Nå som SAS er i ferd med å bytte beite så ligger veien åpen for at Norwegian kan bli ett nytt *A selskap, hva tenker dere?
Norwegian blir i så fall Star Alliance-selskapenes lett tilbakestående søskenbarn, blid og fornøyd, men uten egen businessclass og lounge
Hahahahaha! Dagens! Den der trengde eg. I likheit med Lagavulindrammen eg no skal sta å hente. Edit: Eg gjekk for Talisker
Trenger som regel en Lagavulin 16 etter en tur med norwegian. Absolutt alle deler av opplevelsen med å fly med norwegian er merkbart værre enn sas.
Jau. Det er ein av få plassar i verda eg har fått mat som er so tørr og jævlig at eg ikkje åt opp sjølv om eg var bra svolten. Helsikkes greier.
Copa Airlines bruker jo bare 737-800/900, og er med i star alliance så ser ingen grunn for hvorfor Norwegian ikke kan gjør det.
Mange Lagavulin 16 drikkere her ja. Min favoritt også, men er jo nesten alltid utsolgt på tax-free. Kom nettopp hjem fra Gatwick, utsolgt både der og Flesland, så gikk for denne etter anbefaling. Faktisk ganske lignende og absolutt en bra erstatning.
Er de noe særlig billigere på Taxfree da? Talisker 10yo koster iaf 500kr på systembolaget, men kan fort koste 700-1000kr på taxfree
Forøvrig, siste flaske hentet med fra taxfree var en "Dalmore The Quartet". Nammenam! Lagavulin 16 er en av mine absolutte favoritter. Det er aldri feil med en slik i glasset, uansett situasjon/dagsform/vær Men nå seiler vi fort off-topic her. Har vi en whisky-tråd her på forumet? Så en om champagne, men det er ikke heeelt min greie.
Har ikke mulighet til å handle på Systembolaget, men på Vinmonopolet koster den kun 120kr mer, så det blir som oftest Vinmonopolet. Men denne gangen ble jeg overbevist til å teste Ailsa, noe jeg ikke angrer på. Ikke helt i samme klasse men ikke langt unna og kostet kun 45 £
Copa har blant annet både businessklasse og lounger. Grunnen til at de ikke har andre flytyper er at de ikke trenger lengre rekkevidde fra sin base midt mellom Nord- og Sør-Amerika.
Jeg vil tro det sitter langt inne for de store alliansene å fullt ut slippe inn LCCer i varmen. Ja, de kan åpenbart feede mye passasjerer inn i systemet ditt, men man konkurrerer jo heftig med disse på kortere ruter, hvor man ikke kan slå de på pris. Hvis produktet til LCCene blir bedre av å få tilgang til allianselounger, fast tracks, og awardbilletter forringer man fort egen konkurransekraft på kortere ruter. Hadde jeg vært LH, og bekymret for å miste tilgang til det skandinaviske markedet, hadde jeg heller sett på muligheten til å styrke mitt eget bonusprogram i skandinavia enn å stemme for å slippe inn en LCC i alliansen min.
Tror egentlig det er like greit å diskutere whisky i denne tråden - jeg har null tro på at DY havner der. Det må i så fall bli fordi LH kjøper og integrerer DY, og selv det er jeg tvilende til når de ikke slo til på SAS.
Jeg er fortsatt ikke solgt på at Norwegian kan bli med i Star Alliance uten store endringer innad i selskapet først. Kanskje hvis de blir kjøpt av noen i Star Alliance, og da kun som Connecting Partner.