Norwegian endrer hjemreiseflyplass fra BKK til KBV.

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Brunello, 02. juli 2018.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Når man først bestemmer seg for å gi Norwegan en sjanse til, så skjer dette;

    Skal en tur til Thailand nærmere jul, og ha noen dager i Bangkok før jeg flyr til Krabi. Dette ble bestille før Norwegian åpnet Krabi-ruten. Nå har de like godt flyttet hele hjemreisa fra Bangkok til Krabi, noe jeg normalt ikke ville hatt noe i mot, om det ikke hadde vært for at jeg hadde booket flyplasshotell i Bangkok, før hjemreise. På et hotell som er ikke-refunderbart.

    Har jeg krav på å få kansellert billetten?
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Japp, ved slike endringer kan du det.
    Norwegian pleier å være enkle å ha med å gjøre i sånne situasjoner.

    Rart du ikke har fått mail om hvilke alternativer du har..
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, ja, egentlig vil jeg jo ikke ha kansellert billetten, det løser jo ingenting. Jeg kjøpte den for ca. 3000,- - det er jo billig - og fikk booket bra og rimelig hotell i Bangkok et par dager, før jeg tenkte å dra videre til Krabi for en uke. Slik sett er det egentlig perfekt at avreisen ble flyttet til Krabi, men problemet er det altfor dyre flyplasshotellet jeg booket meg inn på, for å være sikker på at jeg kom med flyet fra BKK. Det er kostnaden til det jeg håper Norwegian vil dekke. Har sendt inn et krav, så får vi se. Uansett synes jeg det er ganske oppsiktsvekkende å flytte avreisestedet 800 kilometer...
     
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Var en lignende case på OMAAT her om dagen, hvor Norwegian flyttet reisen fra seatle til los angeles. Var et par nyttige tips der. Skal se om jeg finder linket
    Her var det: https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/06/27/what-to-do-if-your-norwegian-flight-is-cancelled/
     
    Last edited: 02. juli 2018
    milehigh, RoadKing and Eddie47 like this.
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nas flyr jo daglig fra BKK til Skandinavia om vinteren så du kan sikkert bytte of fly via ARN eller CPH på vei hjem.

    Alternativ kan du prøve å få refundert hotellet ditt.

    Tror DY holder på å booke folk om når de har alternative hjemreiser, kan jo ikke forvente at man må komme seg på egenhånd til Krabi
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde DY beholdt BKK som destinasjon og utvidet med KBV? Forstår ikke hvorfor du da ble flyttet. De flyr vel fremdeles fra BKK?
     

Del denne siden