Norwegian glade amatører...eller likegyldige?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 15. juli 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    * Ansatte i Norwegian(eller hva bemanningsbyråene heter) må gjerne korrigere meg, innrømmer gjerne feil!

    I dag var jeg referanse for en meget kvalifisert søker til stilling som leder for CRM-teamet til Norwegian....på to personer...innleide...Fordi jeg er den jeg er, ble det flere spørsmål til Norwegian enn til meg selv....denne sjansen kunne jeg ikke la gå fra meg :-D

    Norwegian driver ihht headhunter etter prinsippet "armer og bein", "viser du kompetanse og interesse drukner du i jobb" og "prototypen på en grunderbedrift"...du kan til og med bli fast ansatt, når kontrakten på 3-6 mnd går ut...Norwegian har to-2-two-zwei-kaksi-två-due ansatte (get it????) som kjører alle kampanjer med et team på ca 15 i markedsavdeling i ryggen, men....de må selv analysere input fra avdelingene og komme opp med alt selv! Spurte også om krisehåndtering via CRM, men dette var "noe de diskuterte" og "jobbet med"....

    Er det rart det går skikkelig til h**** når det først går til h**** hos Norwegian???

    Men som en kollega sa til meg for mange år siden om et kamera: Du får den kvaliteten du betaler for, og det er skikkelig billig! Har du en rik onkel i Amerika(og ikke er bekymret for å komme hjem igjen ved teknisk feil), ikke bryr deg om trygghet for jobben eller har rike foreldre, betaler de faktisk bra!

    Sorry, feil sted å poste!
     
    Last edited: 15. juli 2015
    watchaddicted liker dette
  2. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, jeg tror vel helst de er representanter for en ny tid. Aner jeg litt frustrasjon?
     
    RoadKing liker dette
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, litt ;-) men mest kommersiell frustrasjon. Når jeg leser om "alenemor strandet på nordpolen i bikini med 10 barn" "forlatt av Norwegian i Florida uten vann og oksygen" blir jeg deppa når jeg vet hvor lett det er å unngå mye av denne omtalen gjennom korrekt og tett oppfølging av kunde...Selskapet vet "alt" om de som ender opp i disse situasjonene, men når "noviser" hos innleide konsulenter(unnlater navn på selskap), uten andre forpliktelser enn å svare, og skal handle dette alene blir det tøft ;-)
     
    watchaddicted liker dette
  4. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det meste av tjenester ser jo ut til å settes bort, og når man dertil ikke kvalitetssikrer tjenestene, så kan det vel fort gå galt. Jeg har kun opplevd en ubehagelig situasjon med Norwegian, egentlig, men den var til gjengjeld så klønete håndtert at jeg helst ikke vil handle av selskapet igjen (det er ikke alltid til å unngå, dessverre). Det var småting, som at jeg måtte vente i telefonen en time (det kan jeg akseptere, når det nærmest er unntakstilstand og alle fly står). Det jeg ikke kan godta, er at vedkommende jeg snakker med - hun skulle være "norsktalende" knapt skjønner hverken norsk eller engelsk, og jeg kan ikke polsk. Dessuten var alt hun tilsynelatende hadde lov til å gjøre, å tilby meg refusjon av de 7-800 kronene jeg hadde betalt for billetten. Det var naturligvis ikke aktuellt, men hun kunne ikke gi meg garantier for at Norwegian skulle oppfylle sine forpliktelser i forhold til å dekke mine kostnader frem til de fikk meg hjem. Det gikk SAS-fly, men hun hadde ikke myndighet til å booke meg om til disse (ny runde hvor jeg skulle overtales til å få igjen noen hundrelapper).

    Jeg er ikke i tvil et sekund om at hun tok jobben sin på alvor. Jeg er heller ikke i tvil om at hovedinstruksen var å få lempet ansvaret over på kunden, ved å overtale til å få refusjon av småpengene / nekte alt mulig annet.

    Virkningen var ret og slett at jeg tenkte at "et slikt selskap vil jeg helst ikke reise med." Og når jeg først har tenkt slik, så blir det slik. Det har SAS tjent en del ekstra på, i år. En bi-effekt er at jeg dessuten har begynt å like SAS, trass i alle de rare påfunnene deres. Litt som man liker en lettere dement og pussig gammel tante; en kombinasjon av kjærlighet og medynk.
     
  6. Travelmate

    Travelmate Guest

    Jobber på reisebyrå og sender noen tusen kunder i en drøss ulike grupper ut av landet hvert år, og de fleste reiser ut av Europa. Alt har heldigvis fungert med Norwegian så langt, men jeg sitter ofte med en klump i magen i tilfelle det skjærer seg med en stor gjeng i Bangkok eller USA fordi Norwegian en rekke ganger har bevist at de kløner det til når de får trøbbel med flyene. Jeg bruker de derfor bare når de er vesentlig billigere og kundene er informert om hva de får.
    Jeg har flere ganger spurt om å få vite hvilken policy de har med tanke på ombooking til andre selskaper i tilfelle kansellering, men har ikke fått svar på mange måneder.
    Svaret på spørsmålet i tråden er fra meg: amatører
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Amatører...? De har vel i alle fall vist at de har klart å bygge opp et flyselskap av betydelig størrelse på nokså kort tid. Sikkert ganske mye som ikke fungerer optimalt/fungerer i det hele tatt, men jeg betviler veldig sterkt at de er amatører.
     
    KristianSk liker dette
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Han er ikke helt på jordet. Jeg har hørt lignende historier fra flere eks-kolleger innenfor murene. Håper de har kriseplanene klare og folket briefet den dagen de får en skikkelig krise.....
     
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror Kjos inderlig godt vet at folk flest sin hukommelse varer akkurat så langt som til neste 199,- kroners tilbud. Ihvertfall så lenge ikke selskapet er innblandet i noen alvorlige ulykker.
     
  10. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Norwegian er vell ett prakt eksempel når det kommer til selskaper som vokser for fort på for kort tid. Ekspanderer hele veien.. profitt hele veien.. Men i mellomtiden glemte de alt annet som må fungere rundt selskapet ser det ut som..
     

Del denne siden