Norwegian begynner med Priority Boarding

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Misterix, 26. mars 2018.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kom akkurat over denne: Link

    Ordningen, som kalles priority boarding, er så langt innført på flyplassene i Molde, Haugesund, Kristiansand og Ålesund.

    De som vil gå først om bord i flyet må heretter punge ut med 5 euro, eller i underkant av 50 kroner, per passasjer.


    Blir spennende å se hvordan Norwegian løser dette i forhold til SAS.
     
    NoLimit liker dette
  2. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hørte de annonserte dette på AES på fredag, satt i cafe loungen så fikk ikke se hvordan det fungerte. Men hvis de er flinke til å annonsere det slik at folk får det med seg så kan det fungere, i Ålesund og flere av de mellomstore flyplassene så har jeg inntrykk av at folk ikke står og "gnur" ved gaten lenge før boarding starter, slik som på Gardermoen.
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Eller motsatt: Hvis Norwegian får det til, legger det press på SAS, hvor det vel knappest nok kan sies å fungere per dags dato.
     
    DanH, holmen and Misterix like this.
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Og kanskje blir det lettere for SAS og Norwegian å ha sperrebånd osv liggende klart ved gatene?
     
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det at Norwegian også vil tilby priority boarding er bare bra for SAS også. Det gir helt klart Avinor et solid spark bak og stiller krav om at gater må utformes universelt for differensiert boarding, ala noe lignende T2 på LHR

    Dette er jo tross alt et tilbud omtrent samtlige flyselskaper tilbyr nå.
     
    Adrian E, mrhaakon, Misterix and 5 others like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette bør egentlig være en del av flex billettene..
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det tipper jeg det blir, og samtidig, når de tar seg betalt for det, så gjennomfører de dette helt sikkert 100 ganger bedre enn SAS. Ellers vil jo ingen ville betale for det.. Det er jo egentlig sikker plass til håndbagasje man betaler for...

    Så jeg tror nok dette kommer til endre mye, også blant folk, slik at opphopninger forran gate blir en mindre plage fremover..

    C
     
    splite and DanH like this.
  8. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Hadde vært verdt 5 Euro hjem fra div steder i Europa. Nordmenn på shopping...
     
    Chrisbgg liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mener jeg leste et sted at dette ikke var inkludert i flex.
    Jeg har en drøss med flex fra KRS så kan vel egentlig sjekke om det står noe eller om det kan legges til for en kostnad..
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Det er inkludert i flexbilletter.

    B158992A-FCA2-4A4D-A19A-1956C1D3FD68.png
     
  11. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk gruppe C på min flex billett.
    Altså ikke endel av Flex billetten min hvertfall.

    Kr.sand - Oslo

    Boarding Group fremkommer bare på utskrift og ikke mobilbillett.
     

    Attached Files:

    Last edited: 03. april 2018
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Ble denne bestilt før de implementerte endringen? Norwegian gidder i praksis ikke å legge på ting i retrospekt, har du f.eks. fått fasttrack som en del av lojalitetsprogrammet gjelder ikke dette på gamle billetter, bare billetter bestilt fra og med man oppnår dette. Samme for gratis bagasje, gratis setevalg osv..

    Tipper nøyaktig det samme gjelder for priority boarding på billetter bestilt tidligere.
     
    Last edited: 04. april 2018
  13. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Det er nok riktig. Har en gjeng flex som ligger fremover nå som er kjøpt tidligere.

    Blir et dårlig prøveprosjekt hvis man ikke implementere det riktig. Ikke noe verdi for de som skal betale hvis håndtering er kaos og uoversiktlig.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva om man booker om denne flexen, får man da dette?
     
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Booket akkurat om en flex fra AES, men står fortsatt "bestill" i feltet for priboarding i appen. Dog får jeg opp pris 0,- når jeg trykker på linken, og det er ikke mulig å gjennomføre bestillingen.

    Opplevde også opplegget på reise fra AES i går. Og som nevnt over her fører det til litt rot at boardinggruppe kun står på printet boardingkort og ikke i appen.
     
  16. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk ikke noe på ny booka flex nå.

    Fikk dette svaret på Facebook.
     

    Attached Files:

    Xflipper liker dette
  17. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle man gjort dette skikkelig eksklusivt burde man begrenset det til f.eks. max 10 per avgang. Så kunne man gjort ekstra stas på de med en liten fanfare når de går ombord og latt kapteinen håndhilse på de når de kommer ombord :p

    Men fra spøk til alvor, en må vel anta at noen har sett at tilstrekkelig mange faktisk kjøper tjenester som fast track (ikke bare får det med pga flex eller firmaavtale) og at det bør være mulig å selge enda mer til de. At det ikke er inkludert i flex finner jeg dog noe merkelig, dette er jo tradisjonelt all inclusive billetten.
     
  18. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Har de begynt med dette overalt nå? Alle avganger fra Flesland ble dette ropt opp, blant annet til Oslo og Stavanger. Noen hadde opprop med Sone A - Priority boarding, så Sone B - Rad 16 og bakover, så resten. Noen hadde bare Sone A og deretter resten.

    De refererte til sonen som står på boarding-kortet, men på mobilen sto det ingenting.
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har en tur fra Oslo til Athen med Norwegian 3 Juni. Sjekket reservasjonen der nå og jeg fikk opp valget om å kjøpe priority boarding for 50 kroner.

    Edit: Sjekket litt nærmere og viser seg at det kun er mulig å kjøpe for strekning ATH - OSL og ikke OSL - ATH.
     
    Last edited: 03. mai 2018
  20. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring på Priority boarding når en reiser med Norwegian, eller er det bortkastet penger?
     

Del denne siden