Norwegian - benplass på rad 1 i premium

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av HaraldOslo, 21. jan 2016.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Så et sted at rad 1 ble anbefalt fordi da kan ingen foran deg lene seg bakover mot deg, men hvordan er benplassen på rad 1 i premium? Er den like god som rad 2 når man ikke kan stikke bena under setet til raden foran? Med 194 på strømpelesten så hadde det jo vært fint å kunne strekke bena HELT ut når man sitter.
     
  2. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy OSL-MCO på rad 1 frem og tilbake i jula. Anbefaler ikke dette til personer av en viss lengde. Er "bare" 175 selv og fikk ikke strukket ut bena ordentlig - med mindre jeg jekket meg langt opp i setet (men gled ganske raskt ned igjen). Det var heller ikke mulig å ligge/sitte litt på skråss. Dag-flighten var grei når man bare skulle sitte, men natt-flighten var mindre grei. Det kunne virke som om rad 1 på midten var LITT bedre fordi veggen var plassert noe lenger inn i kabinen (if that makes sense), men er i tvil om jeg velger rad 1 igjen. Disse "benstøttene" var jo helt udugelige.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, du fikk ikke strukket ut bena ordentlig når du satt i setet?

    Nei altså, da må jeg revurdere rad 1, får heller prøve rad 2. De benstøttene (så en video nå) kan være litt i veien ja hvis de ikke går ann å ta bort:
     
  4. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Som sagt så går det an å få strukket seg ut dersom man bare heiser seg langt nok bak i stolen. Men fordi man lett glir ned, så blir det nokså vrient å finne en stilling som gjør at man over tid er strukket ut. Hadde egentlig samme følelse som på rad 1 hos SAS i pluss intra Europa, hvis det sier deg noe.

    Benstøttene gikk liksom ikke høyt nok opp, så jeg fant i alle fall ikke en stilling hvor de kunne brukes.

    Som sagt - det kan se ut som om midtraden på rad 1 hadde ørlite bedre plass til bena enn vi på sidene.

    Hadde det ikke vært for mellomlandingen, så hadde jeg valgt Saga Class med Icelandair i stedet. Skinnsetene var hakket bedre. Men personlig synes jeg ikke ubehaget var så stort at det trumfer muligheten til å reise direkte med DY.
     

Del denne siden