Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

    Søkte om Nordic Choice MC her om dagen. Søkte om 5000 i kredittgrense, da jeg ikke har planer om å bruke det så alt for mye. Fikk innvilget kort med 100k i grense, samt at jeg fikk gullstatus. Trodde kampanjen med gullstatus var over?

    Prøver jeg å søke om høyere kredittgrense, står det at min nåværende grense er 5000, men går jeg på oversikt, står det at jeg har 100k disponibelt. Står også dette på norskgjeld.no

    hva har skjedd her?
     
  2. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg søkte innen 30.09, men så noen dager senere at de hadde forlenget kampanjeperioden til 15.10.

    Gull her også, stod 100k disponibelt selv om jeg bare søkte om 10k. Dette ble automatisk oppdatert noen dager senere da jeg mottok kortet, og det står nå bare 10k.
     
    Travv liker dette
  3. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Gir mening, takk!
     
  4. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Sliter med å overføre trumf til choice? Noen med samme problem?
     
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Samme problem her. Får ikke trykket på "Overfør"..
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    mulig en tråd om dette finnes, men jeg finner ikke ved relevante søk.

    mtp choice kampajne som nå går hvor man får gratis årsavgift og oppgradering til gold har jeg et par spm;
    jeg bruker konsekvent hotels.com ell for booking av hotell grunnet viatrumf.
    har sånn sett "nok" kreditt kort i lommeboka.

    Hvorfor bør jeg anskaffe meg dette kortet?
    man kan konvertere poengene man opptjener til trumf har jeg forstått, men dette vil jeg vel ikke få så mange av allikevel ref hotels.com.
    er det fordeler man oppnår jeg ikke har fått med meg?

    flytt gjerne eller link meg til NCC mastercard a-å for dummies om denne finnes:)
     
  7. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    93
    For hver måned du bruker kortet får du 2 netter som teller mot status.
    For å få gull trenger du 30 hotellnetter, men dersom du bruker kortet hver måned trenger du bare 6 overnattinger i året for å opprettholde gullstatus.

    Utover dette ser jeg ikke noen store fordeler med kortet.
     
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Man kan kun konvertere fra Trumf til NCC, ikke omvendt.
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,882
    Likes mottatt:
    5,642
    Bonuspoeng:
    183
    Nordic Choice er selv på Viatrumf og de kjører ofte kampanjer med høyere bonus enn både Expedia og Hotels, så her kan det være mer gunstig å booke direkte.
     
    eddbra and turbotobben like this.
  10. eddbra

    eddbra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    13
    10k poeng i velkomstbonus og gull-status er en god grunn til å bestille dette kredittkortet. 10k tilsvarer ei gratis natt på mange Comfort-hotell i norden. Ved overnatting får du:
    - 100 poeng pr 100 brukte kroner (normal opptjening som medlem)
    - 30 poeng pr 100 brukte kroner ved bruk av NCC-mastercard.
    - 20 poeng pr 100 brukte kroner ved bestilling hos choice.no
    - ca 9% viatrumf ( 135 poeng) pr 100 brukte kroner ved kampanje hos viatrumf. (normalt ca 5%(?).)

    Det eg vil fram til er at NCC er forholdvis lett å tjene opp mykje poeng hos, og spesielt ved bruk av deira mastercard. Ved hotellbestilling til 2000kr tjener ein altså fort knappe 6000 poeng ved viatrumf-kampanje. Mastercardet står for berre 600 av desse poenga, men om ein bor (u)regelmessig hos Choice kan dette kortet likevel vere greitt å ha.
     
    tobeornot999 and trygveat like this.
  11. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen av dere som vet om NCC MC har transaksjons forsikring, slik som f.eks. paypal og Resursbank har? NCC er vell SEB. Er det kort utsteder eller franchisegiver som bestemmer det?
     
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,350
    Likes mottatt:
    1,269
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer an på hvilken dekning du tenker på. Alle kredittkort er omfattet av bestemmelsene i finansavtaleloven. Både kortutsteder og MC/Visa kan tilby dekning utover det som er lovbestemt. Feks. produktforsikring, prisgaranti, "hole-in-one"-forsikring ol.
     
  13. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener igrunn det er skriver, men kanskje var det litt uklart, du må ha meg unnskyldt for det.
    Kanskje det ikke heter "transaksjons forsikring", men jeg mener reklamasjon på transaksjon på kortet.
    Dette finner jeg som sagt tydelig hos Resurs Bank og paypal, men ikke NCC MC.

    Kanskje noen andre klarer å tolke hva jeg skriver og bruke rett uttrykk.
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,350
    Likes mottatt:
    1,269
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner :)
    Du kan reklamere på transaksjoner via appen.
    Du blir sendt hit: https://sebkort.com/no/no/nordic-choice-club-mastercard/reklamasjon/
     
  15. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk innvilget kortet den 24. april, men står som "Silver" på NCC kontoen. Noen andre som har opplevd det? Hvilken email bruker man for å rette opp i det?
     
    wilco liker dette
  16. flyer1

    flyer1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Samme her. Silver på kontoen. Gold på kortet bestilt i april under kampanjen.
     
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjorde det lenge hos meg og. Måtte til slutt kontakte de for å få det endret til Gull.

    Var en bug i systemet ble det sagt.
     
  18. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får sikkert raskere svar her enn på SEB kundeservice der det er 23 stykker foran meg i telefonkø:

    Hva er KID på NCC mastercard? På SAS MC er det kontonummeret til kortet pluss et 7 tall til slutt, men vet ikke om dette er standard eller et slags "checksum" tall. Har ikke fått første faktura enda, men ønsker å betale inn.
     
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    93
    KID genereres ved utsendelse av første faktura. Det fikk jeg som svar den gang jeg snakket med kundeservice og ville betale inn før første faktura kom i posten.
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,882
    Likes mottatt:
    5,642
    Bonuspoeng:
    183
    NCC MC følger samme mønster. Jeg fikk betalt inn før første faktura ved å bruke kalkulatoren her til å generere checksum-siffer: http://www.lefdal.cc/div/mod11-sjekk.php
     

Del denne siden