Norwegian full flex gyldighetstid

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av tobeornot999, 13. jan 2022.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvor lenge en Norwegian full flex billett er gyldig?

    Man kan som kjent endre avreisedatoen på full flex slik man ønsker, og uten kostnad. Også mange ganger, når det blir/ble slik som under covid (uten at dette hadde noe med spesielle covid-regler å gjøre). Dermed er det enkelt å skyve billetter som er kjøpt fremover i tid.

    På Norwegian sine nettsider klarer jeg ikke å finne noen informasjon om hvor lang tid billetten er gyldig fra den først ble utstedt, dog.

    Ja, jeg kunne selvsagt kansellert billetten og fått igjen pengene. Men tilsvarende ny billett er endel dyrere nå, og jeg kommer til å trenge den selv om det kanskje betyr å skyve den 6-12 måneder frem i tid. Men vil den løpe ut og miste gyldighet på noe tidspunkt?
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kjøpte en gang noen til 499 kr pr. stk., på en idiotisk strekning som er mer effektiv med bil. Tror jeg flyttet dem i 3 år før jeg ga opp og kansellerte.

    redigert:
    Fant et flere siders langt reisedokument nå med fasit. :)
    Kjøpte 4. august 2017, første reise 1. desember 2017. Siste gang booket om til reise 3. april 2020, så kansellert.

    Uvisst om de har gjort endringer siden, men inntil nokså nylig var det tilsynelatende ingen begrensninger.
     
    Last edited: 13. jan 2022
    NoLimit and tobeornot999 like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Dette var nyttig info :)

    Greit å holde på billetter kjøpt til gammel pris, da - og så endre jevnt og trutt inntil man vil reise.

    Jeg kunne utsatt nå til desember feks, men så langt har ikke NAS lagt ut billetter på min strekning - så da kan jeg mao gjøre flere endringer på det reisedokumentet som allerede har mange datoer på seg :p
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Mine er fra mars ‘18, flyttes en gang i året.

    K
     
    milehigh and snik like this.
  5. kartham

    kartham Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    13
    Eg har enno eit par igjen av desse frå våren 2018. Men no får eg ikkje til å flytta dei meir. Når eg trykker på "Endre reise" kjem eg til "It's not you. It's us. Bad Gateway. "

    Norweigan på chat seier at dette er vanleg problem når ein har flytta billettar så mange gongar, og at det er tekniske begrensningar. Dei kan heller ikkje flytta manuelt, og påstår at billetten må kansellerast og kjøpast på nytt til ny pris... Interessant nok påstår chat også at ein uansett må betala prisdifferansen til ein eventuelt dyrare billett, så dette er visstnok ikkje eit økonomisk tap for meg. Tja, i vilkåra står det at ein må betala prisdifferanse for endring av destinasjon eller om ein går frå direktefly til connecting. Når eg påpeiker det, er reaksjonen: "Jaja, men det er ingenting vi kan gjera."

    Usikker på om eg kjem nokon veg her. Om det er tekniske begrensningar på kor mange gongar ein flexbillett kan flyttast, er det i det minste greit å opplysa om det.
     
    milehigh liker dette
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøk å klage mer formelt enn kundeservice på chat og gjør det klart at du vil gå videre til Transportklagenemda om du ikke når frem.
    https://www.norwegian.no/hjelp-og-kontakt/andre-henvendelser/
    https://reiselivsforum.no/web/slik_klager_du/fly/

    De må utstede en ny Flex-billett til deg om vilkårene ikke spesifiserer maks antall endringer.
    Det er sikkert en lite utbredt problemstilling som de ikke vil bruke tid på å fikse, men da må de kunne ordne opp manuelt.
     
    milehigh, tobeornot999 and kartham like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har flyttet flex billetter hos DY nærmere 20 ganger, og det har aldri vært et problem.

    De går ikke ut på dato, heller. Billettene mine fra 2020 driver jeg fortsatt og bruker opp, nå etter covid.
     
