de får oppdatert med medlemsnummer. Da dukker bookingen også opp i appen.
     
    EndreD and trygveat like this.
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har bodd på SP før, så derfor frister det litt mindre. Og VC ser jo unektelig flott ut :)
     
  15. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Skt Petri var en vits i forhold til Villa Copenhagen. Spøkelseshotell i coronatiden. Skrall frokost. Luktet støv.

    På Villa Copenhagen er ikke rommene i fjerde etasje (suitene) på langt nær ferdig, men der var det iallefall liv og røre og man følte seg ikke som på Hotel Overlook.
     
    EndreD liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Får man bonus poeng på mat og drikke, selv om det blir betalt med gavekort?
    Tenker da på vanlig gavekort kjøpt på nc hjemmeside.
     
  17. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, når man som platinum har garantert bonusnatt vil man da betale for et standard dobbeltrom hvis man benytter seg av bonusnattgarantien?

    F.eks hvis et hotell pleier å koste 10000 poeng for standard dobbeltrom vil man da betale 10000 poeng ved romgarantien?
     
  18. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info. Det er nettopp en slik situasjon jeg frykter. Og synes det er horribelt at de ikke har sjekket om det er statusmedlemmer de flytter på. De første som burde flyttes på er jo lokale uten status. De kan lettere benytte seg av et gavekort enn en som kommer fra et annet land. Tror jeg skal sende avgårde en mail til gullmailen til Choice, noen som vet e-posten din?
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk denne som svar, 3 uker .. Ja, ja, sånn går jo ferien.

    EEBD39F5-7F99-402F-940F-5A3E40175BE4.jpeg
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Maggie liker dette

Del denne siden