Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Har også blitt oppgradert bare til silver, så da regner jeg med at jeg må ta en telefon her også. Lurer på hvor mange som ikke oppdager dette før de står på et hotell og prøver å få noen av fordelene sine...:(
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om 30 poeng per 100 kr også gjelder bruk hos frittstående hotell, som Son Spa?

    2020-06-28-012114_594x201_scrot.png
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Svarer meg selv her: Betaling på Son Spa gav opptjening som "øvrige kjøp", med 10 poeng per hundrelapp (x2 med sommerkampanjen).
     
    Spielhaug liker dette
  4. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Ny bruker av dette kortet og lurer på beløpsbegrensningene ihhv Vipps, Revolut og BillKill evt. totalen mellom disse?
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det er tydeligvis litt variasjon. Jeg har fått 30p/100kr på andre frittstående hoteller, bl.a. Selma Spa, The Thief, og Amerikalinjen.
    Jeg sende nylig en hendenvelse til kundeservice om at Funken Lodge tydeligvis ikke var registrert som Nordic Choice brukersted. Avventer respons på dette.
     
    trygveat liker dette
  7. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være fordi Son Spa, Strømstad Spa, Farris Bad og Clarion Collection Hotel Park Halden er en del av den frittstående gruppen Norwegian Hospitality Group, og således ikke Nordic Choice direkte?
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,245
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være der bugen ligger hos n.c sine systemer men det burde gi oss som kunde riktig poeng, se bilde. På Choice hotellene og med betaling av nc choice skal man ha 90/100 opptjening i juli. SmartSelect_20200721-221528_Chrome (2).jpg
     
    tobeornot999, Upsaker and Baldrick like this.
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Mener det er maks 5000,- per overføring ved betaling i billkill (ikke revolut topup). Og maks 20k per måned eller 30 dager.
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Grensen er 4.999,- pr 24t. Har du en faktura som er større har du to muligheter: enten betale 4.999,- i billkill med ncc mc og resten av fakturaen via nettbank eller bruke curve med revolut som underliggende kort. Da fyller du på revolut med ncc mc i bolker a 4.999,- pr 24t. Pr 30dager er uansett grensen 20.000,-.
     
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg overførte 10k fra NCCMC til Revolut i en smekk tidligere i uka, så 5000kr regelen gjelder ikke der
     
  13. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Har du testet om begrensningen på 20’ pr. 30 dager/1 mnd gjelder på Revolut?
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,245
    Bonuspoeng:
    183
    Funker med 5K blank :)
     
    freddyen and CowboyDan like this.
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,245
    Bonuspoeng:
    183
    Noen andre som ikke har mottatt 90/100 på sine mc kjøp hos choice hoteller i juli?
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mistenker at denne er fjernet/endret i det siste.
    Jeg overfører i bolker av 10000, og top-up gikk igjennom 27. juli, 30. juli, 3. aug.
    Ser også det samme 3, 7, 11. juni
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke grensen på NCCMC er endret, men det virker som at Revolut har endret kodingen (MMC) fra 6012 (Merchandise and Services—Customer Financial Institution), som deles med VIPPS ol., til 4829 (Money Transfer).
    Den nye MMC'en er tydeligvis ikke omfattet av grensen på 20k/5K.
    En del rapporterer om at den nye kodingen fører til kontantuttaksgebyr og/eller renter, men dette gjelder diverse utenlandske banker. Jeg vet ikke om dette påvirker norske kort.

    https://community.revolut.com/t/what-is-the-situation-with-the-mcc-for-topup/135195/73
     
    KRS and markus like this.
  18. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Høres lite smart ut å endre MMC og påføre kundene sine økte kostnader :confused:
     
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sendte litt penger med vipps i dag og fikk en pushmelding fra spendwise appen at det var foretatt et kontaktuttak. Det var første gang jeg har brukt vipps etter å ha installert appen, så jeg vet ikke om det er normalen.
    Det er et lite beløp, blir spennende å se om det vil lede til rente fra og med i dag (har ikke finlest vilkårende for dette kortet enda, men på andre kort jeg har er det rimelig dyrt med kontaktuttak) og om det vil gi poeng. For kontantuttak er jo definert som ikke poenggivende.
     
  20. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vanlig at det registreres som kontantuttak. Men det gjenstår å se om de fører til gebyrer nå som de har gjort noen endringer..
    Det har ikke medført noe gebyr tidligere.
     
    Flyingdutchman liker dette

Del denne siden