  8. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    eventyrer and tobeornot999 like this.
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det var denne fiksen Geir Karlsen tenkte på når han på Q3 presentasjone snakket nye produkter til forretningsreisende ;)
     
    tobeornot999 and trygveat like this.
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    LOL, ja, skikkelig bra i så fall :(

    Godt mulig de mister meg som frequent flyer hvis de fjerner muligheten for å flytte flex billetter gratis.

    Det er ingen lur løsning for flyselskapet, for da blir de like kjipe som SAS når det gjelder flex.

    Men vi får se hva som blir måten de vil løse dette på først, da. Feks ikke mulig å flytte flex billett til dag hvor prisen på flex er høyere?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Forhåpentligvis blir det fortsatt gratis å flytte, men man betaler mellomlegg. Synes det er en grei mellomting.
     
    eventyrer liker dette
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Ikke enig.

    Dette var en fordel som oss som kjøper 80+ Norwegian flex flights i året likte godt. Utenlands. For min del. Dyreste billettene de har.

    Og jeg kunne greit sitte ved siden av pensjonistene på jentetur fordi jeg hadde hatt muligheten helt fleksibel til å endre til akkurat det flyet jeg ville, når jeg ville.

    Norwegian har aldri vært en business travellers airline. Men det har funket godt pga fleksibiliteten, også for oss som flyr mye i jobb. Når de kutter ut denne fleksibilitet går jeg et annet sted.
     
    eventyrer liker dette
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Du var ikke alene om å kjøpe en bunke av de flightene, men jeg mener at dagens ordning er for god til å være sann. Du står selvsagt rett til å ta med deg businessen din andre steder.
     
    tobeornot999, eventyrer and holmen like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Joda. Kan delvis være enig i det.

    Synd, men det var både praktisk, økonomisk og greit mens det varte.
     
    eventyrer liker dette
  15. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Som innsjekks- og gateagent hos Norwegian så har jeg opplevd samme problemstilling en gang tidligere. Kom en reisende som ville booke om til en tidligere flyvning samme dag men som ikke fikk til dette selv. Åpnet bookingen i customer portalen våres, hvor jeg får opp en lang liste med tidligere ombookinger. Når jeg prøver å endre utreisen, så bare loader nettsiden i det uendelige uten at vi faktisk får det til. Måtte faktisk ombooke pax via amadeus for at jeg skulle få lov å endre på flyvningene hans,

    Usikker på hva som faktisk var problemet, men fikk ihvertfall ombooket pax til slutt. :)

    Det overrasker meg egentlig hvor fleksible billettene til Norwegian faktisk er kontra SAS, og dette er noe passasjerene utnytter godt hos Norwegian.
     
    milehigh, kartham, Earl and 4 others like this.
  16. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er det fortsatt slik at man kan kjøpe en flex billett med Norwegian for deretter å endre fritt til ønsket avgang?
     
  17. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er fortsatt full fleksibilitet/mulighet til å kostnadsfritt endre flex billett med Norwegian til valgfri avgang.
    Det ligger tydeligvis inne en sperre om at dersom en endrer billetten mange ganger vil en ikke få brukt flybilletten lengre. Jeg er usikker på grensen, men vil tro at det er null problem å endre billetten 5-6 ganger uten problem. Skal jeg tippe, så oppstår problemmet etter å ha flyttet billetten et to-sifret antall ganger. Altså, ikke et problem for folk flest.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om dette funker fortsatt? Jeg hørte tidligere i høst at dette lille smutthullet er lukket.
     
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,282
    Bonuspoeng:
    113
    Funker fortsatt
     
    Upsaker liker dette
  20. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Altså kan jeg kjøpe en full flex billett til en avgang en billigere dag, og flytte den til den dyrere dagen (pga F1 er det ekstra dyrt de dagene jeg faktisk vil reise)?
     

Del denne siden