Det virker som at Revolut ble tvunget til å gjøre endringen av "sine partnere". Jeg tipper av VISA/MC. Kodingen eller MCC skal skal være mest mulig korrekt i henhold til majoriteten av forretningens "salg". Disse MCC'ene er uansett helt tydelig koblet til pengeoverføring. Denne typen "kontantuttak" uten renter og gebyrer, med bonuspoeng på toppen, lever nok på lånt tid
Oi, for en nybegynnertabbe! Har makset spend på kortet og faktura betales mandag. MEN så skal jeg jo overnatte på Choice nå ikveld... Desperat har jeg flytta datoen til efaktura til idag og overført litt ekstra via vanlig betaling. Søkte også om utvidet kreditt, og forsøker å finne Curvetransaksjoner jeg kan flytte. Er det håp om at jeg har tilgjengelig kreditt bår jeg sjekker ut imorgen? Regner med jeg ikke får 90p/100kr ved å benytte Curve?
Hvis man vil betale inn før man får første faktura, er det noen måte å finne KID? Spørre kundeservice? (De ga meg håpløst lav kredittgrense, og jeg får ikke endret den før det har gått ett år, i følge appen..)
Usikker på kid, men du kan ringe inn å få behandlet kreditt grense manuelt. Virker som om SAS MC og NCC MC snakker sammen. Samme kundebehandler kunne øke kreditt på SAS MC samtidig som hun kunne senke kreditten på NCC MC. Dette var i høst og usikker på om samme praksis føres enda.
Du bør kanskje se på hvilke andre kreditter du har og spesielt hos SEB. Det er ikke gitt at du får justert grensen på NCC MC om du allerede har SAS MC og/eller Eurocard med høy kreditt. Men som Magnus1001 nevnte, kundeservice kan hjelpe deg med en mer passende fordeling mellom kortene.
Takker! Hadde 150k på SAS MC, og fikk nei på NCC MC. Så spurte jeg om det hjalp å sette begge til 50k, og det var ok. Men, da jeg fikk NCC i posten, så hadde de gitt meg grense på 20k. Må ta en alvorsprat med dem, tror jeg.
Husk at du kan bestille e-faktura allerede nå med kontonummeret som referanse. Det finner du i appen. Tilbyderen er SEB Kort. Da slipper du du fakturagebyr.
Det er helt utrolig at man ikke har forbedret hvordan efaktura opprettes siden det kom for 20-ish år siden. Nå som nesten all bestilling går på nett så burde efakturaavtalen bare inngås som en integrert del av bestillingsprosessen av abonnementet, kredittkortet eller hva det nå måtte være. Alltid efaktura skal liksom hjelpe, men har ikke sett så mye til det så langt...
Enig. Man burde jo få spørsmål om man vil ha e-faktura når man bestiller kortet, man bruker jo Bank-ID i søknadsprosessen. Den "Alltid e-faktura" har jeg ikke sett så mye nytte av.
Om du ringer, får du nok oppgitt KID. Sent svar, ser jeg: men anyway Jeg sjekket nå, og kan trygt si at det ikke er noen måte å lese KID nummeret ut fra annen info enn fakturanummeret + 1 kontrollsiffer. Mao; hvis du ikke har fått en eneste faktura så langt så er eneste mulighet å ringe inn og spørre dem.
SEB og SEB, begge deler ja. Jeg justerte ned NCC MC selv, og fikk tilsvarende opp på SAS MC (som jeg bruker mer) samtidig.