Nå er Norse på nett. New York (JFK), Orlando (MCO), Miami (FLL) og Los Angeles (LAX) er lansert. Første flight er JFK 14/6 wwwflynorse.com
Prøvde å søke opp FLL for februar, men så langt har de ikke lagt ut enda. Prismessig fant jeg noe i sommer for ca 4400 t/r i economy og det dobbelt i premium, begge med innsjekket bagasje. Liker ikke at de kaller Fort Lauderdale for Miami, jeg tror (eller håper?) nordmenn hadde klart å fly dit også. Nå blir jeg mer skuffet over at det ikke er Miami de flyr til. Håper derre uansett gir en oppsving på aksjekursen etterhvert, gikk inn på ca 20 kroner og nå er den på under 15.
Er vel litt tid igjen før alle slots er klart for vinteren, og siden en del i Norse sikkert kommer fra Norwegian vet de vel godt hva som skjer hvis de begynner å selge billetter før landingstillatelsene er helt på plass
Noen som har klart å finne ut hvordan de kan kontaktes? Sliter litt med å finne en vei som faktisk fungerer (blant annet Support Ticket-funksjonen på nettsidene deres)
Knipset et Norse fly ved siden av Sas avgangen til EWR nå. Skal vist være pressetreff her i formiddag.
Norse har iallefall en imponerende liste av "tilleggstjenester" som de selger deg ved siden av billetten... Til og med det å sjekke inn i skranke skal de ha betalt ekstra for...
Fant priser i august, ble ikke blåst av banen av economy-prisene. 1400 USD for høyeste premium kan jo være innenfor om den legger seg på linje med, eller over, eksisterende tilbud i markedet. Enkel stikkprøve (på billigste norse-dager) viste at OW hadde samme pris i economy Light til LAX. Men da får man mat og drikke på AY/AA, pluss bedre apparat på plass om noe ikke går greit. Spørsmålet som seiler opp er: Hvor mye billigere må low cost være før man vurderer det? Når full service selskaper klarer å vake rundt 4000 for t/r OSL-LAX (uten bagasje), så blir det vanskelig å se at jeg skal betale mer enn 3000 for en no-frills billett.
Men da sammenligner du vel en direkteflight mot en med mellomlanding og noen (f.eks eldre eller barnefamilier) er villige til å betale ekstra for å slippe det.
Ja. Tror "skuffelsen" min her går på at ikke billigste economy var billigere. Det er selvklart en fordel (for de fleste) at flighten går direkte, ettersom det er en konkret verdi (med unntak av oss få som liker å henge i lounger og se på fly og sånn). Jeg har ikke tenkt å fly Norse selv, jeg er mer opptatt av hvordan de eventuelt kan presse full service carriers til å bli bedre.
Rett under 9000 kr t/r Oslo-Miami med Norse Premium eller SAS plus.. Norse har kanskje bedre seter og benplass, men du må betale for å velge sete og de virker gnien på drikke.. Er ikke helt overbevist om å prøve Norse, men heller ikke helt skremt. Kanskje hvis det kommer en kampanje
For noe lureri. De er vel pålagt dokumentkontroll før avreise på flighter til USA så hvordan har de tenkt å løse dette for som sjekker inn online?
Bedre seter på Norse premium enn SAS plus. Fløy de samme maskinene mange ganger til både USA og BKK mens de var i luften for NAS. Men når det er sagt; jeg hadde tro på Norse. Men billettene er altfor dyre til at jeg vil vurdere dem - når BA, AA og til og med SAS lett kan tilby ganske tilsvarende tjenester til omtrent samme pris, og med drikke og service ombord inkludert. Og skikkelig ille blir det først når bare ÈN maskin står på bakken. Da ryker hele ruteskjemaet, og jeg er rimelig trygg på at vi vil se store overskrifter i avisene i agurktiden som sier "Jeg ble Norse-fast i USA!" Mainline carriers - inkl alliansene - vil være mye mer stabile i slike situasjoner.